וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול השלום: אייבי נתן מחפש את דרכו לכנסת השישית

פעיל השלום, המפורסם בטיסתו למצרים ובהקמת תחנת הרדיו לחופי הים התיכון, רץ ברשימה אישית בבחירות 1965 תחת הסיסמא "הטובים לכנסת". הכרזה היומית מארכיון הספרייה הלאומית

אחת הדמויות הססגוניות שהתמודדו בבחירות לכנסת השישית הוא אייבי נתן. יליד איראן, שגדל בהודו ושירת בחיל האוויר הבריטי, נתן התנדב כטייס במלחמת העצמאות, והמשיך כטייס באל-על. לקראת הבחירות בשנת 1965 החליט אייבי נתן לרוץ לכנסת ולקדם את חשיבות ההגעה להסכמי שלום עם מדינות ערב. כרזת הבחירות שלפנינו מזכירה את עברו כטייס בחיל-האוויר ונשענת על הססמה הידועה של החיל דאז, "הטובים לטיס". נתן רץ ברשימת יחיד בשם "נס" וזכה רק ב-2,135 קולות.

כל הדיווחים, הניתוחים והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

לחצו להגדלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדיבות הספרייה הלאומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייבי נתן לא נואש. בפברואר 1966 הוא טס למצרים במטוסו הפרטי ונחת בפורט סעיד. לאחר יממה, גורש לישראל. נתן זכה לפרסום עולמי והחל לקדם את השלום במסע שערך בבירות העולם. ביולי 1967 שוב טס למצרים ושוב גורש, וב-1969 הגיע למצרים בטיסה מסחרית, וגורש בפעם השלישית. נתן הקים תחנת רדיו על ספינה בים התיכון, והטיף בה לשלום אזורי. בשנות השישים והשמונים פעל לטובת קיום מגעים עם אש"ף ושבת רעב על מנת להסיר את האיסור על מפגשים כאלו. הוא נפטר בשנת 2008.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות נוספות:
בחירות 1977: כך לגלג המערך על מנחם בגין
בחירות 1961: כיבוש החלל הסובייטי יביא שלום לישראל
האיש השמן והאיש הרזה, גרסת 1951

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully