וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בראיון לוואלה! חדשות: "לא אפנה יישובים. גם בהסכם"

ינון מגל

20.1.2013 / 15:00

ראש הממשלה הצהיר בראיון ש"שיטת הבלודוזרים מיצתה עצמה" ואמר שרק בתקשורת מדברים על המשך כהונת ברק כשר הביטחון. ומה לגבי הטענה שהוא מסתובב עם כסף בגרב? "קשקוש מוחלט"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, הפקה: עירית זיכלינסקי

קריצה לבוחרים מימין? ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (ראשון) כי אין בכוונתו לפנות יישובים אחרי הבחירות לכנסת, בין אם באופן חד-צדדי ובין אם במסגרת הסכם מדיני. בראיון מיוחד שהעניק במעונו בירושלים לוואלה! חדשות אמר נתניהו: "לא עקרתי אף יישוב, ואני לא מתכוון לעקור אף יישוב. כל השיטה הזאת של בולדוזרים מיצתה את עצמה, וראינו לאן היא הובילה. אנחנו עקרנו יישובים וקיבלנו טילים. אני לא מתכוון לעשות את זה". בתשובה לשאלה "ואם זה יהיה בהסכם?", הצהיר נתניהו: "אז מה אם זה בהסכם? זה משנה משהו? מישהו יכול לתקוע לנו היום שכשאתה מפנה שטח, עוקר יהודים, ושהחמאס לא נכנס, ושבאי כוחה של אירן לא נכנסים? הרי כל אחד רואה מה קרה בפועל".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

ינון מגל מראיין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביתו בירושלים, ינואר 2013. עומר מירון
נתניהו במעונו עם ינון מגל, היום/עומר מירון

"אני לא רוצה לשלוט בפלסטינים, אני לא רוצה אותם כאזרחים של מדינת ישראל, ואני גם לא רוצה אותם כנתינים", הבהיר ראש הממשלה בראיון. "אז איזשהו שלטון עצמי במסגרת של פירוז יהיה פה ורצוי פה, אבל באופן מעשי צריך לראות מה ניתן לעשות עכשיו. מבחינה מעשית, כשאבו מאזן מתחבק עם חמאס שקרא רק לפני חודש להשמדתנו, אני לא מציע לבוא ולנדב שטחים, כפי שעושים רבים ממפלגות השמאל שפשוט עוצמים עיניים ואומרים: 'לא אכפת לי, העיקר שיהיה לי הסכם'. ואם היה לי הסכם או לא היה לי הסכם...מסרנו את עזה כך, בדיוק בשיטה הזאת, לידי אבו מאזן. מה קיבלנו? חמאס השתלט על זה בן לילה, וקיבלנו בעצם עשרת אלפים טילים של אירן".

בתשובה לשאלה אם ישראל בונה גם מחוץ לגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון אמר נתניהו: "אנחנו בונים גם מחוץ לגושים, אבל המכרזים הממשלתיים הם בתוך הגושים". "לא יהיו מכרזים ממשלתיים מחוץ לגושים?", נשאל ראש הממשלה, שהשיב: "בדרך כל אין. הרוב הגדול זה שנים רבות הוא בתוך הגושים. אנחנו לא קיבלנו הגבלה כזאת, ואנחנו מוכנים לבנות שם, רוצים לבנות שם. כולם יודעים שגוש עציון, אריאל, מעלה אדומים, כל אלה יישארו חלק ממדינת ישראל". ומה לגבי שאר היישובים הישראלים ביהודה ושומרון? "השאר כמובן יהיו במשא ומתן אבל במידת האפשר, כמה שיותר שיהיו. בכל מקרה, אני לא עוקר יישובים, הדבר הזה לא יהיה", הדגיש נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ינון מגל מראיין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביתו בירושלים, ינואר 2013. עומר מירון
"מרגיש תחושת שליחות". נתניהו, היום/עומר מירון

ראש הממשלה גם נדרש בראיון לסוגייה האירנית. בתשובה לשאלה האם נתעורר לאירן גרעינית, הצהיר נתניהו: "אני עושה כל שביכולתי כדי שזה לא יהיה. אני מקדיש את מיטב שנותיי ומאמציי. אני מבטיח שכל עוד אני ראש ממשלה זה לא יהיה, אבל כדי שזה לא יהיה צריך לקבל את הכוח להנהיג את מדינת ישראל ולהתרכז בעיקר. להתרכז בעיקר, זה אומר שאני יכול לעסוק בנושאים האלה וגם בנושאים אחרים, כמו הנשק הכימי בסוריה או הטילים בידי החיזבאללה וחמאס, או דברים אחרים בפנים שצריכים לעשות, כמו הורדת יוקר הדיור, כמו שהורדנו את מחירי הסלולר. כדי להתעסק בזה אתה חייב שדרה מרכזית, צריך מפלגת שלטון חזקה".

נתניהו נשאל אם הוא רואה את שחרור גלעד שליט כהישג המשמעותי ביותר של ממשלתו, והשיב כי הוא חושב שזה היה צעד מאוד חשוב. "זה מבטא את הערך הבסיסי שגדלתי בו, כנער ואחר כך כחייל, להחזיר את חיילינו החטופים. וזה דבר שאני לא רציתי שיהפוך לדבר פולמוסי. הוא איחד את כל העם. לא חשבתי שיש טעם להכניס אותו לקמפיין בחירות שבו הכל מתחיל... הרי תוקפים כל דבר, וחשבתי שמוטב להשאיר את זה בצד".

גלעד שליט מצדיע לראש הממשלה בנימין נתניהו עם חזרתו, כשמאחוריו המתווך דוד מידן, אוקטובר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
"לא חשבתי שיש טעם להכניס אותו לקמפיין הבחירות". נתניהו עם גלעד שליט ביום שחרורו/לשכת העיתונות הממשלתית

בתשובה לשאלה אם יכול להיות שאהוד ברק ימשיך בתפקידו כשר הביטחון, אמר ראש הממשלה: "לא דובר על זה. זה רק בדיונים התקשורתיים, בערך כמו השריון שלו שהיה מובטח ברשימת הליכוד". ומה באשר ליו"ר "התנועה" ציפי לבני, שדורשת להוביל את התהליך המדיני בממשלה הבאה? "אמרתי כבר - מי שמוביל את המשא ומתן עם הפלסטינים זה אני, ואני לא יודע בכלל אם יהיה צירוף של לבני לקואליציה", הצהיר נתניהו. "בשלב זה יש להם הרבה פסילות. מי שינהל את המשא ומתן עם הפלסטינים זה אני ולא אף אחד אחר". ראש הממשלה גם הביע בראיון את רצונו בכך שתיק החינוך יישאר בידי הליכוד-ביתנו. "אני לא מחלק קואליציות, אבל זאת השאיפה", הוא הצהיר.

"היה עכשיו קמפיין של אלדד יניב, שאומר שאתה מסתובב עם כסף בגרביים", נאמר לנתניהו בראיון. "קשקוש מוחלט", הוא הבהיר. "אין דבר כזה?", הוא נשאל. "בדיחה, נו...", הוא הצהיר.

בהתייחס לשאלה אם הוא מרגיש תחושת שליחות במסגרת תפקידו, אמר ראש הממשלה: "בוודאי. אני בא מבית מאוד ציוני, מחינוך יהודי-פטריוטי, זה מה שהעברתי גם לבניי, שאחד מהם היה חתן התנ"ך של ישראל. לא סתם חידשתי את חוג התנ"ך פה בבית ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully