וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' סירבה להיכנס לממשלה: "הציבור החליט"

טל שלו

24.1.2013 / 22:45

ראש הממשלה שוחח עם יו"ר העבודה והציע לה להצטרף לקואליציה בראשותו. "לא אתן יד להמשך ריסוקה של החברה בתמורה לכיסאות", אמרה יחימוביץ' שהסכימה בכל זאת להיפגש עם נתניהו

אחרי לפיד ובנט, הגיעה תורה גם של יחימוביץ': ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר הערב (חמישי) ליו"ר מפלגת העבודה והציע לה להיפגש ולשוחח על האפשרות להצטרף לממשלה. יחימוביץ', שהצהירה במהלך הקמפיין שלה כי לא תשב בממשלה בראשותו של נתניהו, השיבה בשלילה להצעה.

"אתה יודע טוב מרבים אחרים עד כמה עמוקה התהום הפעורה בינינו בכל הנוגע לכלכלה ולחברה בישראל", אמרה יחימוביץ' לנתניהו, "לא אתן יד להמשך ריסוקה של החברה הישראלית בתמורה לכסאות בממשלה". יו"ר העבודה הבהירה לנתניהו כי סיעתה תהווה משקל נגד מחוץ לממשלה בכל הנוגע לעשייה החברתית. "בכוונתנו להיות אופוזיציה חריפה וקשה לצעדים שאתה מתכוון לעשות", אמרה. עם זאת, יחימוביץ' הצהירה כי בנושא המדיני היא תיתן יד לקידום השלום, וכי לא תצביע נגד יוזמות כאלה. "בכל הנוגע למשא ומתן המדיני, שיש לחדשו בדחיפות – מפלגת העבודה תתמוך בכל צעד כזה ותעניק לו גיבוי מהאופוזיציה".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

יחימוביץ' אמרה לנתניהו כי היא מכבדת את ההזמנה לפגישה וכמובן תגיע אליה, והדגישה כי המחלוקת בינה לבין ראש הממשלה איננה על רקע אישי, אלא קשורה בפערים אידיאולוגים ופוליטיים שאינם ניתנים לגישור. "הציבור החליט שנהיה באופוזיציה ואנו נכבד את ההכרעה הדמוקרטית".

כחלק מהגישושים לקראת הקמת הקואליציה הבאה, נועד מוקדם יותר היום ראש הממשלה במעונו הרשמי בירושלים עם יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד שגרף בבחירות 19 מנדטים. הליכוד ביתנו ו"יש עתיד" מסרו, כי הפגישה נמשכה שעתיים וחצי וכי היא התנהלה "באווירה טובה מאוד". עוד נמסר, כי השניים דנו באתגרים שעומדים בפני המדינה ובדרכים להתמודד איתם וקבעו להיפגש שוב בקרוב. הפגישה בין השניים התקיימה לאחר שאמש הבהיר לפיד שלא יהיה שותף לגוש חוסם לנתניהו.

במקביל, וכמעט יומיים אחרי הבחירות שוחח נתניהו גם עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט - שיכניס לכנסת הבאה 12 חברי כנסת לפי התוצאות הסופיות. לפי ההערכה, נתניהו בירך את בנט על 12 המנדטים שרשימת הבית היהודי קיבלה וכן שוחח עמו על האפשרות לשתף פעולה במסגרת הממשלה הבאה.

נפתלי בנט מתעורר-בוקר אחרי הבחירות, ינואר 2013. דרור עינב
זכה לטלפון מנתניהו רק יומיים אחרי הבחירות. בנט/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully