וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך השתרבב אונס קשישה למערכת בחירות?

31.12.2012 / 22:05

פרסום חשד האונס על ידי אזרח אריתראי לא חמק מהמערכת הפוליטית. השר ישי הדגיש את "משימתו להחזיר את על המסתננים", ח"כ בן ארי הרים הפגנה ובמרצ תקפו את "ההסתה המכוונת"

פרסום דבר האונס האכזרי של הקשישה בת ה-83 ליד התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, שבוצע לפי החשד בידי אזרח זר מאריתראה, נתן את אותותיו גם במערכת הפוליטית – ומועמדי המפלגות ניצלו את התקרית כדי להדגיש את מקומם במתיחות בדרום תל אביב. שר הפנים, אלי ישי, הוציא היום (שני) הודעה רשמית המדגישה את "המשימה אליה יצאתי" להחזרת המסתננים לארץ מוצאם. הוא קרא למשרדי החוץ והמשפטים "להעביר לידי את בהקדם את חוות הדעת המקצועית שתאפשר לי החזרתם של המסתננים לארצם", ולהשלים את הצעדים "שקודמו על ידי משרד הפנים בראשותי ובברכתו של ראש הממשלה". עד טען ישי כי "האונס הנו עוד מקרה מזעזע הממחיש את אובדן הביטחון האישי של אזרחי ישראל באזורי ריכוז המסתננים".

גם מפלגת עוצמה לישראל ביקשה לעורר את תשומת הלב הציבורית וארגנה הפגנת מחאה בשכונות דרום תל אביב, בה השתתפו ח"כ מיכאל בן ארי ופעילי ימין אחרים. בהפגנה קראו המשתתפים: "ביבי הביתה", "העם דורש - סודנים לגרש", ו"סודנים לסודן, שמאלנים יחד איתם", תוך שהם נושאים שלטים ועליהם הכיתוב "אלי ישי נכשלת" ו"לא נצביע למי ששכח אותנו". במקביל, חולקו באירוע פוסטרים של מפלגת עוצמה לישראל.

מיכאל בן ארי בהפגנה נגד מסתננים בדרום תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
פעילי "עוצמה לישראל" בהפגנה בדרום תל אביב, הערב/יותם רונן

"אם אנחנו רוצים מדינה יהודית אנחנו צריכים להחזיר את כל המסתננים לארצם", אומר ישי לוואלה! חדשות. "לכן הצבנו את הגדר ולכן הצענו הצעת חוק שאומרת שכל מי שנכנס הולך לכלא. בצורה כזו הם יודעים שאין להם פה עבודה ואז אין להם מה לעשות כאן. הם רוצים להגיע כיוון שמשכורת חודשית פה היא לפחות אלף דולרים, באריתריאה זו משכורת לשנתיים, או קצת פחות".

ומה עם אותם רבים שכבר פה מספר שנים?

"צריך להחזיר אותם לארצם בחזרה. כבר היום למעלה מאלף צפון סודנים חזרו מרצון ומאריתראה עשרות חזרו. אם יהיו מתקני שהייה ולא תהיה להם עבודה הם יחזרו מעצמם, וזה מה שצריך לעשות. אני רוצה להחזיר את הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל ובמיוחד של תושבי דרום תל אביב".

מה עם הפליטים שנשקפת סכנה לחייהם אם יחזרו לארצם?

"אני לא יכול להביא את הבעיות משם לפה, יש לנו מספיק בעיות במדינה לטפל בהם. מי שנמצא פה והוגדר כפליט נשאר בארץ, מדובר בבודדים. האו"ם שיבח את היחס של המדינה כלפי הפליטים, ומדובר בפרומיל שהם באמת פליטים, כל השאר מסתננים וצריך להחזיר אותם לארצם".

בשבוע האחרון פתחה ש"ס בקמפיין נגד האזרחים הזרים, המבליט את מקומו של שר הפנים ישי. "רק ש"ס חזקה תעצור את המסתננים", נכתב על השלטים שנפרסו במקומות שונים בארץ, ובמיוחד בנקודות חיכוך שבהן אוכלוסיית זרים גדולה.

"לא למסע שיסוי"

לעומת תגובות חריפות אלו כנגד אוכלוסיית הזרים, מועמדים אחרים בבחירות הזהירו מגלישת הדיון לפסים מסוכנים. "מקרה האונס המזעזע בתל אביב צריך להגיע למשפט צדק ולעונש כבד", אמר ח"כ דב חנין (חד"ש), "אך אסור שהוא יוביל למסע שיסוי נגד כל מבקשי החיים מאפריקה. הגיע הזמן שגם השר ישי יבין שתפקידו איננו להסית אלא לתת פתרונות של אמת".

גם במרצ התנגדו להתבטאויות של שר הפנים. "ישי מפגין בורות גם ביחס לאוכלוסייה הזאת ולמהגרים בישראל וגם ביחס לעבירות מין", אמרה תמר זנדברג, חברת מועצת העיר תל אביב ומועמדת מרצ לכנסת, "בורות כל כך גדולה עד שמסתמן חשש שזו לא בורות, אלא הסתה מכוונת. איש לא אונס בגלל מוצא, אונס היא אחת העבירות האוניברסליות ביותר בעולם וחבל ששר שאמור לייצג ציבור מופלה ומוחלש מרשה לעצמו לחלץ את עצמו פוליטית באמצעות הסתה נגד ציבור מוחלש אפילו יותר".

במפלגת יש עתיד הדגישו את ההבחנה בין האזרחים הזרים בישראל. "חשוב להבחין בין הקבוצות השונות של הזרים ולא להתייחס אליהם כמקשה אחת. את פליטי דרפור חובתה של ישראל, שהוקמה בעקבות השואה, לקלוט. את מסתנני העבודה מדרום סודן ניתן להעלות על מטוסים, כפי שכבר נעשה באופן חלקי, ולהחזירם לארצם מתוקף ההסכם הקיים", נמסר מהמפלגה, "באשר למסתנני העבודה מאריתראה, ממשלת ישראל חייבת לפעול לאלתר להקמת משרד אינטרסים באריתראה ולחתור, בשיתוף האו"ם, לגיבוש הסכם שיאפשר החזרתם לארצם. עד אז, אנו תומכים בהקמתו של מרכז מגורים בו ישהו עד שניתן יהיה להחזירם לאריתראה.

במפלגות העבודה והתנועה ביקשו שלא להגיב בנושא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully