וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גם ב"ישראל היום" - הליכוד ממשיך לאבד גובה

סקר "הגל החדש" שפורסם בעיתון מצביע שהליכוד היה זוכה היום ל-34 מנדטים בבחירות, חמישה פחות מאשר לפני שלושה שבועות. העבודה יורדת ל-16. לפיד, בנט ולבני בין המרוויחים

עכשיו זה גם ב"ישראל היום" – הליכוד מאבד גובה בקצב מהיר: סקר שפורסם הבוקר (חמישי) בעיתון, ושנערך על ידי מכון "הגל החדש", קובע כי אילו היו הבחירות לכנסת מתקיימות היום, הייתה זוכה הרשימה המאוחדת של הליכוד-ישראל ביתנו ל-34 מנדטים, חמישה פחות לעומת סקר שדומה שפרסם המכון בעיתון לפני שלושה שבועות.

על פי הסקר, גם המפלגה השנייה בגודלה בכנסת הבאה – העבודה – מאבדת שלושה מנדטים, מ-19 ל-16. הבית היהודי נראית כמו המרוויחה הגדולה מאובדן המנדטים של הגדולות (בסקרים) – והיא עולה מעשרה מנדטים בסקר לפני שלושה שבועות ל-14 בסקר הנוכחי.

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ש"ס, שזכתה בסקר הקודם ל-12 מנדטים, מקבלת לפי הסקר שהתפרסם הבוקר 11 מנדטים, בעוד ש"יש עתיד" מטפסת מתשעה מנדטים ל-11. התנועה בראשות ציפי לבני מוסיפה לעצמה מנדט – מתשעה לעשרה. יתר המפלגות בסקר שומרות על כוחן: יהדות התורה זוכה לחמישה מנדטים, מרצ לארבעה מנדטים, חד"ש זוכה לארבעה מנדטים, רע"ם-תע"ל – ארבעה מנדטים, בל"ד – שלושה מנדטים, וקדימה זוכה לשני מנדטים. "עם שלם", בראשות הרב חיים אמסלם, שלא עברה בסקר הקודם את אחוז החסימה – מצליחה לעשות כן הפעם, ולזכות לשני מנדטים. למרות הירידה בכוחה של הליכוד-ביתנו, גוש הימין-חרדים שומר על כוחו כמו בסקר הקודם, כשהוא זוכה ל-66 מנדטים, לפי הסקר החדש.

בסקר גם נבדקה השאלה מיהו המועמד המועדף על הציבור לראשות הממשלה. לפי הסקר, 43.2% מהנשאלים העדיפו שראש הממשלה נתניהו ימשיך בתפקידו. 12.9% העדיפו את יו"ר התנועה, ציפי לבני, בעוד ש-10.3% בלבד מעדיפים את יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ'. שאול מופז ויאיר לפיד זכו ל-3.6% כל אחד, בעוד שנפתלי בנט כלל לא הופיע - לא ברור האם לא נשאל בסקר, או שמא זכה לאחוזי תמיכה נמוכים מהיתר. הסקר נערך שלשום בקרב מדגם אקראי של 820 נשאלים מכלל האוכלוסייה, והטעות הסטטיסטית במדגם היא 3.4%.

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

בסקר וואלה! שנערך על ידי מכון TNS טלסקר ביום ראשון והתפרסם בשלישי, לו היו מתקיימות הבחירות כיום, הייתה זוכה מפלגת הליכוד-ביתנו ב-34 מנדטים, לעומת 35 בסקר הקודם. ש"ס, לפי הסקר, מרוויחה את המנדט האובד ומתייצבת על 11 מנדטים. הבית היהודי, לאחר סערת הסרבנות, ממשיכה לשמור על כוחה עם 15 מנדטים. ליהדות התורה שישה מושבים בכנסת, בדיוק כמו בשבוע שעבר.

בגוש המרכז-שמאל לא נרשם שינוי. מפלגת העבודה נשארת המפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים. התנועה יורדת לעשרה מנדטים, יש עתיד שומרת על כוחה עם מספר זהה ומרצ עומדת על ארבעה. גוש המפלגות הערביות יורד במנדט, כשלרע"ם-תע"ל וחד"ש יש ארבעה מנדטים כל אחת ולבל"ד, למרות שעלתה לכותרות עקב הדיונים בפסילתה של ח"כ חנין זועבי, שני מנדטים בלבד. קדימה, הנחום-תקום של מערכת הבחירות הנוכחית, נכנסת הפעם לכנסת עם שני מושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully