וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תקטן? "הליכוד יציע מפתח של שר ל-4 מנדטים"

פנחס וולף

15.1.2013 / 13:10

בכירים במפלגת השלטון מעריכים כי המפתח למינוי שרים בממשלה הבאה יקטן בהשוואה למפתח הנוכחי של שר לכל שלושה מנדטים. לפי ההערכה, שטייניץ לא יישאר שר האוצר

הבחירות לכנסת יתקיימו אמנם רק בעוד שבוע, אבל בליכוד ביתנו כבר נערכים ליום שאחרי: בכירים במפלגת השלטון החלו לעסוק בחלוקת התיקים הצפויה ומעריכים שהמפתח למינוי שרים בממשלה יקטן מיחס של 1 ל-3 ליחס של 1 ל-4 בממשלה הבאה. המשמעות: שר לכל ארבעה מנדטים.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעניק פרס החדשנות בכנס באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע, נובמבר 2012. דרור עינב
יעביר את שטייניץ ממשרד האוצר לתשתיות? נתניהו/דרור עינב

ומה תהיה חלוקת התיקים בממשלה הבאה? בליכוד מעריכים ששר האוצר יובל שטייניץ לא יישאר בתפקידו הנוכחי ושבמקומו עשוי להתמנות גדעון סער, המכהן כיום כשר החינוך. במקום תיק האוצר עשוי שטייניץ לקבל את תיק התשתיות, אם זה יהיה בידי הליכוד ולא בידי ישראל ביתנו. השר להגנת הסביבה גלעדן ארדן יהיה, לפי ההערכות, שר המשפטים. ארדן מקובל לא רק על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא גם על אביגדור ליברמן, שהיה מעורב במינוי שר המשפטים בממשלה בנוכחית. אם סער אכן ימונה לשר האוצר, תיק החינוך לא יישאר כנראה בידי הליכוד. בכירים בליכוד אמרו היום, כי הרפורמות החשובות בתחום זה כבר נעשו בקדנציה הנוכחית, ומשום כך צפוי להתנהל על התיק הזה קרב בין הבית היהודי ל"יש עתיד".

תיק החוץ יישאר בידי ראש הממשלה נתניהו עד לסיום ההליך המשפטי בעניינו של ליברמן, ואילו המועמד המוביל לתפקיד שר הביטחון הוא משה יעלון. אם קדימה תצליח להיבחר לכנסת הבאה ותצטרף לקואליציה, שאול מופז עשוי לדרוש לעצמו את תיק הביטחון. עם זאת, נוכח מספר המנדטים הנמוך שלפי סקרים מסוימים מפלגתו מקבלת, ספק אם הוא יוכל לזכות בתיק הבכיר. בליכוד מעריכים שהוא יוכל להתמנות לשר לענייני מודיעין או לשר לעניינים אסטרטגיים.

שר החינוך גדעון סער  ושרת התרבות לימור לבנת באוניברסיטת אריאל, ינואר 2013. יותם רונן
שר האוצר הבא? סער/יותם רונן

לפי ההערכות, יאיר שמיר, מספר ארבע ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת ה-19, יהיה שר הבינוי והשיכון, ואילו פאינה קירשנבאום עשויה להיות שרת החקלאות, כפי שליברמן רמז באחרונה. השרים ישראל כץ, יצחק אהרונוביץ' וסופה לנדבר צפויים להישאר בתפקידיהם, וגם לימור לבנת וגילה גמליאל צפויות להיות שרות, לפי ההערכות. חברי הכנסת זאב אלקין, אופיר אקוניס ודני דנון עשויים להיות שרים זוטרים, וגם צחי הנגבי צפוי לכהן בממשלה הבאה. המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, המכהן כיום כשר לפיתוח אזורי ולפיתוח הנגב והגליל, עשוי לקבל שדרוג בממשלה הבאה לתפקיד אחר, כמו שר התעשייה המסחר והתעסוקה. זאת נוכח ההתקרבות שחלה באחרונה בינו לבין נתניהו. גם שר ההסברה יולי אדלשטיין צפוי לזכות לשדרוג בממשלה הבאה.

ההערכות של בכירי הליכוד מבוססות על הנחה, לפיה רשימת הליכוד ביתנו תקבל בסביבות 38-37 מנדטים. אם מספר המנדטים יהיה נמוך יותר, גם חלוקת התיקים עשויה להשתנות.

לקריאה נוספת:
פרשנות: כאב הראש של נתניהו יתחיל אחרי הבחירות
לפיד קורא למועמדים: "התחייבו שלא לכהן כשרים ללא תיק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully