וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות מהליכוד: "תתקפו את הבית היהודי? נפרוש"

יהושע בריינר

3.1.2013 / 15:00

הקמפיין של הליכוד בו הותקפו חברי מפלגתו של נפתלי בנט כי הם פוגעים בזכויות נשים עורר את חמתם של ראשי המועצות ביהודה ושומרון. "מה נתניהו מתערב בכלל בענייני יהדות?"

זעם בליכוד בעקבות הקמפיין נגד מועמדי מפלגת הבית היהודי: ראשי מועצות ביהודה ושומרון מאיימים לעזוב את הליכוד בעקבות הקמפיין האגרסיבי של המפלגה נגד מועמדי הבית היהודי, כך נודע היום (חמישי) לוואלה! חדשות. הבוקר פתח הליכוד בקמפיין בו תקפו את המועמדים ברשימת מפלגתו של נפתלי בנט, ובו בין היתר הובאו ציטוטים של המועמדים השונים כנגד נשים. כך למשל, צוטט מספר 4 ברשימה, הרב אלי בן דהן, שקרא בעבר לבטל את הועדה למעמד האישה בכנסת וכן דבריו של מספר 9 ברשימה, מוטי יוגב, שפעל לדברי הליכוד להפרדה בין בנים ובנות כשהיה מזכ"ל תנועת הנוער "בני עקיבא". אלא שהקמפיין מתקבל בכעס רב בקרב ראשי המועצות ביהודה ושומרון, שרק באחרונה הוציאו מודעות פומביות בהם קראו לציבור להצביע לליכוד - והבוקר העבירו כמה מהם מסר חד משמעי לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם המתקפות על הבית היהודי יימשכו - אנחנו נעזוב את הליכוד".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013
יחימוביץ': ”ארכיב ממשלה או שאלך לאופוזיציה - אין דרך אחרת”
סקר: גם ב"ישראל היום" - הליכוד ממשיך לאבד גובה
נתניהו, יחימוביץ' או לפיד - במי עדיף לבחור?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין הליכוד נגד חברי הבית היהודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מהם אומר הבוקר לוואלה! חדשות כי נתניהו לא לומד את הלקח מהמתקפה האישית שלו נגד בנט וכעת הם חוששים כי המתקפה הנוכחית על יתר מועמדי הבית היהודי תביא להמשך זליגת המנדטים מהליכוד. "כבר הבהרנו לראש הממשלה בעבר שהציונות הדתית היא בשר מבשרה של הליכוד והמתקפות הללו הן מתקפות על כלל הציבור הזה. הליכוד והבית היהודי הם באותו המחנה וצריך לקרב אותם כשותף בכיר בממשלה, אבל בפועל ראש הממשלה מרחיק אותם עכשיו ותוקף. מה הוא מתערב בכלל בענייני יהדות? בקושי תנ"ך יודע לקרוא, אז עכשיו הוא מתערב במה שקורה בסניפי בני עקיבא? מתי ראש הממשלה היה פעם אחרונה בכלל בסניף של בני עקיבא? שלא יתערב במה שהוא לא מבין. המתקפה הזו היא טעות". ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, גם הוא חתום על המודעה של הליכוד הקוראת לציבור ביהודה ושומרון להצביע לנתניהו, תוקף בחריפות את הקמפיין הנוכחי. "מישהו כאן איבד שליטה לגמרי. קמפיין שכולו מתקפות על רבנים הוא דבר שראוי לכל גינוי. אם זה ימשך אני באופן אישי לא אוכל לקחת חלק בקמפיין של הליכוד".

במקום לחבק את הבית היהודי הוא מרחיק אותם

בשיחות סגורות התבטאו ראשי מועצות בצורה תקיפה הרבה יותר. "הם התחרפנו לגמרי. הרב אלי בן דהן הוא קיצוני? הוא הרי נזרק מבתי הדין הרבניים על ידי החרדים כי היה מתון מדי. במקום לחבק את הבית היהודי הוא מרחיק אותם. אם זה יימשך לא נוכל להמשיך ולהישאר במפלגה". מדובר בראשי מועצות מרכזיים ביהודה ושומרון שהתייעצו הבוקר ביניהם כיצד לפעול וחלקם אף קיימו התייעצות עם רבנים בכירים בציונות הדתית. בין היתר שוחחו הבוקר ראשי המועצות עם גורמים בסביבתו של נתניהו על מנת להעביר לו את המסר החד משמעי.

הקמפיין של הליכוד כלל גם מתקפה נגד הרב דב ליאור, מרבני האיחוד הלאומי כאילו והביאו התבטאויות שלו נגד שילוב נשים באוכלוסייה, אך בבית היהודי דאגו הבוקר להפיץ תמונות בהם נראה שרי הליכוד בפגישות עם הרב ליאור. כך למשל הובאה תמונה של ליאור עם נתניהו, עם סילבן שלום, זאב אלקין והשר יולי אדלשטיין מאירועים שונים בשנים האחרונות. גם מלאכי לוינגר, המשמש כראש הרשות המקומית בקריית ארבע, הביע כעס רב על כך שבליכוד תקפו במסגרת הקמפיין את הרב דב ליאור, שמשמש גם כרב המועצה בקריית ארבע. עד לשעה זו לא ניתן היה לקבל את תגובתו של לוינגר. עושה רושם שהתקרבות הליכוד למתנחלים בקדנציה האחרונה לא רק שאיננה מסייעת להם, אלא אף מרחיקה את הציבור ביהודה ושומרון מהמפלגה.

כזכור, מוקדם יותר תקפו בליכוד את בנט ואמרו כי "הציבור צריך לשאול את עצמו מדוע מי שמגיב על עמדותיהם של המועמדים מטעם תקומה הם בנט ושקד. מדוע ממשיכים להסתיר את הרב בן דהאן, מוטי יוגב והרב ליאור? מדוע הם עצמם אינם מגיבים על עמדותיהם נגד נשים? 
הבית היהודי-תקומה ממשיך להסתיר את רשימתו וממשיך להשתיק את המועמדים לכנסת מטעמו". עם זאת, בליכוד לא הגיבו על דבריהם וזעמם של ראש הרשויות ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully