וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 1961: כיבוש החלל הסובייטי יביא שלום לישראל

המפלגה הקומוניסטית הישראלית חגגה את ה"כבוד והתהילה" המגיעים לברית המועצות בשל הישגיה הקוסמיים, וקראה להגשים את חזונו של מרקס דרך המאבק לשלום. כרזת הספרייה הלאומית

לחצו על התמונה להגדלה

סטלין מת בשנת 1953, ושלוש שנים לאחר מכן נחשפו פשעיו בנאומו של ניקיטה חרושצ'וב בוועידה ה-20 של המפלגה הקומוניסטית. וכך, המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) אינה מביעה עוד הערצה כלפי סטלין. ובכל זאת, ברית המועצות היא עבורה הדגם ומקור ההשראה, ובהחלט – גם מושא להערצה. בשנת 1961 מוצאים הקומוניסטים הישראלים משענת בדמות תכנית החלל הסובייטית ומהללים את "כיבוש החלל הקוסמי ע"י האדם", כשהכוונה היא שהאדם הסובייטי הוא חוד החנית של המין האנושי.

לחצו להגדלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדיבות הספרייה הלאומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הכרזה שלפנינו, תכנית החלל הסובייטית מיועדת כמובן למטרות שלום, ואף מוכיחה שברית המועצות "מקדישה כל עוצמתה למטרות שלום". ולכן, כל מה שצריך הוא לשנות את מדיניות ישראל ולהתיידד עם ברית המועצות, שבה המפלגה הקומוניסטית הגישה "פרוגרמה" המבשרת גן-עדן עלי אדמות, עם התגשמות החברה הקומוניסטית העולמית, חברה של שלום, צדק, שוויון ומילוי צרכיו של כל אדם. 1961 הייתה השנה של משבר הטילים בקובה ושל גילויים חריפים של יריבות בין הגוש הקומוניסטי והמערב. בישראל, הקומוניסטים עדיין חלמו על אידיליה סובייטית.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות נוספות:
האיש השמן והאיש הרזה, גרסת 1951
בליכוד הזהירו: אם ינצח השמאל, נידרש לויזה בירושלים
מסע ל-1999: "המשתתף בבחירות מורד במלכות שמים"
בין גימיק לגימיק: הרב שהתגאה בהשמצות התקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully