וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: ישראל וחיזבאללה ביצעו פשעי מלחמה

21.11.2006 / 7:56

דו"ח שמפרסם הארגון קובע כי תקיפות ישראל לא היו מידתיות, ונעשו ללא הבחנה. חיזבאללה החביא נשק בריכוזי אוכלוסייה

דו"ח חדש של ארגון [[אמנסטי אינטרנשיונל]] קובע כי במהלך המלחמה בלבנון הפרה ישראל את החוק הבינלאומי. בדו"ח של הארגון על המתרחש בישראל ובלבנון במהלך המלחמה,השלישי במספר, נקבע כי ישראל וחיזבאללה ביצעו פשעי מלחמה.

החוקרים מטעם אמנסטי מאשימים את ישראל בביצוע תקיפות שהן אינן מידתיות, ללא הבחנה ובהיקף גדול. עוד נכתב כי הגיחות כללו הפצצה נרחבת של דרום לבנון ושימוש בפצצות מצרר וזרחן, הגורמות להרג בני אדם עד היום. עוד נכתב בדו"ח כי בין היתר הופצצו מטרות אזרחיות, ובהן תחנת כוח ונמל דייג. על פי הדו"ח, ישראל לא עשתה דבר כדי להמנע מפגיעה באזרחים. כמו כן מציינים מחברי הדו"ח כי במהלך המלחמה נהרגו כמעט 1,200 אזרחים בלבנון למרות שישראל דיווחה רק על שתי תקלות מבצעיות.

מהדו"ח עולה גם כי בכמה מקרים לא נקטו אנשי חיזבאללה באמצעים הנחוצים על מנת להגן על אזרחי לבנון מפעילות צה"ל והחביאו אמצעי לחימה בריכוזי אוכלוסיה, עם זאת צויין בדו"ח כי אין עדות לכך שהשתמש באזרחים כבמגן אנושי.

מנכ"ל אמנסטי בישראל, אמנון וידן, אמר לקול ישראל כי צה"ל שיתף רק במידה מעטה עם חוקרי הארגון, והביע צער על כך ששום גוף חקירה לא נדרש לבדוק את הפגיעה באזרחים בלבנון. וידן הוסיף כי אינו סבור כי צה"ל היה יכול לירות מיליון פצצות מצרר בלי ידיעת הרמטכ"ל. מצה"ל לא נמסרה תגובה, וממשרד החוץ נמסר כי הדו"ח נלמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully