וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': ”ארכיב ממשלה או שאלך לאופוזיציה - אין דרך אחרת”

טל שלו

3.1.2013 / 11:42

יו"ר העבודה הודיעה שלא תצטרף לממשלה בראשות נתניהו לאחר הבחירות וקראה לעוד מפלגות להצטרף למהלך. "לא רוצה לדמיין אפילו מה יקרה לשלטון החוק אם נתניהו ושותפיו יבחרו"

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הודיעה היום (חמישי) באופן רשמי במסיבת עיתונאים במטה מפלגתה בתל אביב כי אם לא תצליח להרכיב את הממשלה הבאה, ותעמוד בראשה – היא תישאר באופוזיציה, ועל פי הסקרים גם תנהיג אותה. "קיבלנו כאן חברי הכנסת והמועמדים החלטה פה אחד ובתמימות דעים מוחלטת שריגשה אותי, החלטה מאד צלולה וברורה - יש רק שתי אפשרויות - או שמפלגת העבודה בראשותי תרכיב את הממשלה או ששננהיג את האופוזיציה מול הממשלה - אין דרך אחרת".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה, ינואר 2013. בן קלמר
בדרך לאופוזיציה? יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' היום/בן קלמר

"בשבוע האחרון קרו כמה דברים שהפכו את התמונה לברורה, הכל התברר בכל התחומים. הובהרו תוכניותו של נתניהו על תקציב הגזרות האכזרי ביותר שהיה כאן אי פעם שיחולל גיהנום חברתי וכאוס כלכלי", הצהירה יחימוביץ'. "ככל שהליכוד-ביתנו נחלש כך גברה התחרות הפרועה וההזויה בין בנט לנתניהו וליברמן בין פייגלינים לאורית סטרוקים הכוללת השתטחות על הר הבית, דיבורים על טרנספר ועל סיפוח. תוסיפו לזה את כתב האישום החמור נגד מספר שתיים, שותפו ונאמנו של נתניהו איווט ליברמן, אדם מושחת שנתניהו מחבק אותו מעל כל במה ואפילו ששמר לו את תפקיד שר החוץ כאילו מדובר בתפקיד שולי שאפשר לשמור אותו".

"זה כבר לא הליכוד, זה פייגלין מצד אחד וליברמן מהצד השני. יש כאן הקצנה מאד גדולה בתחום המדיני, החברתי, בתחום שלטון החוק- בוז עמוק לשלטון החוק", הסבירה יחימוביץ' את ההחלטה. "אני לא רוצה לדמיין אפילו מה יקרה לשלטון החוק אם נתניהו ושותפיו יבחרו. השיח על הדמקורטיה מקצין. מול כל זה אנחנו מעמידים אלטרנטיבה שהיא אידיאולוגית בכל תחום מתחומי חיי המדינה שלו".

יחימוביץ' טענה כי מערכת הבחירות עוד לא נגמרה, אלא רק התחילה. "יש אפשרות של ממש, וכן אנחנו מפוקחים שסיכוייה לא גדולים מאד, אבל ודאי קיימים, שאנחנו ננהיג את המדינה. לא מקובלת עליי הנרפות הזו. כל המפלגות ללא יוצא מן הכלל כבר הכתירו את נתניהו למלך ישראל או פומבית או מנהלים משא ומתן בסתר - 'זו תשב במושב הנהג', אני לא מקבלת את התבוסתנות הזו. אנחנו בדמוקרטיה ובדמוקרטיה יש בחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה, ינואר 2013. בן קלמר
"לא מקבלת את התבוסתנות". יחימוביץ' היום/בן קלמר

"אני קוראת לכל מי שמאמין בכלכלה הוגנת, בחברה צודקת, בחתירה לשלום, בשלטון החוק ובדמוקרטיה להצטרף למהלך שלנו, להודיע כמונו שאין אופציה של חבירה לנתניהו. יש אופציה של לנצח את נתניהו והאופציה קיימת", אמרה יו"ר העבודה. "כל מי שחושב שצריך לצמצם את הפערים ולא למעוך את מעמד הביניים, כל מי שמאמין שאפשר להוריד את מחירי המזון, כל מי שחושב שבית המשפט העליון הוא נכס ולא נטל כל מי שחושב שתקשורת חופשית היא יסוד הדמקורטיה ולא אויב המדינה, כל מי שמאמין שהמשך הקיפאון מסוכן לישראל, שיש להתניע הליך מדיני מתוך רצון אמיתי ושמדינה דו לאומית מסכנת את הרצון הלאומי, כל מי שמאמין שפשוט יכול להיות כאן טוב יותר ולא צריך לקבל את המצב הזה כגזירת גורל מוזמן להצטרף אלינו ולדרך שלנו שתחליף את השלטון".

יחימוביץ' קראה "ללבני וללפיד והמפלגות שמבקשות לכונן כאן חברה צודקת, כלכלה הוגנת ומדינה שפויה, לחבור למהלך הזה. שיצטרפו לדרכנו ויהוו יחד איתנו אלטרנטיבה שלטונית כדי לכונן כאן מדינה שצועדת לכיוון שיש בו אופטימיות, תקווה וחתירה לחברה סולידרית וצודקת יותר".

בין הסיבות להחלטתה של יחימוביץ' נמנות עלייתו של משה פייגלין להר הבית, פרשת פינוי המאחז עוז ציון בסוף השבוע, וכן הצהרות בכירי הליכוד לגבי הכוונה לספח שטחים מיהודה ושומרון לישראל.

לפי סקר וואלה! חדשות, שנערך על ידי מכון TNS טלסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה זוכה העבודה ל-18 מנדטים, עשרה יותר מהכנסת הנוכחית, אך מעט פחות מנתונים שהציגה מאז החלה מערכת הבחירות. גם הליכוד-ביתנו לא מצליחה לעצור את נזילת המנדטים למפלגות אחרות, אך בגוש הימין-חרדים. לפי הסקר שהתפרסם ביום שלישי, הייתה זוכה המפלגה ב-34 מנדטים, לעומת 35 בסקר הקודם. ש"ס, לפי הסקר, מרוויחה את המנדט האובד ומתייצבת על 11 מנדטים. הבית היהודי, לאחר סערת הסרבנות, ממשיכה לשמור על כוחה עם 15 מנדטים. ליהדות התורה שישה מושבים בכנסת, בדיוק כמו בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully