וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החוק: חב' הטלפון לא יקימו מודיעין ב-3 חודשים

ערן גבאי

13.11.2006 / 10:39

משרד התקשורת חייב את מפעילות הטלפון לספק שירותי מודיעין אך חברות הסלולר טוענות שלוחות הזמנים אינם סבירים

התחדש העימות בין חברות התקשורת לבין משרד התקשורת על לוחות הזמנים ליישום הוראות שמכתיב שר התקשורת, אריאל אטיאס, לחברות. זאת, אחרי שכל חברות התקשורת נהפכו למפירות חוק כשלא עמדו בלוחות הזמנים שנקבעו בחוק ליישום תוכנית ניידות המספרים, ונאלצו לגרור את הנושא לבג"ץ.

כעת נודע ל-TheMarker כי החברות טוענות כי גם לוחות הזמנים שנקבעו ליישום הרפורמה בשירותי מודיעין (144) מאוחדים שעל החברות ליישם בתוך 3 חודשים אינם סבירים וכי הן לא יעמדו בהם.

נודע, כי חברת פרטנר שלחה בימים האחרונים מכתב, שחתום על ידי המשנה למנכ"ל החברה, דוד אבנר, לשר התקשורת ובו קביעה כי התאריך ליישום הרפורמה בשירותי המודיעין אינו נקבע בשיחה עם המפעילים, אלא הוכתב על ידי משרד התקשורת. בפרטנר מבקשים הארכה במועד יישום הרפורמה, וכן דורשים כי תובטח ההגנה על המידע. גורמים בחברות הסלולר האחרות טוענים אף הם כי החברות לא יעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו, ויידרשו לזמן נוסף ביישום ההוראה. גם בבזק לא נשמעים נחרצים, "אנחנו בודקים את הנושא. נתייחס רק אחרי שנלמד את הנושא לעומק".

ממשרד התקשורת נמסר, כי "החברות זכו לשימוע ארוך בעניין, ולכן לא מדובר בהחלטה חפוזה, אלא בהחלטה מורכבת שקולה ומדודה שנמשכה זמן רב ונשקלה על ידי כל הגורמים המקצועיים במשרד וקיבלה את אישור השר".

השר אטיאס הוציא בשבועיים האחרונים הוראה לפיה יחויבו מעתה מפעילי הסלולר ומפעילי הטלפוניה הנייחת, כולל בזק, לספק באמצעות האינטרנט שירותי מודיעין מאוחדים לכלל הציבור בחינם, כך שתתאפשר קבלת מידע לגבי מספרי טלפון של כל מנוי של מפעיל טלפוניה נייד ונייח בישראל. בעקבות תיקון רישיונות המפעילים, יצטרכו חברות הטלפוניה ליישם את ההסדר בתוך 3 חודשים, נאמר בהוראת השר.

כך התחילה גם רפורמת הניידות

השירות אמור להינתן באמצעות אתר גישה באינטרנט שיופעל על ידי כלל המפעילים, במשותף או באמצעות כמה אתרי גישה נפרדים, שכל אחד מהם יקושר אל מאגרי הנתונים של מפעילי הטלפוניה. כך, שבשאילתא אחת יוכל הפונה לקבל את כל מספרי הטלפון של המנוי המבוקש בכל החברות, ובלבד שהמספרים אינם חסויים.

עוד החליט משרד התקשורת בהוראה כי יוקם מוקד טלפוני, שיספק מידע לכלל הציבור בתשלום סביר. מדובר בהקמת מוקד אחד, שיופעל על ידי כלל מפעילי הטלפוניה במשותף, או מספר מוקדים נפרדים, שיופעלו על ידי כל מפעיל ומפעיל או מספר מפעילים יחד.

כמה עצוב שהמאבק סביב יישום תוכנית ניידות המספרים, שמאפשרת למנויי החברות לעבור בין מפעילים מבלי לאבד את מספר הטלפון האישי שלהם, החל בדיוק כך. משרד התקשורת כפה, החברות ביזבזו את הזמן מתוך הבנה כי יקבלו הארכה ביישום, משרד התקשורת נאלץ לעמוד על רגליו האחוריות ולהיצמד לתאריך היישום שקבע, החברות הפרו את החוק, שר התקשורת נותר ללא שיניים או כוח אכיפה להכתיב את יישום ההוראה - ובשורה התחתונה הצרכן לא קיבל את השירות. לאור העובדה שעד היום לא התקיים דיון ראשון בנושא ניידות המספרים בבג"ץ - ספק אם הצרכן יזכה בשירות אפילו ברבעון השלישי של 2007.

סקר מקיף שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור משרד התקשורת גילה לאחרונה כי כ-90% במגזר היהודי ו-97% במגזר הערבי לא השתמשו מעולם במוקדי המודיעין הטלפוני של חברות הסלולר. הסקר גילה גם ש-51% מהציבור במגזר היהודי משתמש במודיעין 144 של חברת בזק, לעומת כ-34% בלבד במגזר הערבי.

שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר באחרונה כי "הרפורמה בשירותי המודיעין היא צעד נוסף לטובת ציבור הצרכנים המתחייב מהפיכתו של שוק התקשורת לשוק מרובה מפעילים. בעידן של ריבוי מפעילים וחברות תקשורת, משרד התקשורת מייחס חשיבות רבה להסדרת שירותי מודיעין, לבירור מספרי טלפון, באופן שיאפשר לצרכן לברר בפשטות, ביעילות ובמחיר סביר מספרי טלפון מעודכנים של מנויי כלל המפעילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully