וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד משיב ליחימוביץ': "לא נקים גוש חוסם עם השמאל וזועבי"

המנצח הגדול של יום הבחירות, שהצעיד את "יש עתיד" למקום השני עם 19 מנדטים והפך אותה למפלגה הגדולה בגוש המרכז-שמאל, אמר כי "התוצאות ברורות ואנחנו צריכים לעבוד לפיהן"

צילום: רומן ואינר, עריכה: מיכאל ברגמן

יממה לאחר שהוכתר כמנצח הגדול של הבחירות, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד התייחס הערב (רביעי) לתוצאות שהציבו את מפלגתו כשנייה בגודלה בכנסת ה-19. לפיד התייחס לפנייתה של יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' שקראה לו לא להיכנס לממשלה בראשות בנימין נתניהו, והצהיר במסיבת עיתונאים מחוץ לביתו בתל אביב כי "לא נקים גוש חוסם".

יאיר לפיד מחוץ לביתו ביום שלאחר הבחירות, ינואר 2013. דרור עינב
לפיד, הערב מחוץ לביתו/דרור עינב

"אתמול אזרחי ישראל בחרו בנורמליות ובחרו בסוג של שפיות ובחרו בתקווה וחזר להם הצבע ללחיים כי יש איזה אמון ביכולת שלנו לעבוד ביחד וליצור פה מקום טוב יותר", אמר לפיד והתייחס לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר פרסום התוצאות. "שמחתי לראות שהוא מדבר על כל הדברים שאנחנו דיברנו עליהם בשנה האחרונה - על השוויון בנטל ועל מצבו של מעמד הביניים הישראלי והצורך להציל אותו ולעזור לו בחינוך ובדיור ובכל מה שבאמת חשוב לאנשים שחיים פה ואוהבים את המקום הזה. אנחנו יכולים להמשיך לחיות פה ולאהוב את המקום הזה ביחד".

לפיד התייחס ל"דיבורים על גוש חוסם" והבהיר: "אנחנו לא נעשה גוש חוסם עם חנין זועבי. זה לא דבר שהולך לקרות". לדבריו, "אני חושב שהתוצאות של הבחירות הן ברורות ואנחנו צריכים לעבוד לפי התוצאות של הבחירות. קשה להסביר את ההתרגשות שלי. אני רוצה להודות לאלפי פעילים ומתנדבים, בעיקר אנשים צעירים אבל לא רק, שבכל רחבי הארץ באו והסתכלו ואמרו: 'אנחנו הולכים להקדיש חודשים ושבועות ולילות ללא שינה למשהו שאנחנו מאמינים בו ולאפשרות ליצור פה מקום טוב יותר'. אני חושב שהיום יש פה מקום שהוא כבר קצת טוב יותר ואנחנו הולכים לדאוג לזה שהוא יהיה הרבה טוב יותר ותודה רבה לכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יאיר לפיד מחוץ לביתו ביום שלאחר הבחירות, ינואר 2013. דרור עינב
"קשה להסביר את ההתרגשות שלי". לפיד/דרור עינב

יש עתיד עקפה על פי תוצאות האמת את העבודה בראשות שלי יחימוביץ', כשהצליחה לקבל 19 מנדטים לעומת 15 בלבד לעבודה. "נבחרנו בזכות החינוך, הדיור לצעירים יוצאי צבא, בזכות הדאגה לחלש. מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים רבים: בפני משבר כלכלי, בפני עולם שעלול לנדות אותנו בגלל הקיפאון המדיני", אמר לפיד אמש. "יש רק דרך אחת שבה נוכל לעמוד בפני כל האתגרים האלה. ביחד - זה המסר". לפיד סיפק הסבר לירידה של מפלגת השלטון ואחרות - ואמר: "אזרחי ישראל אמרו היום לא לפוליטיקה של פחד ושנאה הם אמרו לא לאפשרות שנתפצל לסקטורים ולשבטים וקבוצות אינטרסים. הם אמרו לא לקיצוניות ולאנטי דמוקרטיות".

לאחר פרסום תוצאות המדגמים פנו כל ראשי המפלגות החילוניות הגדולות ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד - אשר נראה כי מסתמן כאיש המפתח בכל הנוגע לגורל הממשלה הבאה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם לפיד וקרא לו לשתף פעולה עימו. "יש לנו הזדמנות לעשות דברים גדולים מאוד לטובת מדינת ישראל. מערכת הבחירות מאחורינו ועכשיו נוכל להתמקד בעשייה למען כלל אזרחי ישראל", אמר נתניהו. גם ראשת העבודה שלי יחימוביץ' וראשת התנועה ציפי לבני שוחחו עם לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully