וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מדרגות הרבנות: מרצ תחתן זוגות חד מיניים

2.1.2013 / 11:00

בעקבות דבריו של מספר 4 בבית היהודי לוואלה! חדשות לפיהם נישואים חד מיניים הם "מתכון לחיסול העם היהודי", ינהל ח"כ הורוביץ טקס חתונה מול הרבנות. "להפיץ אור מול החושך"

בעקבות התבטאותו של הרב אלי בן-דהן, מספר 4 ברשימת הבית היהודי, כנגד נישואים חד מיניים, הודיעה מפלגת מרצ כי תקיים מחר (חמישי) טקס חתונה אזרחית לזוגות גאים – ברחבת הרבנות הראשית של תל אביב. ביום ראשון פורסם בוואלה! חדשות ראיון עם בן-דהן, אחד מנציגי האיחוד הלאומי ברשימתו של נפתלי בנט, בו כינה את האפשרות של נישואים חד מיניים במדינה כ"מתכון לחיסול העם היהודי". כעת החליטה מפלגת השמאל להגיב בפעולה בשטח ולחתן באופן סימבולי זוגות שיבקשו זאת מול בתי הדין הרבניים, אותם ניהל בן-דהן במשך שנים. את הטקס ינהל חבר הכנסת ניצן הורוביץ, והאירוע, שייערך ברחוב דוד המלך בתל אביב, יהיה פתוח לקהל הרחב.

"אני גאה לחתן זוגות שהחליטו להפיץ אור ואהבה אל מול חשכה ושנאה", אמר הורוביץ' לוואלה! חדשות, "לצערי הרב, הממשלה לא רק שאינה שותפה לשמחה ולגאווה, אלא עושה הכל כדי לדכא ולהפלות זוגות מאותו המין. נערוך את האירוע על מדרגות הרבנות – הממסד המסואב והחשוך שמפעיל כפייה על כלל הציבור בישראל. החתונה נערכת כמחאה לדברי הבלע של אלי בן דהן, מועמד מספר 4 ברשימת בנט, שהיה מנהל בתי הדין הרבניים במשך 20 שנה. מרצ תגביר את המאמץ למען שוויון הזכויות לקהילה הגאה ולכל אדם בישראל. אני מזמין את כל האנשים החופשיים לקחת חלק בחתונת המחאה שנקיים".

כל הניתוחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

מפגש בכנסת של ראשי הקהילה הגאה לכבוד חודש הגאווה בהשתתפות רובי ריבלין וניצן הורוביץ, מאי 2011. עומר מירון
"הממשלה עושה הכל כדי לדכא ולהפלות זוגות מאותו המין". ח"כ הורוביץ/עומר מירון

בתשובה לשאלה בנוגע לעמדתו בסוגייה, הצהיר בן-דהן בראיון: "זו התקדמות בעיניך? בעיניי זו לא התקדמות. כל פרופסור לסוציולוגיה יאמר לך שהיסוד האיתן של כל עם זה התא המשפחתי. אם ניתן לגיטימציה לתא שיוצר מציאות שאין לה המשך, שאדם בסופו של דבר פועל רק לטובת הדברים הרגעיים שלו, בלי ראייה לעתיד ובלי ליצור דור המשך - זהו מתכון לחיסולו של עם". לדבריו, אילו כולם בישראל היו במסגרת של נישואים חד-מיניים, "העם היהודי היה מתחסל". "אז לתת הכרה חוקית למציאות שבה אנחנו לא יוצרים דור המשך בלי לראות את פני העתיד ובלי להיות חלק משרשרת הדורות?", תהה הרב.

בן-דהן הדגיש בראיון: "כל מה שאני אומר לא קשור ליחס ההומני ולכך שצריך לסייע לאנשים בעלי נטיות, אבל לא לתת לגיטימציה חוקית לתא שהוא איננו תא משפחתי". מועמד הבית היהודי נחשב דווקא מתון בשל תמיכתו בהכשרת מסעדות שפתוחות בשבת, והוא אף הודח מתפקידו במנהל בתי הדין הרבניים כיוון שנחשב למתון מדי בעיני הממסד החרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully