וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: לבני הכי חזקה מול נתניהו, אך מקבלת רק 9 מנדטים

לפי הנשאלים בסקר "ידיעות אחרונות" ומכון דחף, חברת הכנסת לשעבר היא המועמדת המתאימה ביותר בגוש השמאל-מרכז להיות רה"מ. עם זאת, מפלגתה מקבלת 9 מנדטים, לעומת 19 לעבודה

יו"ר "התנועה" ציפי לבני הכי חזקה מול בנימין נתניהו בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, אולם מפלגת העבודה מקבלת מספר רב יותר של מנדטים מ"התנועה". כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון "דחף" בהנהלת ד"ר מינה צמח ופורסם היום (שישי) בעיתון "ידיעות אחרונות". הסקר נערך אתמול ושלשום בקרב מדגם של 700 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא כ-3.7%.

בסקר ערוץ הכנסת אתמול - מרזל נכנס לכנסת

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

מסיבת עיתונאים ציפי לבני, נובמבר 2012. דרור עינב
בין 6 ל-9 מנדטים. לבני/דרור עינב

מהסקר עולה, כי בנוגע לשאלה מי מתאים יותר להיות ראש ממשלה, בחרו 55% בנתניהו לעומת 30% שבחרו בלבני. מול יחימוביץ', שמקבלת לגבי אותה שאלה 19% בלבד, מקבל נתניהו 62%. רק 17% מהנשאלים סבורים שיאיר לפיד מתאים יותר להיות ראש ממשלה לעומת 68% לנתניהו.

לפי ממצאי הסקר, אילו הבחירות לכנסת נערכו היום, רשימת הליכוד ביתנו הייתה מקבלת 37 מנדטים, העבודה - 19, ש"ס -11, הבית הלאומי והאיחוד הלאומי - 10, התנועה של לבני - 9, יש עתיד בראשות יאיר לפיד - 9, מרצ - 5, יהדות התורה - 5, עם שלם של חיים אמסלם - 2, עוצמה לישראל בהנהגת אריה אלדד ומיכאל בן ארי - 2, בל"ד עם עם 3, רע"מ-תע"ל - 4, חד"ש עם 4, וקדימה אינה עוברת את אחוז החסימה. בהתאם לכך, גוש הימין זוכה ל- 49 מנדטים, המפלגות החרדיות ל-18, וגוש השמאל-מרכז ל-53 מנדטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפת הסקרים עד כה

עוד שלושה סקרים: לבני בין 6 ל-9

לפי סקר "הגל החדש" שהתפרסם היום בעיתון "ישראל היום", המתאים ביותר להיות ראש הממשלה הבא של ישראל הוא נתניהו עם 32.8%, אחריו אהוד אולמרט עם 13.7%, יחימוביץ' עם 11.8%, לבני עם 6.9%, שאול מופז עם 4.6%, לפיד עם 3.8% ואחרון הוא אביגדור ליברמן עם 3.8%.

עוד עולה מהסקר, שבוצע בקרב מדגם מייצג של 620 נשאלים, כי אילו הבחירות לכנסת התקיימו היום, רשימת הליכוד ביתנו הייתה מקבלת 39 מנדטים, העבודה - 20, ש"ס - 11, הבית היהודי - 10, יש עתיד - 10, התנועה בראשות לבני - 7, יהדות התורה - 5, מרצ - 4, קדימה - 2, עם שלם - 2, חד"ש - 4, בל"ד - 3 ורע"ם-תע"ל - 3.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בערב פורסמו שני סקרים נוספים. לפי סקר העיתון גלובס ומכון רפי סמית, הליכוד ביתנו זוכה ל-37 מנדטים והעבודה ל-20. לבני מוסיפה עוד 6 מנדטים לגוש המרכז-שמאל, ולפיד מצרף עשרה. בימין, זוכה הרשימה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי ל-11 מנדטים, ואילו "עוצמה לישראל" אינה עוברת את אחוז החסימה.

סקר בחירות של גלובס - רפי סמית, נובמבר 2012. גלובס
סקר בחירות של גלובס - רפי סמית, נובמבר 2012/גלובס

תוצאותיו של סקר התוכנית "משעל חם" ומכון "מאגר מוחות" דומות, מלבד מהפך בין לבני ללפיד - תשעה מנדטים ל"תנועה" וחמישה בלבד ל"יש עתיד". הבית היהודי ומרצ מצטמקים בסקר זה, וש"ס "מככבת" עם 14 מנדטים - שאינם נגרעים מ"עם שלם" שממשיכה לשמור על יציבות עם 4 מנדטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully