וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ממליץ: "טבעי שלפיד ייקח את תיק האוצר"

פנחס וולף

23.1.2013 / 17:45

יו"ר ישראל ביתנו אמר בישיבתה הראשונה של הסיעה לאחר הבחירות כי האיחוד עם הליכוד השיג את המשכיות המחנה הלאומי ואת המשכיות ראש הממשלה. "בלי האיחוד, התמונה הייתה אחרת"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

"אין ספק ששותף עם 19 מנדטים זה שותף בכיר", כך אמר הערב (רביעי) שר החוץ לשעבר ומספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו לכנסת, אביגדור ליברמן, בהתייחסו להצלחתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "ננהל משא ומתן ואנחנו מודעים לאותה הצלחה וזה יקבל ביטוי במידה וירצה להצטרף", הבהיר ליברמן בישיבתה הראשונה של סיעת ישראל ביתנו לאחר הבחירות. הוא הוסיף ואמר שהוא "חושב שדווקא יאיר לפיד, שדיבר הרבה על מעמד הביניים והמחאה החברתית, טבעי שיתמקד בנושאי פנים ויקח אולי את תיק האוצר, אבל אני מעלה ספקולציה ולא משהו באמת רציני". ליברמן התייחס לתוצאות הבחירות וסיכם: "שמעתי הרבה תלונות בבחירות, שהכל משעמם ואין דרמות, לפחות התוצאות סיפקו לנו דרמה אמיתית. זה הסתיים באקורדים מאוד שמחים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קורץ ללפיד. ליברמן במסיבת העיתונאים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליברמן לא הטיל ספק בעובדה שנתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה גם בכנסת הבאה. "אין ספק שנרכיב את הממשלה הבאה, וברור לכולם שנתניהו גם בקדנציה הבאה ישמש כראש ממשלת ישראל", אמר ליברמן והוסיף כי "האיחוד עם הליכוד השיג שני דברים: המשכיות של המחנה הלאומי כמי שהוביל את המדינה גם בקדנציה הבאה וגם המשכיות של ראש הממשלה בקדנציה הבאה. בלי האיחוד התמונה הייתה כנראה אחרת לגמרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תוצאות האמת: לפיד מתחזק, העבודה צונחת. בן קלמר
יקבל את המלצתו של ליברמן? לפיד/בן קלמר

באשר להמשך שיתוף הפעולה עם הליכוד, אמר ליברמן: "קיבלנו החלטה עקרונית, נמשיך בשיתוף פעולה. האם זו תהיה סיעה אחת או שתיים? על כל זה נחשוב. במהלך חודש מהבחירות אנחנו אמורים להחליט ויש לנו עוד 30 יום להתלבט מה הדרך הטובה ביותר להמשיך. מבחינתנו שיתוף הפעולה חייב להימשך, גם בכנסת שהסתיימה". במענה לשאלת וואלה! חדשות האם הוא מאוכזב מעבודתו של ארתור פינקלשטיין בשל הירידה במנדטים, השיב: "עוד מוקדם להפיק לקחים. אני אישית הייתי מרוצה מהעבודה של ארתור".

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן באירוע הליכוד – ישראל ביתנו לאחר פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013. שלומי גבאי
ליברמן ונתניהו לאחר תוצאות המדגמים, אמש/שלומי גבאי

שר החוץ לשעבר התייחס להרכבת הממשלה בבחירות הקודמות ואמר כי "זה לא סוד. גם כשהלכנו בפעם הקודמת לנשיא על נתניהו אמרנו שהקואליציה העדיפה עלינו היא הליכוד, קדימה וישראל ביתנו ודיברנו גם אז על שינויים במערכת הפנימית שלנו". הוא הבהיר כי "איננו פוסלים אף אחד. אין לי ספק שגם המפלגות החרדיות מבינות שאי אפשר להמשיך כך כאילו לא קרה כלום וגם הן יצטרכו להתגמש. כל מי שיקבל את העקרונות יהיה יותר ממוזמן לקחת חלק גם בקואליציה וגם באותם שינויים".

לדברי ליברמן, עוד מוקדם להבין את משמעות תוצאות הבחירות. "מה שברור שהעם מבקש שינוי דרמטי בכל מה שנוגע למערכת הפנימית יותר מכל דבר אחר. ואותם שינויים אמיתיים של מה שנוגע לסדר היום הפנימי שלנו נוגעים לנושאים שראש הממשלה הגדיר בערב - שוויון בנטל, יוקר המחיה, דיור בר השגה, שינוי שיטת הממשל", אמר. "הממשלה חייבת להגדיר מההתחלה מה סדר היום. מה הדגל. אי אפשר ללכת על הכל. אני מציע למפלגות הרואות עצמן שותפות - צריך להגדיר מהו נושא משותף. יש כאלו שאולי מסכימים בנושאי חוץ ולא בטוח שאנחנו מסכימים לשינויים הדרושים במערכת הפנימית שלנו. אנחנו מדברים על קואליציה רחבה, וצריך לא לדבר על תיקים אלא על סדר יום ברור".

הכירו את 120 הח"כים של הכנסת הבאה

מוקדם יותר התייחס גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתוצאות הבחירות במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה. לדבריו, "הציבור בישראל רוצה שאמשיך להנהיג את המדינה והוא רוצה שארכיב ממשלה שתחולל שלושה שינויים גדולים בתחום הפנים". עוד אמר נתניהו כי "אנחנו רוצים להרכיב ממשלה רחבה ככל האפשר, שתביא את בשורת השינויים הללו לעם ישראל, לכל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully