וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בעולם מבינים: "נתניהו יצא מוחלש מהבחירות"

בגרדיאן הבריטי כתבו כי נתניהו "ספג מכה קשה", ובניו יורק טיימס קבעו כי אף שלא היה לו יריב, הוא חווה הפסד ניכר. "במקום תזוזה ימינה ראינו זליגה למרכז", נאמר בפראנס 24

צילום: שלומי גבאי, איתי לוי, קובי אליהו, מאל בנאוליאל, ניב אהרונסון, מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

בתקשורת העולמית מתייחסים לתוצאות הבחירות המפתיעות בישראל, ולירידה בפופולריות של ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. אנליסט של הוושינגטון פוסט אמר הלילה (רביעי) כי בעוד שרוב מכריע של הישראלים רואה בנתניהו בתור האיש המתאים ביותר לעמוד בראשות הממשלה, התמיכה בו נפגמה. "זה גרם לאנשים רבים להעביר את קולם למועמדים אחרים, שנתפסים כיותר 'מושכים' ואשר תואמים יותר את האג'נדה הייחודית שלהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החרדים שמרו על כוחם בכנסת הבאה, אבל אולי יימצאו עצמם מחוץ לקואליציה/מערכת וואלה!, צילום מסך
נאום בנימין נתניהו באירוע הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013. שלומי גבאי
חוגג מוקדם מידי? נתניהו, הלילה/שלומי גבאי

הניו יורק טיימס כתב באתר שלו כי למרות שסביר שנתניהו ייכנס לקדנציה שלישית בתור ראש הממשלה, הוא יוצא מהבחירות הללו "מוחלש". "אף שנתניהו נכנס למירוץ בתור פייבוריט מובהק, וללא כל יריב ראוי – התוצאה של הבחירות הללו היא הפסד ניכר של מושבים לתנועתו". בעיתון הסבירו כי עלייתה המטאורית של יש עתיד בראשות יאיר לפיד, ששמה דגש על נושאים כלכלים-חברתיים, "מצביעה על החלשה של גוש הימין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטיימס הבוקר, נתניהו נושא תפילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר האינטרנט של הגארדיאן הבריטי נכתב הלילה כי כתוצאה מנתוני הבחירות עולה שנתניהו "סובל ממכה קשה", כאשר המדגמים מראים כמעט שוויון בין הגושים – מה שיאלץ אותו לנסות ולהקים ממשלה רחבה ולא ממשלה ימנית. "בגלל ששותפיו הטבעיים של נתניהו הם מפלגות הימין והדתיים – הוא צפוי לנסות להקים קואליציה עם יש עתיד או עם התנועה של לבני. עם זאת, הדרישה של לבני להיכנס מיידית למשא ומתן עם הפלסטינים עלולה להוביל את ראש הממשלה לוותר עליה בממשלה העתידית", נכתב.

נאום יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם, ינואר 2013. ברני ארדוב
"זליגה לכיוון מרכז". יאיר לפיד בנאום הניצחון/ברני ארדוב

העיתון הבריטי ציטט את יהודה בן מאיר, רכז פרויקט דעת קהל וביטחון לאומי במכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב, שאמר כי "הסיפור של הבחירות הוא התזוזה הקלה למרכז, והעובדה שנתניהו לא יכול למעשה להקים קואליציה עם שותפיו הטבעיים. הוא לבטח ייפנה להקמת קואליציה רחבה".

ברשת פראנס 24 הצרפתית, נתנו דגש להיחלשות הליכוד-ביתנו ולנסיקה של לפיד, אך אמרו כי בעוד שהיו סקרים לפני הבחירות אשר דיברו על "הבית היהודי" בתור המפלגה השנייה בגודלה – היא סיימה רק רביעית. "לא חזינו בהטיה ימינה, כפי שדובר בתחילה – אלא בזליגה לכיוון מרכז", אמרה כתבת הרשת לילה ג'סינטו.

בנט  במטה הבית היהודי, נואם -יום הבחירות ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"בסוף הוא סיים רק רביעי". בנט אחרי היוודע התוצאות/נמרוד סונדרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יהיה מעניין מאד לראות איך נתניהו יצליח לאזן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באל ג'זירה התייחסו לפער בין הגושים, אשר הצטמצם במידה ניכרת כפי שעולה מתוצאות האמת. כתבת הרשת שבסיסה בקטאר, שרין טאדרוס, אמרה: "יהיה מעניין מאד לראות איך נתניהו יצליח לאזן בין הדרישות של המפלגות השונות איתן הוא ייכנס לקואליציה". בהתייחסה לירידה בהישגי הליכוד ביתנו אמרה: "הרבה מהמתלבטים נרתעו מהרעיון שפעילי ימין קיצוני ישלטו בפוליטיקה הישראלית בארבע השנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully