וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: אם צריך לפנות מאחז בלתי חוקי - לא בשבת

יו"ר "הבית היהודי" השיב ללבני, שטענה כי הוא ורבנים קיצוניים הובילו לחיכוך עם צה"ל במטרה למנוע את פינוי המאחז עוז ציון. בנט: "את מי הובלתי? על מה לעזאזל את מדברת?"

"אם יש מאחז בלתי-חוקי שמצריך פינוי, אפשר לעשות את זה ביום חול ולא בשבת. נו, באמת. קצת שכל ישר לא יזיק לאף אחד". כך הגיב הערב (שבת) יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על כישלון הפינוי אתמול של המאחז הבלתי-חוקי עוז ציון באזור בית אל. הפינוי נמנע לאחר שמתנחלים התעמתו עם אנשי כוחות הביטחון שהגיעו למאחז. הערב עזבו את המאחז מאות פעילי ימין ששהו בו במהלך סוף השבוע.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

נפתלי בנט בעימות בחירות באוניברסיטת תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
"אני צריך להוכיח שאין לי אחות". בנט/יותם רונן

בפוסט שנכתב בדף הפייסבוק התייחס בנט לההאשמות שהטיחה בו היום יו"ר "התנועה" ציפי לבני, שטענה כי הוא ורבנים קיצוניים הובילו לחיכוך עם חיילי צה"ל. "עכשיו גם את, ציפי לבני?", נכתב מטעמו בדף הפייסבוק. "זה נהיה נוהל חדש של נתניהו, ועכשיו גם לבני מצטרפת. בשבת שעברה נתניהו הסתער על כל ערוצי החדשות נגדי, והשבת ציפי לבני עושה זאת. מסיים לעשות הבדלה עם המשפחה אחרי שבת שקטה ונעימה בבית, פותח את החדשות ורואה שציפי לבני תוקפת אותי: 'בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון בכדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה'".

"איזו גבעה? איזה רבנים? את מי הובלתי? על מה, לעזאזל, את בכלל מדברת?", תהה בנט. "מעשים שלא עשיתי ('בנט הוביל אנשים לגבעה'), תוקפים אותי ('בנט קיצוני' וכו', וכו') - וכל זה במהלך השבת, כשאני אפילו לא שמעתי על כך ולא יכול להגיב. ואז יוצאת השבת, ואני צריך להוכיח שאין לי אחות (אגב, באמת אין לי אחות. רק שני אחים גדולים). בקיצר, תירגעו".

"לעצם העניין", כתב בנט. "אם יש מאחז בלתי-חוקי שמצריך פינוי, אפשר לעשות את זה ביום חול ולא בשבת. נו, באמת. קצת שכל ישר לא יזיק לאף אחד. ובשום מצב, אף פעם, תחת שום נסיבות לא פוגעים בחיילי צה"ל. נקודה. שבוע טוב ורגוע. נפתלי".

מתנחלים עזבו את מאחז עוז ציון. טלי מאייר
הרב שמואל אליהו ופעילי ימין במאחז עוז ציון, הערב/טלי מאייר

בנט חתם את הפוסט במילים: "נ.ב - אם בעתיד אהיה בתפקיד ביצועי עם הקשר ביטחוני, לא תהיה בעיה עם השבת. אתפקד בצורה מלאה בכל אירוע, פיגוע, מלחמה, מבצע וכו'. עשיתי זאת בעבר כמפקד פלוגה ומפקד כוח במלחמה, ואעשה זאת גם בעתיד. אבל תרגילי בחירות אינם בגדר "פיקוח נפש"... בינתיים אומר לחבריי הפוליטיקאים: לכל שבת יש מוצאי שבת".

מוקדם יותר היום תקפה לבני בחריפות את בנט. באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין אמרה יו"ר "התנועה": "בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון כדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה. הקיצונים האלה הובילו לשם את האנשים ערב כניסת השבת בידיעה שהילדים שלנו, חיילי צה"ל, יצטרכו לפנות אותם". לדברי יו"ר "התנועה", "נתניהו, שממשיך לקרוץ לימין הקיצוני ולשותפיו הטבעיים, עצר את הפינוי. מבחינתו ומבחינת שותפיו הקיצונים אפשר לחלל את הכל, אבל לא את השבת. הם יוצרים את ההתנגשות הזו בכוונה תחילה כדי לומר אחר כך שהם לא יכולים לציית לפקודות וזה הדבר החמור ביותר".

לקריאה נוספת:
לאחר העימותים: פעילי ימין עוזבים המאחז עוז ציון
מתנחלים תקפו שוטרים שניסו לפנות מאחז ליד בית אל
לבני: בנט ורבנים קיצוניים הובילו לחיכוך עם צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully