וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 1977: כך לגלג המערך על מנחם בגין

לפני המהפך פרסמה מפלגת השלטון כרזה נגד "תזמורת הבצורת" של הליכוד: "הם מנסים לנגן כבר 28 שנים אותו פזמון דמגוגי. תן להם לנגן באופוזיציה". הכרזה ההיסטורית היומית

במודעה של המערך משנת 1977 מושם הליכוד ללעג. "המערך", איחוד של מפלגת העבודה ומפ"ם, היה הגלגול האחרון של תנועת העבודה בישראל, ששלטונה שהתקיים מאז הקמת המדינה. 29 שנה בשלטון הרגילו את תנועת העבודה שזהו מצב הדברים הטבעי. יריבתם העיקרית, תנועת החרות, גדלה בהתמדה, גם בזכות בריתות שכרתה עם גופים מרכזיים יותר, כגון המפלגה הליברלית וקבוצות נוספות.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת הבחירות של שנת 1977, נמשך הטון המלגלג שאפיין את תעמולת מפא"י מאז ומעולם בכל הקשור למנחם בגין, למפלגתו ולבעלי הברית שלו. במודעה נראים בגין עצמו, בתצלום שבעליל אינו מחמיא לו, ומאחוריו שמחה ארליך, עזר וייצמן ואריאל שרון.

וייצמן ושרון היו מי שהביאו לגיבוש הגוף הפוליטי שזכה לשם "ליכוד". בכך הביאו השניים לבחירתו של מנחם בגין לראשות הממשלה. וייצמן ושרון מילאו תפקידים בכירים מאוד בממשלות הליכוד, ואילו שמחה ארליך היה עתיד לשמש שר אוצר. וכך, אותה "תזמורת בצורת" שהמערך בז לה, הפכה לגרעין המרכזי של ממשלת ישראל בראשות בגין, בעקבות נצחון הליכוד בשנת 1977.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות נוספות:
בחירות 1961: כיבוש החלל הסובייטי יביא שלום לישראל
האיש השמן והאיש הרזה, גרסת 1951
בליכוד הזהירו: אם השמאל ינצח, נצטרך ויזה לירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully