וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הבחירות: ארה"ב קוראת לחדש המו"מ הישיר

"על השיחות לעסוק בהסדר קבע, ולהביא לפתרון של שתי מדינות", הבהיר דובר הבית הלבן. מוקדם יותר אמר שגריר ארה"ב בישראל לוואלה! חדשות כי ארה"ב תקבל בברכה כל ממשלה בישראל

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

התגובה של ארה"ב לבחירות - קריאה לחידוש התהליך המדיני: בעקבות פרסום תוצאות הבחירות בישראל, קראה הערב (רביעי) ארצות הברית לחידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים בנוגע לפתרון שתי המדינות. "אנחנו מאמינים שצריך להוציא לדרך שיחות ישירות בין שני הצדדים", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני. "על השיחות לעסוק בהסדר קבע, ולהביא לפתרון של שתי מדינות".

מוקדם יותר הגיב לתוצאות הבחירות גם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, בשיחה עם וואלה! חדשות. "הנשיא אובמה והממשל מצפים לעבוד באופן קרוב עם הממשלה החדשה ולהמשיך בתיאום ההדוק", אמר שפירו, שגם הביע סיפוק מ"החגיגה הדמוקרטית" של הבחירות בישראל.

"ארה"ב מברכת את הציבור הישראלי על הבחירות לכנסת ה-19 שעכשיו הסתיימו", הוסיף שפירו. "אנחנו מדברים הרבה מאוד על הערכים המשותפים בין ישראל וארצות הברית, ואני חייב לומר שכאזרח אמריקאי אני תמיד שמח לראות שהציבור החופשי הולך לקלפי לבחור באופן חופשי את המנהיגים שלו ומשתתף בקביעת עתידו".

שפירו הדגיש כי ארצו אינה מערבת את עצמה בשיקולים פוליטיים ותקבל בברכה כל ממשלה שתורכב בישראל. "יהיו הרבה שמות חדשים בממשלה ובכנסת בקרוב, אבל נחכה עד הקמת הממשלה, ואנו מכבדים את החלטת הציבור הישראלי", אמר. "אבל אנחנו מצפים לעבוד באופן קרוב עם הממשלה החדשה - לא משנה מי יושב בה. זה תפקידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully