וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח תאיר ראדה: היום חיפושים באתר אשפה

2.1.2007 / 15:37

היום יחלו חיפושים באתר האשפה "תאנים" שליד חצור הגלילית אחר להב הסכין ומכנסיו של רומן זדורוב. רועי ראדה: הוא לא הרוצח

בני משפחת ראדה ממשיכים למתוח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בחקירת רצח תאיר ראדה. בגלי צה"ל דווח, כי רועי ראדה, אחיה של תאיר, אמר היום שלא זדורוב ביצע את הרצח אלא בן נוער. לדבריו, "המשטרה הודיעו ויצאו בהצהרות.. אז למה מחפשים עוד כלי רצח? למה לא הולכים לבית משפט? למה לא עושים עוד דברים?.... כל הדברים הללו מובילים אותנו לבן נוער".

כתבי הארץ, אלי אשכנזי ויהונתן ליס:

המשטרה החלה היום בחיפושים באתר האשפה "תאנים" שליד חצור הגלילית, אחר להב הסכין ומכנסיו של רומן זדורוב, החשוד ברצח הנערה תאיר ראדה בקצרין, במטרה לחזק את הראיות נגדו. לפני שבוע כבר חיפשה המשטרה את להב הסכין תחת מרצפות המקלט שבו עבד זדורוב בבית הספר.

אתמול הובאו לאתר האשפה שני דחפורים והמשטרה הקימה במקום חדר פיקוד. מדובר באתר אשפה שאליו מפונה פסולת מרחבי הגליל ומדי יום נקברים במקום 500-700 טונות אשפה, ובסך הכל יותר מ-10,000 טונות מאז יום הרצח.

לדברי שלמה בהלול, מנהל האתר, "כ-20 אנשים יצטרכו לעבוד פה במשך שלושה ימים כדי להגיע לשכבה שבה נמצאת האשפה שהובאה הנה מקצרין בימים שאחרי הרצח. זה מסובך וקשה, אבל הכל אפשרי".

אחותו בת ה-14 של זדורוב העידה בפני צוות החקירה כי ההתכתבויות שנמצאו במחשבו של אחיה עם נערות בנות גילה, הן התכתבויות שהיא ערכה עם חברותיה, בעת ביקוריה בדירת אחיה. לפני כמה ימים פורסם בערוץ 10 כי במחשבו של זדורוב נמצא כי התכתב עם נערות וילדות וכי גלש לאתרי פדופיליה.

עם זאת, מקורות במשטרה אמרו אתמול כי בניגוד לדימוי שנוצר בכלי התקשורת, כאילו המשטרה אינה מחזיקה בראיות מספקות נגד זדורוב, צוות החקירה אסף ממצאים המחזקים את החשדות נגדו. "החקירה לגמרי לא נמצאת במבוי סתום. הצוות משוכנע שזדורוב הוא הרוצח. החוקרים מתקדמים ומבצעים מאות פעולות חקירה בפרשה", אמרו מקורות משטרתיים המקורבים לחקירה.

החוקרים עדיין לא איתרו את המניע

אולם במשטרה הבהירו אתמול כי חרף המאמצים הרבים, לא אותרו עד כה ממצאים כמו בדיקות DNA, המוכיחים באופן חד משמעי את מעורבותו של זדורוב ברצח. כמו כן החוקרים עדיין לא איתרו את המניע. ממצאי הבדיקות שנערכו בזירת הרצח, העשויות להפליל את זדורוב, לא יתקבלו בימים הקרובים מארצות הברית. במשטרה העריכו כי הפרקליטות תיאלץ להחליט בעניין הגשת כתב האישום רק על סמך הראיות שנאספו עד כה.

במקביל, נפגשו שלשום עורכי הדין של משפחת ראדה, משה ושירה מרוז, עם שני נציגים מצוות החקירה המשטרתי והציגו בפניהם ממצאים שהעלה אלכס פלג, החוקר הפרטי שעובד בשביל משפחת ראדה. לפי אותם ממצאים, אחרי הירצחה של תאיר ניסתה נערה להכנס לתא השירותים שבו התברר בדיעבר כי בוצע הרצח ומשלא הצליחה, ניסתה להיכנס לתא הסמוך. אולם גם תא זה היה נעול ומתוכו שמעה קול של נער שאמר לה שהתא תפוס. כן הבחינה התלמידה בכתמי דם שמרוחים על המראה בחדר השירותים.

לדברי עו"ד משה מרוז, עדות הנערה מתחברת לעדות הנהג שהסיע שלושה נערים במכוניתו ואחד מהם אמר: "מה עשינו?". "לדעתנו", הוסיף מרוז, "שתי העדויות מתחברות ומצביעות על כך שהרוצח הוא לא רומן, אלא בחורים צעירים. המשטרה ננעלה על הכיוון הראשון ולא חקרה לעומק כיוונים אחרים".

דוברת מרחב הגליל, רפ"ק רונית מועלם, הגיבה כי "כל הדברים שהובאו על ידי מרוז ופלג לקחנו, כי אנחנו פתוחים בפני כל מי שמוכן למסור מידע, אבל הדברים שנמסרו כבר ידועים לנו ונבדקו".

לדברי עורך דינו של זדורוב, דוד שפיגל, "המידע הוא חלק ממכלול נתונים נוספים שטרם פורסמו ושיש בהם כדי להסיר כל ספק באשר לחפותו של לקוחי. כל הראיות, במרכאות, עליהן סומכת המשטרה, יקרסו, כדוגמת אפקט הדומינו".

בית משפט השלום בעכו נעתר שלשום לבקשת המשטרה והורה לכלי תקשורת להעביר לידיה את כל הפרסומים שהיו עד אתמול על הרצח. נראה כי תכליתה של הבקשה היא בניסיון לזהות איזה מידע יכול היה לקבל החשוד ברצח דרך כלי התקשורת, כלומר, לסמן מה באמת נחשב עדיין פח"מ - פריט חקירה מוכמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully