וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "לא אצטרף לממשלת ימין קיצוני וש"ס"

יו"ר יש עתיד הולך בעקבות יחימוביץ': בהודעה בפייסבוק הצהיר כי "ברור שלא נשב כגלגל חמישי בממשלה של ש"ס והימין הקיצוני", וקרא להצביע לו "כדי להקים ממשלה אחרת לגמרי"

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, הביע היום (חמישי) הסתייגות מהצטרפות לממשלת ימין עתידית שתכלול גם את ש"ס. בהודעה שפירסם בפייסבוק כתב לפיד: "לכל מי ששאל - ברור שלא נשב כגלגל חמישי בממשלה של ש"ס והימין הקיצוני, השתגעתי? מה יש לי לחפש שם? אבל מצד שני, אם יהיו לנו מספיק מנדטים, אולי אפשר יהיה להקים ממשלה אחרת לגמרי. ממשלה מתונה ומרכזית שבה נוכל להעביר חוק לשיוויון בנטל, שלא תעביר מיליארדים לישיבות ולמאחזים לא חוקיים מחוץ לגושי הישובים, ושתדאג לחינוך ודיור ולמעמד הביניים הישראלי".

הקשחת עמדותיו של לפיד מגיעה מספר שעות לאחר הצהרתה של יו"ר העבודה כי לא תשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו לאחר הבחירות. עם זאת, לפיד עצמו לא ציין במפורשות כי לא ישב בממשלת נתניהו, אלא רק בהרכב קואליציוני שיכלול גם "ימין קיצוני", כהגדרתו, וגם את ש"ס.

יאיר לפיד בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
"אולי אפשר יהיה להקים ממשלה ממשלה מתונה ומרכזית". לפיד/יותם רונן

יו"ר העבודה יחימוביץ', הודיעה מוקדם יותר, באופן רשמי, כי אם לא תצליח להרכיב את הממשלה הבאה, ותעמוד בראשה – היא תישאר באופוזיציה, ועל פי הסקרים גם תנהיג אותה. "קיבלנו כאן חברי הכנסת והמועמדים החלטה פה אחד ובתמימות דעים מוחלטת שריגשה אותי, החלטה מאד צלולה וברורה - יש רק שתי אפשרויות - או שמפלגת העבודה בראשותי תרכיב את הממשלה או ששננהיג את האופוזיציה מול הממשלה - אין דרך אחרת".

לאחר הודעתה של יחימוביץ' כיוונו חצים במפלגת יש עתיד לעבר יו"ר מפלגת העבודה. "שלי יחימוביץ', בהתקף של לחץ, מחקה היום את הסיכוי להקמתה של ממשלה ציונית ולא משיחית שלא תמשיך להעביר מיליארדים לישיבות והתנחלויות מרוחקות". עוד נאמר כי "יש עתיד לא תשב כמובן כקישוט בממשלה של חרדים והימין המשיחי ולא תצטרף לקואליציה שתמשיך לשדוד את הקופה הציבורית למען קבוצות אינטרסים ומגזרים סחטניים. הציבור צריך היום להחליט את מי הוא מעדיף בממשלה, את ש"ס והימין הקיצוני, או את 'יש עתיד' שתיאבק למען מעמד הביניים כדי להביא לשיוויון בנטל והורדת יוקר המחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully