וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקאיות הסכימו: "ייצוג הנשים בכנסת מחפיר"

ח"כיות ומתמודדות בבחירות התכנסו כדי לדון במעמד האישה בחברה הישראלית וקראו להגביר ייצוג הנשים בממשלה ובכנסת. במהלך הכינוס התבדחה מיכאלי על גובה הטמפרטורה בחדר. צפו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

"ישראל במקום ה-76 בעולם בייצוג מגדרי, וזה דבר מחפיר", אמרה היום (רביעי) פרופ' נעמי חזן, דיקן בית הספר לממשל וחברה במכללה האקדמית תל אביב יפו, במסגרת כינוס של ויצ"ו שנערך במכללה.

לכינוס הגיעו מספר חברות כנסת ומתמודדות בבחירות ודנו בסוגיות של שוויון נשים בצבא, נישואים אזרחיים ועוד. בין הנוכחות היו ציפי חוטובלי (ליכוד) אורית זוארץ (התנועה) מרב מיכאלי (העבודה), ד"ר עליזה לביא (יש עתיד), מיכל רוזין (מרצ), נבילה אספניולה (חד"ש) ומרב כהן (התנועה). איילת שקד מהבית היהודי הוזמנה אף היא להשתתף בכינוס, אך ביטלה הבוקר את הגעתה.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

פוליטיקאיות בכנס ויצו: "ייצוג הנשים בכנסת מחפיר".
"הבית היהודי לא ראה לנכון לשלוח מחליפה לאיילת שקד". מיכאלי, היום

"אם נשים יהיו בחזית הפוליטית, בממשלת ישראל נראה עולם חדש", אמרה חברת הכנסת חוטובלי מהליכוד. "13 נשים בלבד כיהנו בממשלות ישראל עד היום, לעומת למעלה מ-200 גברים. זה לא ייתכן, וכאישה ראשונה בליכוד אאבק שבממשלה הבאה יהיו כמה שיותר נשים שישמיעו קולן ויהיו חלק ממנגנון קבלת ההחלטות בישראל".

מרב מיכאלי, המשובצת במקום הרביעי ברשימת העבודה לכנסת, אמרה כי "לא בכדי כל מי שיושבת כאן היא מה שמכונה מרכז-שמאל". לדבריה, "הבית היהודי לא ראה לנכון לשלוח מחליפה לאיילת שקד שביטלה את הגעתה - אני מקווה שלא מסיבות אידיאילוגיות. אבל בבית היהודי מחביאים אישה אחרת ברשימה - אורית סטרוק, כי היא שם נרדף לקיצוניות וכך גם את הרב אלי בן-דהן. אני חושבת שצריך להביא שיח חדש שפה חדשה ולא מתלהמת. כל השיח היום זה 'פשיזם', 'אויב'. 'שמאלנות' הפך שם נרדף לשנאת ישראל, וחלק ממשימתנו היא לשנות השיח הזה".

בראשית דבריה אמרה מיכאלי בנימה חצי מבודחת: "בעודי יושבת פה וקופאת מקור, בא לי להגיד לכן שהחוק הראשון שאעביר זה להגביל את הטמפרטורה של המזגנים במקומות ציבוריים". דברי מיכאלי עולים בקנה אחד עם דברים שכתבה לפני כחצי שנה במאמר ב"הארץ". במסגרת המאמר, שכותרתו "קר לי משמע אני אשה", נכתב בין השאר: "המזגן חושף, בעצם, את האופן השונה שבו מסתובבים נשים וגברים בעולם: גברים שומרים על עצמם באמצעות בגדים. הבגדים מגינים עליהם לא רק מהקור, אלא הופכים את הגוף ללא-חשוב ואת הראש ומה שבתוכו לעיקר. בגדים של נשים, לעומת זאת, נועדו לחשוף אותן ולהפקיר אותן לסכנות; לא רק לקור המקפיא, אלא גם להפוך אותן לאובייקט מיני הניתן לניצול. כלומר, הם הופכים את הגוף לעיקר ואת הראש ומה שבתוכו ללא חשוב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ציפי חוטובלי בפאנל נשים של ויצו, ינואר 2013. יותם רונן
"אם נשים יהיו בחזית הפוליטית, בממשלת ישראל נראה עולם חדש". חוטובלי/יותם רונן

במהלך הכינוס הציג ארגון ויצ"ו ממצאי סקר מיוחד שנערך לקראתו. לפי הסקר, 70% מהנשאלים אינם פוסלים שאישה תכהן כראש ממשלת ישראל. עם זאת, 77% מהנשאלים אינם מאמינים שאישה תכהן בשנים הבאות כשרת הביטחון, 60% אינם מאמינים שתהיה ראש מוסד וכשליש אינו מאמין שאישה תעמוד בראש משרד האוצר. לעומת זאת, 60% מהנשאלים סבורים שיכולה להתמנות נשיאת מדינה בעשור הקרוב.

עוד ניכר מהסקר כי עדיין יש חלוקה מגדרית מובהקת ביחס לתפישות הציבור באשר ליכולתן של נשים לבצע תפקידים "גבריים" אל מול תפקידים "נשיים": כ-55% מהנשאלים סבורים כי ראש ממשלה גבר יטפל טוב יותר באיום האירני מאשר ראש ממשלה אישה, ורק שבעה אחוזים מאמינים שאישה יכולה להתמודד עם הגרעין האירני.

לקריאה נוספת:
הפוליטיקאים הסכימו: "המאבק לשחרור האישה לא תם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully