וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "אף אחד עוד לא מדבר על תיקים"

יו"ר יש עתיד הבהיר כי המשא ומתן הקואליציוני עוד לא התחיל על רקע הדיווחים על הצעות לתיקים בממשלה הבאה. "לא באתי בשביל כיסא, כי כיסא כבר היה לי. באנו לשנות באמת"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

(לפיד אתמול ביציאה מביתו)

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס היום (שישי) למשא ומתן הקואליציוני הצפוי ולדיווחים על הצעות שקיבל לתיקים בממשלה הבאה. "מה הכי חשוב עכשיו? סבלנות. למה? כי מה שקורה כרגע הוא לא משא ומתן קואליציוני ואפילו לא התחלה שלו, אבל לך תסביר למערכת הפוליטית שהיא צריכה לחכות חודש", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "מיד כל אחד טוען שהוא מכיר מישהו שנשבע שהוא שמע מאחד שיודע, שיש לו קשר ישיר לבכיר, שאמר שהוא פגש מקור מוסמך, שיודע בבירור.... ש.... שמה בעצם? מישהו באמת חושב שכך נסגרים הדברים? זה סתם מחול חרבות תקשורתי שבינו לבין המציאות אין שום קשר. אף אחד עוד לא מדבר על תיקים, איש אינו יודע מה יהיה הרכב הממשלה".

יאיר לפיד מחוץ לביתו הבוקר, ינואר 2013. דרור עינב
"איש אינו יודע מה יהיה הרכב הממשלה". לפיד אתמול/דרור עינב

"מה אנחנו נעשה בינתיים? מה שעשינו עד עכשיו. נשאר רגועים, קרי רוח, לא נסבך דברים פשוטים", המשיך לפיד. "אני מזכיר לכם את מה שאמרתי כבר ביום הראשון: לא באתי בשביל כיסא, כי כיסא כבר היה לי. באנו לשנות באמת. מה שהיו העקרונות שלנו בשבוע שעבר, הם גם העקרונות שלנו היום: השיוויון בנטל, הדאגה למעמד הביניים בנושאים כמו חינוך ודיור, שינוי שיטת הממשל. איך ניישם אותם? לאט, בסבלנות, בנחישות, בלי לקפוץ מעל הפופיק ובלי להתייחס לרעשי הרקע".

אתמול, לאחר שלפיד הבהיר כי לא יצטרף לגוש חוסם, נועד עמו ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו הרשמי בירושלים. הליכוד ביתנו ו"יש עתיד" מסרו, כי הפגישה נמשכה שעתיים וחצי והתנהלה "באווירה טובה מאוד". עוד נמסר, כי השניים דנו באתגרים שעומדים בפני המדינה ובדרכים להתמודד איתם וקבעו להיפגש שוב בקרוב.

בנט בבוקר שאחרי: "עם ישראל רוצה אחדות". דרור פיקלני
שיחה מנתניהו. בנט/דרור פיקלני

במקביל, נתניהו התקשר אתמול ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. לפי ההערכה, נתניהו בירך את בנט על 12 המנדטים שרשימת הבית היהודי קיבלה וכן שוחח עמו על האפשרות לשתף פעולה במסגרת הממשלה הבאה.

העובדה שנתניהו לא מיהר להתקשר לבנט מיד עם היוודע תוצאות הבחירות עשויה להעיד על היחס המסויג של ראש הממשלה כלפי יו"ר הבית היהודי. זאת בהתחשב בנסיבות שבהן סיים בנט את תפקידו כראש לשכתו של נתניהו, בעת שהאחרון כיהן כיו"ר האופוזיציה. לפי פרסומים שהיו בעבר, בנט סיים אז את תפקידו על רקע סכסוך עם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.

"ראש הממשלה מנסה להוריד את בנט על הברכיים ומתנהג בצורה לא מכבדת", אמרו אתמול גורמים בבית היהודי. חלקם טוענים כי נתניהו "נוקם" בבית היהודי על כך שהרשימה זכתה במרבית הקולות בקרב המתנחלים, ואילו גורמים אחרים במפלגה הציונית דתית תולים את התנהגותו של נתניהו במשקעים האישיים שהיו בינו לבין בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully