וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב בין הליכוד לבית היהודי הגיע לבתי הכנסת

יהושע בריינר

29.12.2012 / 20:00

מתפללים ברחבי הארץ הוצפו בסוף השבוע במודעות תעמולה מטעם שתי המפלגות, שהתפרסמו בעלונים לשבת. רשימתו של בנט הבליטה את המועמדים מטעמה, אך העלימה את איילת שקד החילונית

רשימות הליכוד ביתנו והבית היהודי נאבקות על ציבור המתפללים: אנשים שבמהלך סוף השבוע הגיעו להתפלל בבתי כנסת ברחבי הארץ התקשו להתעלם ממודעות התעמולה שהפיצו שתי הרשימות. כמעט כל עלוני השבת, שנחשבים לאחד מכלי התקשורת המרכזיים בציבור הדתי, עוטרו במודעות של הליכוד ביתנו והבית היהודי, שקראו למתפללים להצביע עבורן בבחירות לכנסת.

עם זאת, על פני הדברים נראה כי המודעות מטעם הבית היהודי בראשות נפתלי בנט גברו באטרקטיביות ובצבעוניות שלהן, בעוד המודעה מטעם הליכוד ביתנו הייתה מכתב פומבי של ראשי המועצות האזוריות ביהודה ושומרון, שקראו לציבור להצביע עבור הרשימה. אף על פי כן, מהמודעות הצבעוניות ועתירות התמונות של הבית היהודי נפקד מקומה של המועמדת החילונית איילת שקד.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

עלוני השבת המופצים בבתי הכנסת נכבשו על ידי הליכוד ביתנו והבית היהודי. יהושע בריינר
העלונים שהופצו בסוף השבוע בבתי הכנסת/יהושע בריינר

כך, למשל, על רבע משער העלון הפופולרי "עולם קטן" הוצגה מודעה מטעם "הבית היהודי", שבמרכזה תמונה של מספר ארבע ברשימה, הרב אלי בן דהן, עם זקן בולט, ולצדו ארבעת המועמדים אבי וורצמן, זבולון כלפה, יוני שטבון וכן שולי מועלם, מספר 12 ברשימה. הכללת התמונה של מועלם אינה מובנת מאליה, שכן המדיניות של עלוני שבת שונים היא לא לפרסם תמונות נשים. עם זאת, עלון זה מזוהה עם עמדות מתונות יחסית.

בעמוד השלישי של העלון "עולם קטן" מופיע מאמר מערכת הסוקר את הקרב בין שתי המפלגות, ומתחתיו מודעה מטעם הליכוד ביתנו. המודעה כוללת את מכתבם של ראשי המועצות ביהודה ושומרון, תחת הכותרת "ההתיישבות מצביעה הליכוד ישראל ביתנו".

הפתעה בבית היהודי: סלומיאנסקי שני, אורבך רביעי. דניאל בוק
איילת שקד בלטה בהיעדרה מהעלונים. שקד עם מועמדי הבית היהודי/דניאל בוק

בעלון אחר - "מעייני הישועה" - המודעה של הליכוד ביתנו משתרעת על פני עמוד שלם, ואילו השער האחורי של העלון מעוטר במודעה של הבית היהודי. המודעה, הפעם ללא נשים, כוללת תמונות של ניסן סלומיאנסקי, אורי אורבך ומוטי יוגב, תחת הכותרת "משהו חדש מתחיל. מניסיון". בנט עצמו, יחד עם ח"כ אורי אריאל, מככבים בתמונות ענק בשערים האחוריים של העלונים "מעט מן האור" ו-"צהר לשבת". אף שגם הליכוד מככב בעלונים, ניכר בהבלטה הפרסום מטעם מפלגתו של בנט.

אבל לא רק שתי המפלגות הללו מנסות לרכוש את לב המתפללים באמצעות עלונים. כך גם ניתן למצוא מודעות מטעם מפלגת "עוצמה לישראל" ומפלגתו של הרב חיים אמסלם, ואפילו מודעה של ש"ס עם תמונתו המוגדלת של הרב עובדיה יוסף. האלוף במיל' אלעזר שטרן, מועמד מפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני, התראיין בהרחבה לעלון "עולם קטן" והתבטא בנושא ההתנתקות. "זה היה שבר, אבל העצימו אותו מסיבות פוליטיות", אמר שטרן, שהיה אז ראש אכ"א, "אין לי ייסורי מצפון, למה שיהיו? כואב לי שחלק מהמפונים לא מצאו עד היום את מקומם, אבל לא הייתי פועל אחרת".

לקריאה נוספת:
סיירת האלמונים של בנט: חקלאי, אמריקאי ותושבי חברון
לבני: בנט ורבנים קיצוניים הובילו לחיכוך עם צה"ל
סקר וואלה!: הבית היהודי מתחזק, הליכוד נחלש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully