וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום תחנות הרדיו האזורי פיראטיות

ערן גבאי

21.11.2006 / 11:05

מועצת הרשות השניה החליטה לא להאריך את הזיכיון, מאחר שלא שילמו 7.5 מליון שקל חוב אגרות התדרים למדינה

החל מהיום כל תחנות הרדיו האזורי הן מפירות חוק, ולמעשה, מוגדרות כתחנות פיראטיות. בדיון שהתקיים אמש במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו נקבע על ידי היו"ר נורית דאבוש ו-12 חברי המועצה, כי אין להאריך את זיכיונות התחנות לשלושה חודשים נוספים בשל העובדה שהן מסרבות לשלם בגין אגרות התדרים סכום כולל של 7.5 מיליון שקל.

ברשות השנייה, בעצה אחת עם משרדי התקשורת והאוצר, הוחלט שאין להמשיך ולהאריך את הזיכיון של 12 מ-14 תחנות הרדיו האזורי לאחר שאלה לא מסכימות לשלם בגין התדרים את חובן למדינה. החוב אף הופחת בעבר על ידי שרת התקשורת לשעבר, דליה איציק, מכ-15 מיליון שקל לכ-7.5 מיליון שקל בלבד.

החל מלפני תשעה, חודשים מאריכה הרשות השנייה לתחנות הרדיו האזורי את הזיכיון בשלושה חודשים כל פעם בשל חובן למדינה. הפעם, דרשה מהן דאבוש להגיע להסכם עם המדינה על הסדר חובן. ברשות השנייה ובמשרד האוצר סירבו להמשיך בהארכת הזיכיונות לתחנות ללא הסדרת החוב, שכבר נגרר לאורך 8 שנים.

בתחנות הרדיו טוענים, כי לא שילמו עד כה את הכסף בגין האגרות בשל הפרות קבועות של המדינה את תנאי הזיכיון שניתן להן. הדברים אמורים בעיקר בכך שהמדינה לא הצליחה למגר את תופעת תחנות הרדיו הפיראטי בישראל, שגם כיום קיימות כ-200-150 תחנות פיראטיות בישראל.

בין תחנות הרדיו האזורי, שמיוצגות על ידי עו"ד ליאור חריש, יש הטוענים כי אין להם מהיכן להביא את הכסף ולסגור את החוב למדינה. עם זאת, העובדה שהטיוטה בין התחנות לאוצר כבר מוסכמת, ההערכה היא שהתחנות ייטו לחתום עליה כבר בימים הקרובים ולהביא לסופה את הפרשה הזו.

מקרה זה מתווסף למקרה העצוב של הפרת החוק על ידי כל חברות התקשורת בעניין תוכנית ניידות המספרים, כך שהרדיו מצטרף היום לשוק התקשורת, שמרבית החברות שפועלות בו כיום - הן מפירות חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully