וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני, יחימוביץ' ולפיד נפגשו, אין הסכמות

פנחס וולף

7.1.2013 / 8:00

לאחר הזמנת יו"ר התנועה בסוף השבוע, ערכו ראשי מפלגות המרכז-שמאל הגדולות פגישה לילית שבסופה הודיעו כי "נשוב ונשוחח בכל עת שיהיה צורך". לבני: לא הגענו להסכמות, לצערי

בדרך לגוש חוסם או פגישה באווירה חיובית ותו לא? לאחר מספר ימים של ציפייה לפגישתם של שלושת ראשי מפלגות המרכז-שמאל, הלילה (שני) נועדו יו"ר העבודה שלי יחימוביץ', יו"ר "התנועה" ציפי לבני ויו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד. בסיומה של הפגישה פורסמה מטעם השלושה הודעה מוסכמת, נטולת הצהרות דרמטיות, ובה נכתב כי "הייתה פגישה באווירה טובה. דנו בסכנות הגלומות בממשלה קיצונית. סיכמנו שנשוב ונשוחח בכל עת שיהיה צורך בכך".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ' עם ציפי לבני בוועידת כלכליסט דצמבר 2012. יותם רונן
"פגישה באווירה טובה". יחימוביץ' ולבני/יותם רונן

הפגישה ארכה מעט למעלה משעה, ושלושת הצדדים סירבו למסור פרטים על מיקומה. היא הסתיימה ללא מסקנות או הבנות כלשהן. כמו כן, לא נקבע מועד לפגישת המשך, והשלושה סיכמו רק כי אם יהיה צורך בכך, תתקיים פגישה נוספת. ראשי המפלגות סיכמו גם כי לא ימסרו פרטים קונקרטיים על תוכן הפגישה.

"לא הגענו להסכמות, לצערי", אמרה הבוקר לבני בראיון לקול ישראל. "הגענו להחלטה שלא נשתף את הציבור. אבל אני כן אומרת את ההחלטה שלי – התחייבתי להמליץ על מישהו מבינינו, אסור להמליץ על נתניהו. לא הכנסתי את האגו".

לבני הוסיפה: "אני אמרתי: בואו נייצר חזית אחת שמטרתה הראשונית החלפת נתניהו... ברגע שאנחנו מקבלים החלטות משותפות, יש כאן למעלה מ-40 מנדטים שיכולים להעמיד את נתניהו בין שתי אופציות – ממשלת ימין קיצוני, או ממשלת חירום..."

יאיר לפיד. נמרוד סונדרס
לא נוהג להחרים. לפיד/נמרוד סונדרס

גם שלי יחימוביץ' התייחסה הבוקר לפגישה. לדבריה, "הייתה פגישה באווירה נעימה. שיתוף פעולה מסוג כזה יש לו פוטנציאל עצום שיכול להציע תקווה לאנשים רבים. אין שום סיבה שהוא לא יתקיים".

יו"ר מפלגת העבודה שבה על אמירתה, לפיה היא לא תחבור אחרי הבחירות לממשלה בראשות בנימין נתניהו. לדבריה, "האמירה שנכנסים לכל ממשלה, לא משנה מי יושב בה – זו אמירה שהציבור קץ בה. ומי שחושב שאפשר לשנות את נתניהו מבפנים, שהוא יאחז בהגה הנהג תוך לחיצה על הברקס – הוא מאוד טועה".

בליכוד-ביתנו הגיבו לפגישת השלושה ואמרו כי "כשבועיים לבחירות חברו יחדיו כל כוחות השמאל כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו והמחנה הלאומי מהשלטון. הציבור יצטרך להכריע האם הוא רוצה ממשלה של נסיגות וחלוקת ירושלים הנתמכת על ידי הסיעות הערביות בראשות ציפי, יאיר ושלי - או ממשלה בראשות נתניהו שתמשיך לשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. היום כבר ברור – זה הליכוד-ישראל ביתנו מול כל השמאל".

עדכון ראשון: 2:29.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully