וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט באולפן וואלה!: בליכוד השתגעו, הפכו אותנו לאויב

ינון מגל

14.1.2013 / 16:07

בראיון באולפן וואלה! אמר יו"ר הבית היהודי שבמפלגת השלטון "יורים על הכיפות הסרוגות". על שרה נתניהו: "כל משקעי העבר מאחורינו". על הרבנות הראשית: "יוצרת חילול השם"

עריכה: יאיר דניאל

בנט משיב אש: יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף בחריפות את הליכוד ביתנו, על רקע הקמפיין שמפלגת השלטון מנהלת נגדו. בראיון מיוחד באולפן החדש של וואלה! אמר היום (שני) בנט כי "החליטו לקחת את ציבור הכיפות הסרוגות ולהפוך אותו לאויב הגדול של הליכוד. הם השתגעו? זה דבר שלא ייעשה. אני לא מבין איפה גדעון סער, גלעד ארדן, ציפי חוטובלי, זאב אלקין - איפה אתם מתחבאים? איך אתם נותנים לירות על הכיפות הסרוגות, מה קרה לכם? בשביל רבע מנדט?"

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשיורים עליי, אני לא אירה בחזרה בתוך הנגמ"ש". בנט עם ינון מגל באולפן החדש, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשיורים עליי, אני לא אירה בחזרה בתוך הנגמ"ש", הצהיר בנט. "למען השם, תפסיקו לעשות את זה. כרגע זה קורה. תפתח פייסבוק, תראה אינספור מודעות עם מוזיקה אפלה: 'מי מסתתר מאחורי נפתלי?', ואז רואים את אלוף משנה מוטי יוגב. באמת הוא האויב?". יו"ר הבית היהודי הוסיף: "מה השכל הגדול שאת כל ההתקפות של הליכוד זה על הראש שלנו? מה ההיגיון? אנחנו השותף הטבעי. הציונות הדתית היא לא אויב. הכיפות הסרוגות משרתים בצה"ל, בהתיישבות".

בנט גם התייחס בראיון לפרסומים שהיו בעבר, לפיהם הוא הסתכסך עם שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר: "כל המשקעים מאחורינו". יו"ר הבית היהודי לא פירט אמנם את הנסיבות שבהן סיים את תפקידו כיו"ר המטה של נתניהו בעת שהאחרון כיהן כיו"ר האופוזיציה, אך ציין כי "שרה היא אישה חכמה שרוצה לדאוג לבעלה. זה בסך הכל הסיפור. הספורט הלאומי של כל היום לכתוש אותה הוא לא ראוי בעיניי".

"זכותו של ראש הממשלה להתייעץ עם אשתו", הוסיף בנט. "אני מתייעץ עם אשתי. אני גם היום מבין את המשמעות. אני רואה את זה מהזווית של גילת אשתי. פשוט לוקחים לך את הבעל, והוא פתאום נהיה נכס לאומי של כל עם ישראל. אני היום מבין אותה הרבה יותר, ואני מקווה שמה שהיה היה, אנחנו מסתכלים קדימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך לחולל מהפכה בשירותי הדת". בנט באולפן וואלה!/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתשובה לשאלה אם יש מסר שברצונו להעביר בהקשר זה אמר יו"ר הבית היהודי: "אנחנו באים להיות שותפים הגונים, יציבים, בשביל לעבוד למען עם ישראל. מבחינתי, כל משקעי העבר מאחורינו. יש לי עניין לעזור, לשתף פעולה, כמובן עם עמידה על העקרונות. לא בכל דבר נתניהו ואני מסכימים: הוא בעד מדינה פלסטינית, אני נגד. הוא לא טיפל בעליית מחירי הדיור, אני מקווה לטפל בזה. יש כל מיני סוגיות שצריך לטפל, שירותי הדת שצריך לחולל בהם מהפכה, והוא העביר אותם לידי החרדים, אבל אלה עניינים של מדיניות, וזה לגיטימי שתהיה מחלוקת. מבחינת הרקע האישי, מבחינתי כל המשקעים מאחורינו. אני בא לעבוד".

בנט גם דחה את הפרסומים לפיהם שרה נתניהו הייתה מעורבת בהחלטות של בעלה בעניינים לאומיים. לדבריו, "בסוף כל ההחלטות הן של הפוליטיקאי, נבחר הציבור. אני יכול להעיד - מעולם שרה לא נכנסה להחלטות לאומיות, בוודאי סוגיות ביטחוניות. אבל התייעצויות על דברים קטנים - בוודאי, וסתם לשפוך את הלב. אם לא תשפוך את הלב לאשתך, איפה תעשה את זה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מכונה גדולה שיוצרת חילול השם". בנט באולפן וואלה!/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הבית היהודי גם מתח ביקורת חריפה על הרבנות הראשית. לדבריו, "הרבנות היא נשלטת בעיקרה על ידי רבנים לא ציוניים שגם לא מסבירי פנים. שליש מהזוגות החילוניים היום מתחתנים בקפריסין. אני כשבאתי להתחתן עם גילת ברבנות ירושלים עברנו חוויה, בשבילנו זה צחוק אבל תראה מה קרה - הרב שעשה את התהליך הפורמלי ניסה לשכנע אותנו להצביע לאחת המפלגות. זה דבר נורא, זו מכונה גדולה שיוצרת חילול השם. צריך פה מהפכה ברבנות, לגמרי לעשות סוויץ'. הרבנות היום - אגיד משפט קשה - היא מכונת ג'ובים למקורבים, במקום להיות מפעל מופלא לקירוב לבבות ליהדות, לכל היפה ביהדות. זו לא היהדות".

בתשובה לשאלה אם נראה לו הגיוני שמפלגתו תקבל 18 מנדטים, כפי שסקרים מסוימים צופים לה, אמר בנט: "לא, זה לא נשמע לי הגיוני. המטרה שלנו המעשית היא להיות המפלגה השנייה בגודלה, כדי שנהיה הפרטנר המשפיע ביותר על נתניהו בממשלה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully