וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכה קלה בכנף"

17.1.2007 / 2:15

לרמטכ"ל הפורש דן חלוץ רשומות לא מעט התבטאויות, חלקן גם כאלו שעוררו סערה ציבורית

במסגרת תפקידיו המכובדים כמפקד חיל האוויר וכרמטכ"ל, זכורות לרב אלוף דן חלוץ כמה התבטאויות, חלקן שנויות במחלוקת. הנה מדגם מייצג:

* "כשאני משחרר פצצה אני מרגיש מכה קלה בכנף. כעבור שניה זה עובר, וזה הכל. זה מה שאני מרגיש". (בתגובה לשאלת מראיינת על מידת הרגישות שטייס צריך להפעיל, בעקבות חיסולו של סאלח שחאדה ב-2002, פעולה שבעקבותיה נהרגו 14 אזרחים).

* בראיון לאילנה דיין מספר חלוץ שיומיים לפני פרוץ מלחמת לבנון השנייה ניסה להזמין מקום למשפחתו בצימרים בגבול הצפון. "צילצלתי למש' אוזן ביישוב גורן, אמרתי שלום, מדבר דני, וביקשתי מקום לכל המשפחה. היא אמרה מצטערת אדוני, הכל מלא עד סוף אוגוסט. עניתי לה: אשריך וטוב לך, שכך יהיה כל החיים. אני מבטיח לגב' אוזן כשהכל יסתיים, אני בא לצימרים שלה".

* ועוד מהראיון עם אילנה דיין: בתשובה לשאלה מה יקרה לכשתקום ועדת חקירה שתחקור את מלחמת לבנון השנייה, ענה הרמטכ"ל “I don’t care. I really don’t care”.

* "יש שני מינים - גברים ונשים. בעצם יש עוד אחד - שאותו אסור להזכיר" - במהלך טקס חילופי יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים.

* "לא אפשוט את המדים עד שיפשיטו אותם ממני" חלוץ בתגובה על הביקורת אחרי מלחמת לבנון השנייה. ובד בבד, בראיון לידיעות אחרונות באוגוסט 2006 אמר "לא נולדתי רמטכ"ל ואני מקווה שלא אמות רמטכ"ל" (מסתבר שהוא ידע על מה הוא מדבר).

* על הלחץ הציבורי להתפטרותו: " "אני לא כוכב נולד, ולא מצביעים עבורי באס-אמ-אסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully