וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת השופט: תשדיר הגיור של ש"ס יוסר

תשדיר התעמולה מעורר המחלוקת "מחייגים כוכבית גיור ומקבלים אישור" ישודר הערב בפעם האחרונה, בעקבות בקשת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. ישראל ביתנו: ש"ס איבדה העשתונות

מתוך שידורי התעמולה

התשדיר מעורר המחלוקת לא ישודר החל ממחר: תנועת ש"ס התחייבה בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, כי תשדיר התעמולה "מחייגים כוכבית גיור ומקבלים אישור" ישודר הערב (רביעי) בפעם האחרונה. בעקבות זאת החליט רובינשטיין לדחות את הבקשות שהוגשו לוועדת הבחירות להורות על הסרת התשדיר. בהחלטתו כתב שופט העליון: "סברתי כשלעצמי, כי אכן תיתכן תחושה של פגיעה מכלילה, שראוי להימנע ממנה ככל הניתן. בעקבות פנייתי הסכימה רשימת ש"ס מדרכי שלום להוריד תשדיר זה משידוריה לאחר שידור היום שבו כבר הוכנס לרצף".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ההפתעות של שידורי התעמולה 2013. צילום מסך
מתוך התשדיר מעורר המחלוקת/צילום מסך

בש"ס טענו בפני הוועדה כי התשדיר אינו מופנה נגד אדם או מגזר כלשהו, אלא נועד להעביר מסר בנוגע לסכנה הנשקפת לזהות היהודית של המדינה מגיורים פיקטיביים ומנישואי תערובת. לדברי המפלגה, ישודרו מטעמה תשדירים אחרים שיעבירו את המסר הזה.

לעומת זאת, במפלגת ישראל ביתנו הגיבו אחר הצהריים בחריפות על התשדיר המופנה נגדה. מהמפלגה נמסר, כי "ש"ס נמצאת באיבוד עשתונות שמדרדר אותה להסתה וגזענות נגד חלקים שלמים בעם. ההכרה אצל ראשי ש"ס שיום לאחר הבחירות יחל שם המאבק הפנימי הבלתי-נמנע, שבסופו תתפרק ש"ס עוד לפני תם הקדנציה של הכנסת הבאה גורר אותה למעשים המביישים אותה ואת ראשיה. לא מדובר בקידוש השם אלא בחילול השם".

עוד נמסר, כי"ישראל ביתנו, בניגוד לש"ס, תמיד הייתה בעד יהדות בלי עסקנות, יהדות נטו ללא עסקנים ומתווכים שהפכו את היהדות למקור לכח אישי ולפרנסה. ישראל ביתנו, בפעולותיה למען גיור אלה שמוגדרים כלא יהודים, תרמה ליהדות ולאחדות העם יותר ממה שש"ס תרמה אי פעם, ונמשיך לפעול לשם כך עד להשגת הפתרון השלם והמלא לאלה שזקוקים לכך".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"רוב הציבור מגנה את הסרטון"

יו"ר מטה העולים במפלגת העבודה, חברת הכנסת נינו אבסדזה, שפנתה לוועדת הבחירות בבקשה להסיר את התשדיר, בירכה על ההתחייבות להסירו. "אני מברכת על הפעולה המהירה והנחרצת של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין בנוגע לפסילת תשדיר תעמולת הבחירות של ש"ס, שהביאה לכך שממחר התשדיר המדובר יוסר ויושלך לפח האשפה", מסרה אבסדזה. "לצערי, הנזק לרגשות ציבור עולי חבר העמים כבר נגרם וחשף ראייה גזענית של מפלגה שמוכנה לעשות שימוש מכוער להשגת קולות. הייתי מעדיפה שגם הערב היה נמנע מהציבור לצפות במחזה המכוער, אולם דווקא הדיון הציבורי שהתרחש בהמשך לפניית מפלגת העבודה בעניין מחזק את תחושתי שהרוב המוחלט בציבור מגנה את הסרטון הזה".

לקריאה נוספת:
תעמולת הגיור ממשיכה לעורר סערה: "בש"ס משקרים"
בקשה לפסול תשדיר ש"ס נגד גיור: "גזעני כלפי העולים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully