וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדאם בתכריכים לבנים

דניאל אציל

30.12.2006 / 13:45

שליט עירק המודח הוצא להורג בתליה בשעה 5:05 הבוקר. ההוצאה להורג צולמה בוידאו. הטלוויזיה בעירק הקרינה סרט ובו נראית גופתו בתכריכים, וצווארו שבור

מערכת וואלה!

סדאם חוסיין, שליט עירק המודח, הוצא להורג בתליה בבגדד. כך אישרה הטלוויזיה הממלכתית של עירק. הטלוויזיה העירקית הקרינה סרט ובו נראית גופתו של שליט עירק לשעבר סדאם חוסיין, כשהיא עטופה בתכריכים לבנים. צווארו של סדאם נראה בתמונות שבור ומעוקם.

בקול ישראל דווח, כי סדאם נתלה לפנות בוקר ומיד אחר כך התחילה הטלוויזיה של עירק לשדר פסוקים מהקוראן. בכמה שכונות בעירק נשמעו יריות אך לא ברור האם מדובר במעשי אלימות או ביריות שמחה.

נמסר כי סדאם לא התנגד כלל וכי הוא צעד לגרדום בכוחות עצמו והחזיק בידו ספר קוראן. לפני הוצאתו להורג דווח כי סדאם ביקש לא להיתלות והעדיף הוצאה להורג באמצעות כיתת יורים. לפני שנכרך החבל סביב צווארו, סדאם חוסיין לא הביע התנגדות וקילל את אירן ומנהיגיה ואת מנהיגי המערב. דבריו האחרונים היו בשבח עירe: "תחי עירק, תחי פלסטין".בתכרית, עיר הולדתו של סדאם הוטל עוצר על ידי הצבאות העירקי והאמריקאי מחשש שהעיירה תהיה מוקד למהומות.

רשת הטלוויזיה "אל ערביה" דיווחה כי קצת לפני השעה חמש בבוקר הוצא סדאם חוסיין מן האזור הירוק שבשליטת ארצות הברית ונמסר לידי נציגי עירק. בהוצאה להורג נכח שופט בית הדין לערעורים של בגדד מוניר חדד. אחרי שנתלה הוצאו להורג שניים מראשי משטרו, אחיו למחצה ברזאן איברהים אל תכריתי ועוואד חאמד אל בנדר, שהיה נשיא בית הדין המהפכני בשלטון הבעת'.

ראד, בתו של סדאם חוסיין המתגוררת בתימן, ביקשה לקבור שם את אביה ולהעביר את גופתו לעירק לאחר שיצאו ממנה חיילי ארה"ב. היא הביעה תקווה כי כי תוכל להעבירו לקבורה בעיר הולדתו תכרית, "לאחר יצאת הפולשים האמריקאים מעירק". השלטונות טרם החליטו מה ייעשה בגופתו, וייתכן שהיא תימסר לידי משפחתו אך עדיין לא ברור מתי.

הטלוויזיה העירקית היא שהביאה את הידיעה הראשונה על ההוצאה להורג מפיה של מרים ראיס, יועצת ראש ממשלת עירק לענייני חוץ. הידיעה הוכרזה בנימה של שמחה גדולה והוצגה כמתנה לעם העירקי לרגל חג הקורבן, שחל היום, ולרגל ראש השנה החדשה.

בהודעה נאמר שהפושע סדאם חוסיין נתלה יחד עם אחיו למחצה ונשיא בית המשפט של הבעת'. על פי הדיווחים, אנשים שהוזמנו לצפות בהוצאה להורג רקדו סביב גופתו של העריץ בשמחה. בשעות שלפני ההוצאה להורג וגם כעת, הטלוויזיה העירקית מקרינה סרטי זוועה על פשעיו של סדאם כנגד העם העירקי.

ההוצאה להורג צולמה בוידאו ובתקשורת המקומית בעירק דווח, כי בקרוב ישודרו קטעים מההוצאה להורג. רבים בעירק מחכים בציפייה רבה לשידורם של קטעים אלה שכן הם אינם מאמינים להודעה לפיה סדאם אינו עוד בין החיים.

(וידאו רויטרס)

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully