וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: גוש הימין מתחזק, רק 6 מנדטים ללבני

"התנועה" ממשיכה לדשדש, לפיד זוכה לתשעה מנדטים, עם שלם לארבעה ו"עוצמה לישראל" - לשלושה. עוד מסקר פאנלס וערוץ הכנסת: 18 מנדטים לעבודה, 10 לבית היהודי ו-10 לש"ס

יציבות ואף התחזקות של גוש הימין-חרדים, דשדוש במקום של מפלגת העבודה וחוסר התרוממות של "התנועה" שזה עתה הוקמה - אלו המגמות הבולטות העולות מסקר מכון "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, שנערך עבור ערוץ הכנסת ופורסם בצהריים (חמישי). מימדיו של גוש המרכז-שמאל, כך מתברר שוב, לא הושפעו מחזרתה של לבני לפוליטיקה, ו"התנועה" גוזלת בעיקר מנדטים ממפלגת העבודה וממפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד. בסקר ניתן לראות גם את המשך ההתחזקות של מפלגת הימין "עוצמה לישראל" של אריה אלדד ומיכאל בן-ארי, שזוכה לשלושה מנדטים.

כל מה שרציתם לדעת על הבחירות - בסיקור הנרחב של וואלה!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפת הסקרים בחודשים האחרונים:

לפי הסקר, שנערך אמש וכלל 498 משיבים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל (טעות הדגימה - 4.3%), לו היו הבחירות מתקיימות היום, הרשימה המשותפת של הליכוד וישראל ביתנו הייתה זוכה ל-39 מנדטים, בדיוק כמו בסקר שפורסם אתמול ב"הארץ"; מפלגת העבודה נותרה השנייה בגודלה, אך בפער ניכר מהליכוד, עם 18 מנדטים - גם כן בדיוק כמו בסקר אתמול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שליש מהציבור: לבני צריכה לחבור לעבודה

חלוקת יתר המנדטים בסקר נראית כך: רשימת האיחוד הלאומי והבית היהודי זוכה לעשרה מנדטים, וכך גם ש"ס; מפלגת יש עתיד נותרת יציבה על תשעה מנדטים, ואילו התנועה בראשות לבני יורדמת משבעה מנדטים בסקר אתמול לשישה בלבד. במרצ יכולים להיות מרוצים מחמשת המנדטים שמובטחים למפלגה לפי סקר זה. בחמישה מנדטים זוכה גם יהדות התורה, ואילו מפלגת "עם שלם" בראשות חיים אמסלם שפרש מש"ס ממשיכה להפתיע עם ארבעה מנדטים.

גם חד"ש ורע"מ-תע"ל זוכות לארבעה מנדטים, ואילו בל"ד מסתפקת בשלושה. כך גם מפלגת הימין "עוצמה לישראל", שמגיעה להישג המרשים ביותר שלה בסקרים עד כה. אם ההישג הזה יישמר ביום הבחירות, ייכנס לכנסת גם מספר 3 ברשימה, איש "כך" לשעבר ברוך מרזל. עצמאות וקדימה, שזכו לתחייה מחודשת בחלק מהסקרים האחרונים, לא זוכות הפעם לעבור את אחוז החסימה.

מבחינת תמונת הגושים, צובר גוש הימין-חרדים בסקר זה 67 מנדטים - ו-71 מנדטים אם מצרפים אליו גם את "עם שלם", שלא ברור עדיין היכן היא ניצבת בהקשר זה. זאת לעומת 38 מנדטים בלבד לגוש המרכז-שמאל. המפלגות הערביות וחד"ש יציבות על 11 מנדטים משותפים.

לצד שאלת ההצבעה בבחירות, בדק הסקר הנוכחי גם דעתו של הציבור בנוגע להתנהלותה של ציפי לבני לאחר שובה לזירה הפוליטית: 31% מהציבור היה רוצה לראות אותה חוברת למפלגת העבודה; 24% סבורים שעליה להמשיך ברשימה עצמאית, ו-23% היו רוצים שתצטרף לרשימתו של לפיד.

עוד מהקלחת הפוליטית:
הפריימריז בעבודה בעיצומם: יחימוביץ' תכניס את אנשיה?
לבני במהלך נואש? הגיעה עד שנלר במאמצי הגיוס
עוד פילוג בימין: יעקב כ"ץ יתמודד ברשימה נפרדת
מודעות נגד ה"מוסר" גפני: "די לסרב לדין תורה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully