וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכנעו אותי: 150 מילים מכל מפלגה - במי תבחרו?

עדיין מתלבטים? הנה הזדמנות אחרונה לעשות סדר: ערב הבחירות, ביקשנו מהמפלגות לתמצת ב-150 מילים לכל היותר את המסר שלהן לבוחרים - מדוע כדאי לכם לבחור בהן. וכך הן השיבו

עוד מספר שעות ייפתחו הקלפיות, והבחירות לכנסת ה-19 ייצאו לדרכן. כבר החלטתם למי להצביע? אם אתם עדיין מתלבטים, זו הזדמנות מצוינת לבחון שוב את המפלגות השונות ולהחליט איזו היא המתאימה לכם ביותר. לנוחותכם, כדי למנוע מכם לטבוע בהררי מלל, ביקשנו מכל המפלגות הבולטות לתמצת עבורכם, ב-150 מילים לכל היותר, את כל הסיבות להצביע להן. הן ניגשו למשימה ברצינות - ולפניכם התוצאות.

הליכוד ביתנו: "כדי שלא ניכנע לסחטנות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארבע השנים האחרונות, מול משבר כלכלי עולמי וטלטלה במזרח התיכון, שמרנו באחריות על בטחון אזרחי המדינה, ובעוד בכל העולם פוטרו עובדים ומשכורות קוצצו, כאן בישראל הענקנו חינוך חינם מגיל שלוש וטיפולי שיניים מתחת לגיל 12, הכפלנו את מענק השחרור, הורדנו את האבטלה, בנינו גדר ביטחון ועצרנו את המסתננים ממצרים. כמו כן העלינו את שכר המינימום ואת שכרם של עובדי הציבור (רופאים, מורים ועוד) בהשקעה של כ-15 מיליארד שקלים.

אם ייתנו לנו את הכח להמשיך ולעשות, נצעיד את ישראל מול האתגרים הבאים. חיזוק בטחון ישראל ומניעת נשק גרעיני מאירן הם יעד עליון, אך ישנן משימות נוספות: חלוקה הוגנת של נטל השירות הצבאי, שילוב מלא של הציבור החרדי והערבי בשוק העבודה, והורדת מחירי הדיור כפי שהוזלנו את מחירי הסלולר. כדי להשיג יעדים אלו חייבים ממשלה יציבה שאינה נתונה לסחטנות של מפלגות קטנות, ולשם כך צריך מפלגת שלטון גדולה. רק בחירה בליכוד ביתנו תאפשר לנתניהו להוביל את המדינה - אין בחירה בשני פתקים.

כל מה שרציתם לדעת על הליכוד ביתנו

***

העבודה: "תכנית מקיפה ואחראית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום הוא יום בו ניתן להשפיע באמת, איך ייראו החיים שלנו בארבע השנים הקרובות. מפלגת העבודה היא המפלגה היחידה המציבה סדר יום חלופי לממשלת נתניהו, בניגוד למפלגות אופנה ש"יזחלו" לממשלתו.

בבחירות האלו, אפשר לבחור במפלגה היחידה שהציגה תכנית מקיפה ואחראית לשיקום מעמד הביניים והחזרת השירותים החברתיים. המפלגה היחידה שתדאג להגדלת הנטו של המשפחה, לפתרון מצוקת הדיור, להחזרת משאבי הטבע לידי המדינה ולשיקום מערך הבריאות והפנסיה. מפלגת העבודה תפעל גם להחזרת התהליך המדיני באחריות ובשיקול דעת, ותשקם את שלטון החוק. זה הזמן להצביע למפלגה היחידה שבאמת תפעל למענך - כי יכול להיות כאן טוב יותר!

כל מה שרציתם לדעת על מפלגת העבודה

***

הבית היהודי: "נשנה את השיח במדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים נפגשנו בכל רחבי הארץ היפה שלנו. דיברנו, התווכחנו - ועל הרבה דברים הסכמנו. התחלנו ליצור כאן תנועה חיה ותוססת ששבה לחיים. ראיתי בחודשים האלה עוצמות אדירות של עם ישראל, ראיתי רוח חדשה ומרגשת שנוגעת בכל אחד - בדתיים, בחילונים, בחרדים, במסורתיים וגם באחינו הדרוזים.

בממשלה הבאה נחזיר את ערכי היהדות והציונות למרכז הבמה. נקרא בקול גדול וברור, ללא זיגזוגים: לא למדינה פלסטינית - כן לדו"ח אדמונד לוי; כן לשוויון בנטל - לא לשיח השנאה; כן להורדת יוקר המחיה - לא להשחתת הזמן על הרפתקאות אוסלו שממיטות עלינו אסון. הבית היהודי יהיה הבית עבור הזוגות הצעירים, הסטודנטים, אלה שאין להם ואלה שיש להם. חברים, אנחנו לא סקטור יותר. אנחנו גשר רחב ויציב, הנשען על יסודות המסורת ועל ערכים עמוקים. אני קורא לכם להיות חלק משינוי השיח במדינה, להצטרף למפלגה הצעירה בישראל שתשים במרכז כל אחד ואחת מכם - יש לנו מקום לכולם. אסור לנו להחמיץ הזדמנות שנקרית לפנינו פעם בדור.

כל מה שרציתם לדעת על הבית היהודי

***

יש עתיד: "למען מעמד הביניים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה אתם רוצים שיקרה כאן? בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מרגישים שוויתרנו. שזה כבר בורח לנו מבין האצבעות. שהאופן בו מתנהלת הפוליטיקה הישראלית - שדואגת בעיקר לסקטורים ולקבוצות לחץ ויותר מהכול לעצמה - הפך את הרוב למיעוט. ומיהו הרוב? כל אחת ואחד מכם, מעמד הביניים. אתם, שעובדים, שתורמים ומשלמים מסים ומשרתים בצבא ובמילואים ולא מצליחים לגמור את החודש. אתם, שנושאים את המדינה על כתפיכם - והמדינה שוכחת שגם לכם מגיע לקבל בחזרה.

"יש עתיד" היא מפלגתו של מעמד הביניים; מפלגתם של הצעירים והצעירים בנפשם, אלה שמאמינים שאפשר לשנות פה משהו; אלה שיודעים שאסור לוותר במאבק על דמות המדינה, על הערכים שקיבצו אותנו יחד. אנחנו לא נכנעים למציאות, אלא יוצרים מציאות. עם התמיכה שלכם נוכל לחוקק חוק לשוויון בנטל, למנוע את העלאות המסים המתוכננות, לצמצם את יוקר המחייה ולחולל מהפכה במחירי הדיור ובחינוך שמקבלים ילדינו. כדי להצליח נדרשים שני דברים - נחישות וכוח. את הנחישות אנחנו מביאים - את הכוח אנחנו מבקשים מכם.

כל מה שרציתם לדעת על יש עתיד

***

התנועה: "בין קיצוניות לשפיות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבחירות הללו יקבעו את פניה של המדינה. זהו מאבק על קיומה של הציונות, לא פחות! ישראל של תחילת 2013 היא מדינה מבודדת עם גירעון עצום, הלוקה בתהליכי הקצנה חסרי תקדים שמאיימים על ערכינו הבסיסיים ביותר. זו בחירה בין קיצוניות לשפיות, בין קידום הנושא הקריטי ביותר לקיומה של מדינת ישראל - התהליך המדיני - לבין המשך הקיפאון שיוביל אותנו לאסון מדיני, כלכלי וערכי. באנו לעורר את הציבור, לשנות סדרי עדיפויות ולחתור להסדר מדיני לצד שוויון בנטל, צמצום פערים ושגשוג כלכלי - כי הכול קשור!

"התנועה" בראשות ציפי לבני היא המפלגה היחידה שלא הרימה ידיים מהחתירה להסדר שיבטיח את יהדותה ואת ערכיה הדמוקרטיים של ישראל, שיחזיר את הצמיחה ואת ההשקעות, ומעל הכול - שייתן לנו את מה שכל כך מגיע לנו ושלאיש אין את הזכות לקחת מאיתנו - תקווה. תנו לנו כוח להמשיך ולהילחם למען הסדר ולהחזיר את התקווה. נעשה זאת בכל הכוח והניסיון שיש בידינו - כי זה הדבר הנכון לישראל.

כל מה שרציתם לדעת על התנועה

***

ש"ס: "אנחנו סקטוריאליים?!"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשמתנגדיה של ש"ס קוראים לה "סקטוריאלית", הם מתכוונים לומר: לש"ס יש אמנם שורת הישגים ש ממנה ניתן להתעלם, אבל הם מיטיבים רק עם ה"סקטר" שלהם. אמת. יש לנו סקטור: 1.8 מיליון עניים. בתקופה בה מעמד הביניים נכנס לאופנה בשיח הפוליטי, הפכו אותם עניים לאנשים שקופים שאף מפלגה לא סופרת אותם - חוץ מש"ס.

מי הם אותם האנשים השקופים? שני-שלישים מהם עובדים ובכל זאת לא מצליחים להתחיל את החודש. כמעט מחציתם ילדים. אל ה"סקטור" הזה אנחנו לא פונים עם הבטחות, אלא עם שורה של הישגים: מנענו את העלאת המע"מ על הפירות והירקות, עצרנו את זרם המסתננים, הכפלנו את הסיוע בשכר דירה לממתינים לדיור ציבורי, ביטלנו את מס הבצורת, הבאנו את מספר הדירות בבנייה לשיא של עשור, בלמנו חוקים שנועדו לפגוע באופיה היהודי של המדינה ולאפשר נישואי תערובת. אנו לא מבקשים מתומכינו להאמין להבטחות שווא, אלא להביט אל רשימה חלקית זו ולאפשר לנו להמשיך במה שאנחנו עושים הכי טוב: לדאוג ל"סקטור" שלנו.

כל מה שרציתם לדעת על ש"ס

***

יהדות התורה: "הסיעה החברתית ביותר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאורך הקדנציה האחרונה העבירו נציגי יהדות התורה עשרות חוקים לטובת כלל הציבור. נכים, קשישים, ניצולי שואה, חיילים משוחררים וכלל הציבור נהנה מפעילותם של חברי המפלגה. פעילותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בנושא רפואת השיניים סייע לכולם, הירתמותו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני למניעת סגירת מפעלים כדוגמת פרי הגליל, פיניציה, נעלי בריל ותע"ש ומניעת פיטורי אלפי עובדים נעשו לטובת כלל הציבור.

לאורך ההיסטוריה בכנסת, יהדות התורה היא הסיעה החברתית ביותר ויעידו על כך עשרות החוקים, התקנות והדיונים שיזמו חברי הסיעה לטובת הכלל. מעבר לתחום החברתי, יהדות התורה פועלת לשמור את צביונה היהודי של המדינה. על פי כל סקרי הלמ"ס, רוב אזרחי ישראל מסורתיים במידה כזו או אחרת, ואנו נמשיך להיאבק למען מדינה יהודית, חברתית וערכית כפי שתורת ישראל דורשת מאיתנו. "כל ישראל ערבים זה לזה" איננו סלוגן בחירות עבורנו אלא אורח חיים. חברי יהדות התורה הוכיחו זאת עד עתה, ויעשו זאת בעזרת השם גם בקדנציה הקרובה לטובת כלל הציבור.

כל מה שרציתם לדעת על יהדות התורה

***

מרצ: "מגוונת ופעלתנית - ובעיקר ברורה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוויון, צדק, זכויות אדם, זכויות אזרח, הסדר מדיני וניקיון כפיים. זאת מרצ. אנחנו שמאל גאה, שלם עם עצמו, לא מתנצל ולא מצטדק. אנחנו אומרים ואז עושים - בדיוק את מה שאמרנו שנעשה. גם אם האמת שלנו לא ממש פופולרית באותה שנייה שבה היא נאמרת. גם אם הרוח נושבת באותו רגע לכיוון אחר. אנחנו לא מרטיבים אצבעות ואז מגבשים עמדה - אנחנו מרימים אצבעות בכנסת בעד העמדה שלנו.

אנחנו באמת חושבים שבני אדם נולדו שווים; שלאזרחים מגיע שהנבחרים ישרתו אותם ולא להיפך; שאין צדק חברתי ללא הסדר מדיני; שלכולם מגיע צדק. "המשמר החברתי" בחר בנו למפלגה החברתית ביותר. נאבקנו יום-יום על דמוקרטיה, על שוויון ועל זכויות. יש לנו במפלגה ייצוג שווה לגברים ונשים, ח"כ שהוא הומו מוצהר, מועמד ערבי ואנשים עם רקורד מוכח של עשייה. זאת מרצ – מגוונת ופעלתנית ובעיקר ברורה. אז אם גם לכם חשובות זכויות, דמוקרטיה, שוויון והסדר מדיני, תצביעו מרצ. כי שמאל גדול זה כוח לכל הערכים האלה.

כל מה שרציתם לדעת על מרצ

***

קדימה: "לאמץ מדיניות אחראית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קדימה היא מפלגת מרכז ציונית, ליברלית ודמוקרטית הרואה לעצמה כמשימה להיות כוח מרכזי בעיצוב פניהן המתחדשות של המדינה והחברה בישראל. קדימה מאמינה כי אל מול אתגרי העתיד - הטלטלות האזוריות והאתגרים החברתיים-כלכליים - חובה לאמץ מדיניות אחראית. אנו מביאים ניסיון רב-שנים וקבלות בעשייה ביטחונית, מדינית, חברתית וחינוכית. ישראל חסון, יוחנן פלסנר, רונית תירוש, שי חרמש ונוספים, ובראשם שאול מופז, יקדמו מדיניות ביטחונית חסרת פשרות, שקולה ואחראית מול הטרור ומול אתגרי הביטחון, במקביל לקידום סדר יום חברתי שדואג לחלשים ולמעמד הביניים.

קדימה מבטיחה לקדם את הנושאים הבאים בכנסת: תהליך מדיני וחתירה להסדר שימנע את חלום הבלהות של איבוד הרוב היהודי, מבלי להתפשר על הביטחון; מציאת פיתרון היסטורי בנושא השוויון בנטל - אם בשירות צבאי או אזרחי, ואם בהגדלת ההשתתפות בשוק התעסוקה; השפעה ממשית על התקציב תוך דאגה למשפחה העובדת והמשרתת; שינוי שיטת הממשל והגברת המשילות על פני הסחטנות. קדימה הוכיחה בעבר ומבטיחה גם בעתיד לשמור על הביטחון והחוסן הלאומי של ישראל.

כל מה שרציתם לדעת על קדימה

***

חד"ש: "חמש סיבות להצביע לנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשית, כי צריך להפיל את נתניהו. תנאי לכך הוא חיזוק חד"ש כשותפות יהודית-ערבית. אפשר לחסום את הימין רק אם סופרים גם את האזרחים הערבים ויוצרים גוש חוסם גדול. שנית, כי חד"ש היא שמאל שעובד. אנחנו יודעים להיות אפקטיביים גם באופוזיציה, ולהתנגד למה שצריך: למלחמות מיותרות, למאגר הביומטרי, לחוק ההסתננות; ידענו לבלום מהלכים אנטי-דמוקרטיים, אנטי-חברתיים ואנטי-סביבתיים. מספסלי האופוזיציה ידענו להעביר עשרות חוקים מתקדמים, פמיניסטיים, חברתיים וסביבתיים.

שלישית, כי חד"ש היא תנועה סוציאליסטית. בלי לגמגם ולהתנצל, אנחנו מעדיפים את הזקנה במסדרון על רווחי הבנקים והטייקונים. אנחנו מציעים להלאים את משאבי הטבע: הגז, ים המלח, הפוספטים. בכספים האלה נממן את שיקום השירותים החברתיים והדיור הציבורי, הבריאות והחינוך הציבוריים. רביעית, חד"ש היא תנועת שלום שמחויבת לפתרון שתי המדינות. אנחנו יודעים להתנגד למלחמות מיותרות ברגע האמת, לא רק בדיעבד. חמישית, אנחנו תנועה יהודית-ערבית השוחה נגד זרם הגזענות והלאומנות. במציאות הקשה של התהום בין העמים, שותפות היא הבחירה המוסרית, המקום שכל אדם מוסרי חייב לעמוד בו.

כל מה שרציתם לדעת על חד"ש

***

בל"ד: "חוד החנית במאבק נגד גזענות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק שוויון מלא לכל האזרחים, יהודים ופלסטינים, יביא לשגשוג ולצמיחה. בל"ד הוכיחה שהיא מפלגה חברתית אמיתית העוסקת במגוון אג'נדות, החל מזכויות נשים וזכויות עובדי קבלן, דרך מאבק בגזענות ולקידום זכויות הציבור הערבי, ועד נושאים פוליטיים ומדיניים. בל"ד קוראת למצביעים, יהודים וערבים, לבחון את העשייה הפוליטית והפרלמנטרית של המפלגה לאורך העשור האחרון באופן ביקורתי והשוואתי, ולראות מי באמת דואג לכלל האזרחים, ללא הבדלי לאום, דת, גזע או מין.

רבים בציבור הערבי הולכים ומתייאשים מהפרלמנט הישראלי ומעדיפים להדיר את רגליהם מהקלפי. על אף הייאוש הקיים ועל אף שאף ממשלה לא תביא לסגירת פערים, בל"ד הצליחה לחולל שינוי בשיח הפוליטי והתוותה דרך שמאפשרת קידום זכויות ואינטרסים של כל פרט ופרט בחברה הישראלית. בל"ד קוראת לכלל האזרחים להצביע עבור המפלגה היחידה שמציעה דמוקרטיה אמיתית, שוויון אזרחי ולאומי, שלום צודק וחלוקה צודקת של משאבים. בל"ד היא חוד החנית במאבק נגד גזענות, וכל מי שמעוניין שאנחנו והבנים והבנות שלנו יחיו בחברה חופשית מגזענות, מוזמן להצביע לנו.

כל מה שרציתם לדעת על בל"ד

***

עם שלם: "סביב שולחן אחד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הקלישאות הלעוסות על גורליות מערכת הבחירות, אני מרשה לעצמי לומר כי באופן אישי אני חש שאלו בחירות הרות גורל, לנושאים עבורם אני נאבק ואשר למענם קמה תנועת עם שלם. השסע החברתי והכלכלי קורע את מדינת ישראל לגזרים ומגזרים. יש מפלגות שנבנות מכך ועושות הכול כדי להעמיק את השסע בתמורה לקולות. ש"ס, כמובן, מובילה בעניין הזה. כל קול לעם שלם הוא תרומה מכרעת לחוסנה ואחדותה של מדינת ישראל, על חשבון אלה המבקשים לפורר את החברה הישראלית.

ברשימת "עם שלם" אנו מדגימים שסביב שולחן אחד יכולים לשבת דתיים וחילוניים, חרדים ומסורתיים, ספרדים ואשכנזים, גברים ונשים, ותיקים ועולים. יחד, נפעל למען כל עם ישראל. במנהיגות ערכית ובאומץ אנו מחזירים לשיח מושגים שנשכחו: שוויון הזדמנויות אמיתי, יהדות מקרבת ופותרת בעיות, שילוב חרדים בשוק התעסוקה, ציונות וערכים עם נשיאה משותפת בנטל. אנו פועלים כדי להכניס לכנסת כוח משמעותי כדי שיוכל לחבר ולגשר בין הקצוות.

כל מה שרציתם לדעת על עם שלם

***

עוצמה לישראל: "קריאה לכל נאמני ארץ ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהי קריאה אחרונה לכל בוחרי המחנה הלאומי שאינם רוצים להגיע למדינה פלסטינית ביו"ש; קריאה לכל נאמני ארץ ישראל שמאמינים שהארץ שייכת לעם ישראל: עליכם להצביע עוצמה לישראל. אם תעדיפו לעלות למטוס של הליכוד ביתנו, זכרו כי נתניהו וליברמן הבטיחו כי "שתי מדינות" יופיעו בקווי היסוד של הממשלה. אם תצביעו הבית היהודי, תקבלו, לפי תכנית בנט, אוטונומיה ערבית מלאה בשטחי איי ובי, וזהו הצעד הראשון להקמת מדינה פלסטינית, ממש כמו שתכנית האוטונומיה של בגין הובילה לתכנית שתי המדינות של נתניהו.

זוהי קריאה לכל נאמני עם ישראל הבטוחים שמדינת ישראל היא מדינה יהודית, לא מדינה ערבית ולא מדינת המסתננים, ולא חוששים להיות מואשמים בגזענות: הצביעו עוצמה לישראל, כדי שהח"כים אלדד ובן ארי ימשיכו להשמיע את קולם בכנסת. זוהי קריאה אחרונה למתלבטים: נתניהו יהיה ראש ממשלה הבא, בין אם יהיו לו 35 או 37 מנדטים. הבית היהודי יהיה בקואליציה בין אם יהיו לו 12 או 14 מנדטים - ולכן מוכרחים עוצמה לישראל חזקה.

כל מה שרציתם לדעת על עוצמה לישראל

***

ארץ חדשה: "נהיה אופוזיציה אגרסיביות ויצירתית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל כבר הרבה שנים אין אופוזציה. מפלגות האופוזיציה נכנסות לממשלה או ממתינות להיכנס, או פשוט עסוקות בחקיקה שנחסמת בחוק ההסדרים. מדינת ישראל הולכת לכיוון שיש בו פחות דמוקרטיה, יותר גזענות ואלימות, יותר אי-שיוויון ויותר אנשים שחשבו שהם מעמד ביניים אבל לא יכולים לקנות דירה. מפלגת #ארץחדשה מבטיחה, כמו בגין, "לשרת את העם מהאופוזיציה": לפקח על הממשלה ולפעול נגד יוזמות שפוגעות בדמוקרטיה, מגבילות את העיתונות, מחלקות את משאבי הציבור לטייקונים ומובילות את ישראל לעתיד חסר תקווה.

אנחנו נהיה אופוזיציה אגרסיביות ויצירתית. לא נשתמש רק בכלי החקיקה, אלא גם נזמן פוליטיקאים ופקידים לשימועים בוועדת ביקורת המדינה. נהפוך את הכנסת למקום שקוף על ידי צילום "מאחורי הקלעים" של הדילים, ונזמין את הציבור לכנסת להיות שותף למאבקים. במדינה שיש לה 39 מילארד שקלים גירעון, לא ייתכן שהחברות החזקות והמקושרות יקבלו הנחה במסים בסך 27 מיליארד שקלים. כצעד ראשון בכנסת, נדרוש את ביטולו של "חוק הרווחים הכלואים" - ולא נוותר עד שהכסף יוחזר לקופת המדינה.

כל מה שרציתם לדעת על ארץ חדשה

***

דור - הגמלאים: "מפלגה שתדאג לאזרחים הוותיקים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפלגות הגדולות עסוקות בנושאים "הגדולים": מלחמה ושלום, מי יהיה ראש הממשלה, מי ראוי יותר, מהו צדק חברתי, שוויון בנטל, גיוס חרדים ועוד ועוד. במשפחה הישראלית האופיינית יש עוד נושאים המטרידים את ההווה והעתיד של המשפחה: בריאות וביטוח סיעודי למקרה הצורך; דיור ציבורי לנזקקים מבוגרים וצעירים; קצבת זקנה למי שזו הכנסתו היחידה אינה מספיקה לאוכל, תרופות וחימום; ניצולי שואה ופליטי שואה זקוקים עדיין למי שידאג לזכויותיהם; רבים מהגמלאים שאינם נזקקים רוצים להמשיך לתרום אחרי גיל הפרישה החוקית לגמלאות, ורוצים לראות ביציאה לגמלאות זכות ולא חובה.

אלה נושאים עיקריים של מפלגת הגמלאים "דור", המתחייבת לטפל בתחומים אלה בעדיפות עליונה. במציאות הפוליטית בישראל, חיוני שתהיה בכנסת ובממשלה מפלגה שתדאג לאזרחים הוותיקים, ובכך בעצם תבטיח את עתידה של כל משפחה. רשימת המפלגה לכנסת כוללת אנשים מנוסים, אחראים ואמינים, שעסקו בשנים האחרונות בענייני הגמלאים. בראש הרשימה עומד תא"ל במיל' אפרים לפיד, איש ציבור מנוסה ולשעבר בכיר במודיעין, דובר צה"ל ובכיר בסוכנות היהודית.

כל מה שרציתם לשעת על דור - הגמלאים

***

הירוקים: "כפי שנהוג בפרלמנטים בכל העולם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הירוקים" הינה המפלגה היחידה שבאמת דואגת לאינטרס של כלל הציבור, ולצרכים הכי בסיסיים שלנו: האוויר שאנו נושמים, המים שאנו שותים, איכות האוכל שאנו אוכלים, הדרכים בהם אנו נעים, הרחובות והמקומות הפתוחים אליהם נצא עם ילדינו, רווחת בעלי החיים ועוד.

עם כל דליפה של חומר מסוכן, עם כל עלייה או ירידה של הכנרת, בכל פקק - מגלים את חשיבותם של הירוקים, הביטחון הסביבתי ובריאות הציבור. אנחנו שם - מטפלים, נאבקים ומתמודדים עם הבעיות החמורות שמציקות לציבור כבר 15 שנה, ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. דואגים לצמצום את זיהום האוויר, אגרות גודש, שבילי אופניים, ריאות ירוקות, תכניות חינוכיות ועוד. הגיע הזמן לירוקים גם בכנסת ישראל, כפי שנהוג בפרלמנטים רבים ברחבי העולם - הירוקים משפיעים על קבלת החלטות ברמה הארצית, למען האינטרס הציבורי.

כל מה שרציתם לדעת על הירוקים

***

דעם: "אחדות בין העובדים, יהודים וערבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כי דעם היא רשימה המורכבת מפעילים חברתיים, יהודים וערבים, ובראשם אישה ערבייה, אסמא אגבארייה זחאלקה. דעם דוגלת בשלום על בסיס הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 ופינוי כל ההתנחלויות. דעם שוללת את השיטה הניאו-ליברלית המטפחת את בעלי ההון על חשבון העובדים, ודורשת להחזיר לאזרחים את השירותים הציבוריים, את אוצרות הטבע ואת הביטחון התעסוקתי. דעם רואה באחדות בין העובדים היהודים, הערבים ודוברי הרוסית, את הערובה לבניית שמאל אמיתי, שיתמודד מול הימין הקיצוני. הימין מטפח את הטייקונים בכסות של ססמאות לאומיות, ומפלגות המרכז אינן מציבות אלטרנטיבה פוליטית או כלכלית לימין.

דעם יזמה את הקמת ארגון העובדים מען, המאגד עובדים מכל המגזרים ללא הבדל לאום, דת או גזע. אנו עוסקים בעשייה חברתית בקרב נשים יהודיות וערביות ובקרב נוער יהודי וערבי, במטרה להביא לשינוי חברתי. דעם מחזירה את התקווה לבנייה של חברה דמוקרטית ושוויונית, ומנהלת דיאלוג תרבותי עם כל הסקטורים של החברה הישראלית. כניסת דעם לכנסת תביא לשינוי השיח הפוליטי ולמהפכה תודעתית.

כל מה שרציתם לדעת על דעם

***

עלה ירוק - הרשימה הליברלית: "עקרון חירות האדם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה פעמים קמת בבוקר והרגשת כבול? למדינה, לבנק, לעבודה, לדתיים, למונופולים. לא בא לך לשנות את המצב ולהחליט שמהיום אומרים "קנ" לחופש? עלה ירוק דוגלת בעקרון חירות האדם. אנו קוראים לחיזוק האזרחים והקהילה על חשבון כוחם של הפוליטיקאים בכל תחומי החיים. עלה ירוק תומכת בפתרונות "חייה ותן לחיות" עבור מגוון נושאים המפלגים את החברה.

הקול שלך יסייע להפסקת הרדיפה אחר צרכני קנביס (הנחשבים כיום עבריינים), לביטול חוקי כפייה דתית ולהתרת נישואים אזרחיים. נפעל להפרדת מוסדות הדת מהמדינה והשבתם לידי הפרט והקהילה. ניאבק בתכניות הגבלת החירות כמו המאגר הביומטרי, חוק הנאמנות ועוד. הקול שלך יוכל לקדם שכר הוגן לחיילים, לקצר את משך השירות בצה"ל ולאפשר להורה לבחור את בית הספר בו יתחנך ילדו. אנו מאמינים בביטול חוקים ולא ביצירת חוקים שפוגעים בחופש הפרט. הקול שלך יסייע בהפחתת נטל המס והסרת מגבלות היבוא. נפעל לביטול מסים מיותרים, כמו אגרת הטלוויזיה, מס הקנייה על בירה ועוד. ברוכים הבאים ליום החופשי הראשון בשארית חייכם!

כל מה שרציתם לדעת על עלה ירוק

***

** מפלגת רע"ם-תע"ל התבקשה גם היא לספק נימוקים לבחירה בה, אולם עד למועד פרסום הידיעה לא מסרה את תשובתה

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully