וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד רה"מ יוזם מו"מ למניעת השביתה

27.2.2007 / 0:08

מנכ"ל משרד רה"מ שוחח עם נציגי ההסתדרות הערב. ההסתדרות: לא התקבלה הצעה ממשית. המו"מ בין הצדדים יתחדש מחר

ראש הממשלה אהוד אולמרט נפגש אמש עם שר האוצר אברהם הירשזון ועם רוני בר און, שר הפנים. השלושה דנו בדרכים למנוע את השבתת המשק. בר און והירשזון עידכנו את ראש הממשלה בהתקדמות המשא ומתן עם ההסתדרות והציגו בפניו את נקודות המחלוקת. בגלי צה"ל דווח, כי המו"מ בין הצדדים יתחדש היום.

מנכ"ל משרדו של ראש הממשלה, רענן דינור שוחח אמש כמה פעמים עם נציגי ההסתדרות בניסיון למנוע את השביתה. כך דווח בקול ישראל.

כתבי "הארץ", חיים ביאור ומוטי בסוק, מוסיפים:
משרד ראש הממשלה העביר מסרים לראשי ההסתדרות בקריאה להיכנס למשא ומתן על יישוב משבר חובות השכר ברשויות המקומיות ובמועצות הדתיות, כדי להסיר את איום השביתה במגזר הציבורי. עם זאת, גורמים בהסתדרות הבהירו כי מדובר בגישושים בלבד: "עד כה לא קיבלנו שום הבטחה יצוקה בסלע שהממשלה תעביר את הכספים לרשויות המקומיות, המיועדים לתשלום השכר המולן לאלפי עובדים".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע אתמול כי בכוונת ההסתדרות להשבית את המשק החל מיום רביעי, אם לא יובטח עד אז תשלום שכרם של כ-10,000 עובדים ב-40 רשויות מקומיות, שאינם מקבלים שכר זה כמה חודשים.בהסתדרות עדיין לא החליטו אם לפתוח בשביתה כללית, שעלותה למשק מאות מיליוני שקלים ליום, או להסתפק בשביתה חלקית.

שר האוצר, אברהם הירשזון, אמר כי "ההסתדרות יודעת היטב שאין סיבה להשבית את המשק. אנחנו נמצאים תחת ידיו של בית הדין לעבודה. המדינה עושה את כל המאמצים כדי שעובדי הרשויות המקומיות יוכלו לקבל במהרה את שכרם". לדבריו, נותרו 30 רשויות מקומיות שממשיכות להלין את שכר עובדיהן, לאחר שהבעיות של עשרת רשויות אחרות נפתרו. לטענתו, האוצר יעשה כל שלאל ידיו כדי לפתור את בעית 30 הרשויות. הפתרון, לדעתו, הוא תוכנית הבראה ל-30 הרשויות שיוודא כי הכסף שיועבר אליהן יגיע לעובדים ולא לנושים אחרים. לדברי הירשזון, "אנו עובדים בחודשים האחרונים בצורה מאומצת כדי לפתור את הבעיה. יש בעיות קשות בנושא. התהליך לוקח זמן".

עובדי הבנקים מתנדנדים

אם תממש ההסתדרות את איומה לפתוח בשביתה כללית, היא עתידה לכלול את קבלת הקהל ברשויות המקומיות, את משרדי הממשלה, את ההמראות בנתב"ג, וכן חלק מהחברות הממשלתיות, כגון הדואר והרכבת. בשלב זה לא ברור אם עובדי הבנקים יצטרפו לשביתה, והחלטה סופית בעניין תתקבל מחר.

שר האוצר, אברהם הירשזון, קרא להסתדרות להימנע מהשבתת המשק, מפני שלדבריו, המשבר ברשויות עומד בפני פתרון. הירשזון אמר ל"קול ישראל" כי יש להגיע לתוכניות הבראה ולפירוק מרצון של הרשויות הבעייתיות, כדי למנוע מהן להיקלע למשבר בעתיד.

עיני פנה ביום ראשון במכתב לראש הממשלה, אהוד אולמרט, בדרישה לכנס את הממשלה לדיון חירום ולאשר העברת כספים לרשויות, שאינן משלמות לעובדים שכר במשך חודש עד שמונה חודשים. בנוסף להם, לא קיבלו שכר עובדי 16 מועצות דתיות. "הדרג הממשלתי והפקידותי, שטיפל בנושא עד כה, כשל כישלון חרוץ בטיפולו", כתב עיני, "חרף הבטחות חוזרות ונשנות שנתנו לי שרי האוצר והפנים, לא נעשה דבר כדי לפתור את הבעיה החמורה. אני קורא לך עתה לגלות מנהיגות לאומית, ולעשות מעשה שיביא למיגור מיידי של התופעה הפסולה והבלתי מוסרית של אי תשלום השכר במועדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully