וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות מבוזבזים: קרוב לעשרה מנדטים "נזרקו לפח"

גלעד גרוסמן

23.1.2013 / 10:59

קרוב ל-250 אלף ישראלים הצביעו עבור 20 רשימות שלא עברו את אחוז החסימה, לעומת כ-104 אלף מצביעים ב-2009. האם בשל קולות החיילים גם קדימה לא תעבור את אחוז החסימה?

צילום: ניב אהרונסון, שלומי גבאי, איתי לוי, קובי אליהו, דייב שחר, מאל בנאוליאל, אדריאן הרבשטיין, ערוץ 10; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

קולות אבודים: קרוב ל-250 אלף ישראלים שהשתתפו בבחירות לכנסת הצביעו ל-20 רשימות שלא עברו, לפי שעה, את אחוז החסימה. יחד עם למעלה מ-37 אלף קולות שנפסלו, מדובר בכעשרה מנדטים ש"נזרקו לפח". מדובר במספר גבוה במיוחד, בפרט בהשוואה לבחירות ב-2009, אז עמד על כ-104 אלף מספר המצביעים למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. כתוצאה מכך, מסתמן שמספר המצביעים הדרושים עבור כל מנדט לא יהיה גבוה במיוחד השנה ביחס לבחירות קודמות. כמו כן, הדבר מעיד על הפיצול הרב בקרב המצביעים.

כל הדיווחים, הניתוחיפם והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר ספירת קרוב ל-100 אחוז מהקלפיות, מסתמן בשלב זה שקדימה נכנסה לכנסת, אולם המפלגה השיגה עד כה רק כ-3,000 קולות מעל לאחוז החסימה. לכן, ייתכן שלאחר ספירת קולות החיילים, יקבל הלילה שאול מופז בשורה עגומה מבחינתו, כאשר קדימה עלולה למצוא עצמה בחוץ. מנגד, מי שמקווים להיכנס בסופו של יום לכנסת הם חברי עוצמה לישראל. בשלב זה רחוקה המפלגה בכעשרת אלפים קולות מכניסה לכנסת, אולם אתמול הביעו חבריה תקווה כי הם יזכו למספיק קולות בקרב החיילים כדי לעבור את משוכת רף אחוז החסימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שאול מופז ורעייתו אורית מגיעים לקלפי בכוכב יאיר, ינואר 2013. שלומי גבאי
עלול למצוא את עצמו מחוץ לכנסת. מופז/שלומי גבאי

מי שכפי הנראה אין חשש שלא תעבור את אחוז החסימה היא מפלגת בל"ד, שקיבלה 2.66% מהקולות הכשרים. גם בהתחשב בקולות החיילים, האפשרות שהמפלגה לא תהיה בסופו של יום בכנסת קלוש. זאת למרות אחוזי הצבעה נמוכים במגזר הערבי, שפגעו במפלגות הערביות.

שאר המפלגות יודעות כבר הבוקר כי הן כשלו בניסיון להיכנס לכנסת. מי שהיו הקרובים ביותר, מלבד עוצמה לישראל, הם "עם שלם" בראשות הרב חיים אמסלם, שבמהלך כל יום הבחירות הגיש תלונות נגד פעילי ש"ס, שלטענתו ניסו לגרום לציבור החרדי לחשוב שהוא פרש מהמירוץ וקרא להצביע לרב עובדיה יוסף . בסופו של יום קיבל אמסלם, אשר בתחילת מערכת הבחירות היתה תחושה שאולי הוא יפתיע, רק 43,095 קולות. אחריו נמצאות רשימת עלה ירוק, ששוב נכשלה בניסיון להיכנס לכנסת, ורשימת כח להשפיע בהנחיית אמנון יצחק. רשימת "ארץ חדשה" של עו"ד אלדד יניב, אשר במספר סקרים גירדה את אחוז החסימה, קיבלה בסופו של יום רק 26,331 קולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully