וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור השתכנע? "אי אפשר לזלזל בניסיון של מופז"

23.1.2013 / 15:56

במדגמים הם נעלמו, אך עם ספירת מרבית הקולות מסתמן כי קדימה נכנסת לכנסת עם שני מנדטים. מופז נאלץ לשלם את מחיר הזיגזג הפוליטי. "הצליח להעלים את אחת המפלגות הגדולות"

צילום: ניב אהרונסון, שלומי גבאי, איתי לוי, קובי אליהו, דייב שחר, מאל בנאוליאל, אדריאן הרבשטיין, ערוץ 10; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום תוצאות האמת)

ההנשמה שבוצעה בקדימה הצליחה. זמנית. הלך הרוח של אמש (שלישי) במטה המרכזי בפתח תקווה של המפלגה שהיא נכון לעכשיו עדיין הגדולה בכנסת שיקף היטב את המצב הפוליטי שלה. יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז, נלחם עד הרגע האחרון כדי להביא עוד קולות. ח"כ יוחנן פלסנר התגאה כי יש לקדימה לפחות 60,000 מצביעים שיספיקו להם לממש את המטרה, אחרי שהסקרים ניבאו להם מוות פוליטי. למרות זאת, יש לזכור כי עם היוודע תוצאות קולות החיילים ושאר המעטפות הכפולות, עדיין ישנו סיכוי כי קדימה תידחק אל מחוץ לכנסת ה-19.

ח"כ ישראל חסון נראה יותר מחובר לקרקע, כשאמר שאת הכסף סופרים במדרגות ועד שלא יגיעו תוצאות האמת הוא לא מוכן להעריך מה יהיה. "אני סופר, לומד ואחר כך מדבר". ברגע שהחלו לזרום הדלפות מהמדגמים השונים והמאבטחים שהיו אמורים לאבטח את בואו של יו"ר האופוזיציה היוצא עזבו את הבניין, הבינו פעילי המטה כי רק בשורות רעות יגיעו במהלך הלילה הזה ומחקו את החיוכים.

היום שאחרי הבחירות - כותרות אחרונות:
יחימוביץ': "התוצאה של מפלגת העבודה מאכזבת"
תוצאות האמת המפורטות: איך הצביעו בשכונה שלך?
שגריר ארה"ב: אובמה מצפה לעבוד עם הממשלה החדשה

מטה קדימה, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. אדריאן הרבשטיין
פעילי קדימה צופים בהלם בתוצאות המדגמים במטה/אדריאן הרבשטיין

המדגמים בערוצי הטלוויזיה שיקפו את חוסר האמון של הציבור במפלגת קדימה ואת מצבה האנוש. לא היו שם קולות אנחה ולא זעקות שבר. הפעילים השלימו עם האסון והלכו הביתה. יועץ התקשורת מוטי מורל הפגין קור רוח ונשאר בחדר צר בקומה המרכזית, מתעדכן בהדלפות מהקלפיות אבל שמר על אופטימיות, "אני חושב שעזרנו לציבור לעשות סוויץ' ונראה את זה בבוקר בספירת הקולות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפלגה המתפוררת הונחה על שולחן הניתוחים. ח"כ פלסנר הודיע כי הוא עוזב את המטה על מנת להיות עם המשפחה בהוד השרון. ח"כ חסון היה נראה כמי שזה עתה התעדכן על פעולה כושלת של צה"ל ושב"כ. פניו היו חתומות. טכנאי מאחד ערוצי הטלוויזיה התלוצץ ואמר בציניות, "מופז קוסם. הוא הצליח להעלים את אחת המפלגות הגדולות במדינה". שאול מופז שילם על טעויות שביצעה ח"כ ציפי לבני כיו"ר המפלגה, אך בעיקר על טעויות שביצע בעצמו בדגש על הזיג-זג האישי כשנכנס לממשלת נתניהו ויצא כאילו לא היה שם מעולם.

מופז ניסה לשכנע את חברי הכנסת של קדימה להירתם למסע הבחירות, אך הם לא נתנו לו סיכוי והעדיפו לנטוש לא רק אותו אלא את החיים הפוליטיים. מופז בעצת אנשיו הלך על קמפיין ביטחוני כשברקע מהדהדת לה פטריית הגרעין האירני. הציבור לא קנה את הרעיון ובחר בחברתיים. באלה שידאגו לחשבון הבנק שלהם. לפני שלושה שבועות חל סוג של מפנה כשיועציו החליטו לבחור קו מרוכך ואישי. להזכיר את העובדה שעלה מאירן, את היותו רמטכ"ל ושר ביטחון לשעבר. 1.5 מיליון הודעות למכשירים סלולריים ניסו לשכנע בדרך מתוחכמת ש"אי אפשר לזלזל במופז ובניסיון הביטחוני שלו".

צפו בתוצאות האמת:

הציבור השתכנע. הוא הבין כי למרות הגל הפוליטי החדש ששטף את המדינה ועלייתם של מועמדים חדשים כפטריות אחרי הגשם הוא עדיין זקוק בצמרת המדינה לאנשים שקולים בעלי ניסיון מוכח. ספירת הקולות עד כה העניקה לקדימה שני מנדטים. ח"כ מופז וח"כ חסון יישארו בכנסת ואילו ח"כ פלסנר נדחק נכון לעכשיו אל מחוץ לחיים הפוליטיים. לפחות על פי הדמויות הקרובות למופז, "אין לו זמן לבצע חשבון נפש הוא חייב להשליך את עצמו אל האש ועכשיו".

מניתוח קצר של מספר המועמדים חסרי הניסיון שיאיישו את הכנסת הבאה מוגדר מופז כאחד מזקני השבט. יו"ר מה שנותר מקדימה צריך כעת להיזהר מלחזור על טעויות העבר ולא להצטייר כסחטן פוליטי שמחפש אחר תיק יוקרתי ונוצץ, אלא כמי שברוח האווירה במזרח התיכון לובש את מדי המילואים ברגע האחרון ומציע את עצמו כחבר בקואליציה ללא תנאי לקבלת תיק ייעודי. מופז, כך טוענים מקורביו, ראוי לשבת בלב תהליך קבלת ההחלטות כחבר הקבינט הביטחוני או "השביעייה" ויהיה התפקיד אשר יהיה. מה שחשוב לזכור הוא שהמשבר של אתמול הוא הבדיחה של המחר.

לפניות לכתב: amirbohbot @walla.com

שאול מופז ורעייתו אורית מגיעים לקלפי בכוכב יאיר, ינואר 2013. שלומי גבאי
שאול מופז ואשתו אורית בדרך לקלפי, אתמול/שלומי גבאי
מטה קדימה, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. אדריאן הרבשטיין
פעילי קדימה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully