וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר משדרת בתדרים אסורים

ערן גבאי

27.11.2006 / 15:44

משתמשת בתדרי ה-RFID מבלי לשלם אגרה למדינה. משרד התקשורת: "הנושא בבדיקה". פרטנר: "השימוש בתדרים כדין"

ועדת תדרים של משרד התקשורת עשויה לאשר בישיבתה הקרובה במהלך דצמבר את השימוש בתדרי ה-RFID (זיהוי באמצעות תדרי רדיו) בתחום התדר 916.8-915 מגה הרץ לשימוש לשירותים בתוך בתים בהספקים גבוהים.

אלא שבדיקה שביצע משרד התקשורת במהלך השנה האחרונה, העלתה כי חברת פרטנר עושה שימוש בתחום תדרים זה מבלי שהיא משלמת על כך באגרות התדרים. משה גלילי, המשנה למנכ"ל משרד התקשורת וראש גף ספקטרום, הכחיש הבוקר בתוקף שפרטנר עושה שימוש בתדרים שלא אושרו לה. לדבריו, "פורום ה-RFID, שנפגש אחת לחודש, אמור לבחון בקרוב את ההשפעה האפשרית של אישור שימוש בתדרים אלה על תדרי ה-GSM של פרטנר, שמגיעים עד 915 מגה הרץ. כל שמשרד התקשורת מנסה להשיג הוא לוודא שאישור השימוש בתדרים החדשים לא יצור זליגה או הפרעה ('רעש') לתדרי פרטנר".

ביניים

אלא שלמרות ההכחשה הגורפת של גלילי, במשרד התקשורת טוענים באופן רשמי כי "הנושא הנדון נמצא בבדיקה כוללת שיזם מנכ"ל המשרד, מרדכי מרדכי, וזו טרם הסתיימה". מפרטנר נמסר בתגובה כי "פרטנר עושה שימוש בתדרים כדין ועל פי היתרים ורישיונות שקיבלה בנושא זה".

תחום ה-RFID הוא בעל פוטנציאל התפתחות גדול. אומנם מדובר בטכנולוגיה שקיימת כבר כעשור, אך רק כעת היא הופכת להיות שימושית וכזו שגופים עסקיים רבים עשויים למצוא בה עניין. בראשית 2006 הכריז צה"ל כי בכוונתו לאמץ את טכנולוגיית הזיהוי האלחוטי (RFID) לניהול שרשרת האספקה שלו במטרה לחסוך לצבא עשרות מיליוני שקלים. הצבא קיים קודם לכן במשך חודשים כמה פיילוטים בטכנולוגיה. בצבא אמורה הטכנולוגיה לסייע בניהול יעיל של מחסני האספקה, ניטור שוטף של מלאי הדלק ומעקב אחר ציוד המועבר מהמחסנים.

האנליסטים מנבאים לטכנולוגייה שוק של מאות מיליארדי דולרים עד 2010. מדובר בתחליף לשורות הברקוד - מעין מדבקה המכילה משדר רדיו זעיר המשדר באופן אלחוטי נתונים למחשבים ניידים ונייחים. תגיות RFID משדרות כל העת נתונים שוטפים למחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully