וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש השמן והאיש הרזה, גרסת 1951

במערכת הבחירות לכנסת לפני 62 שנה תקפה מפלגת הציונים הכללים את מפא"י והציגה את בן-גוריון כרודן דרום אמריקאי. הכרזה ההיסטורית היומית מהספרייה הלאומית

במודעת הבחירות הזאת משנת 1951 הציונים הכלליים תוקפים את מפא"י ללא סייג. הציונים הכלליים, מפלגה ליברלית-מרכזית שייצגה את הבורגנות ובעלי העסקים העירוניים, צידדה בכלכלת שוק ובליברליזם אזרחי בכל תחומי החיים.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודעה שלפנינו מציירת את מפא"י כאיש שמן הרוצה להשתלט על כל המושבים בכנסת. תאוות השלטון, הגסות והכוחנות ברורות נוכח ממדי גופו של האיש המייצג את מפא"י בקריקטורה. נוסף על כך, תוקפים כאן הציונים הכלליים את מפלגת הפרוגרסיביים, מפלגה ליברלית בעלת נטייה שמאלה, שהצטרפה למפא"י. הציונים הכלליים והפרוגרסיביים נאבקו במידה מסוימת על אותה אוכלוסיית תומכים, ומכאן העוינות הניכרת בתיאור הפרוגרסיבים כאיש קטן היושב על ברכו של האיש השמן המרוצה מעצמו.

על הקיר מופיע איור נוסף ובו נראה פרופיל של בן-גוריון, מנהיג מפא"י. בן-גוריון מצויר כשליט צבאי מהסוג הדרום-אמריקאי, עם כותפות פאר ומדליות על חזהו. בכך מושלם המסר החריף של המודעה: מפא"י אינה מעוניינת בדמוקרטיה, אלא מגלה סממנים ברורים של רצון לשלוט ללא מצרים, על כנסת שתהיה מרמס לרגליה ובהנהגתו של רודן מובהק.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות קודמות:
בליכוד הזהירו: אם ינצח השמאל, נידרש לויזה בירושלים
מסע ל-1999: "המשתתף בבחירות מורד במלכות שמים"
בין גימיק לגימיק: הרב שהתגאה בהשמצות התקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully