וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: בנט ורבנים קיצוניים הובילו לחיכוך עם צה"ל

טל שלו

29.12.2012 / 13:42

יו"ר "התנועה" תקפה את יו"ר "הבית היהודי", לאחר שנמנע פינוי מאחז בשל עימות בין מתנחלים לכוחות הביטחון. לדבריה, "ההתנגשות נוצרה בכוונה כדי ליצור מצב של סירוב פקודה"

לבני נגד בנט ונתניהו: יו"ר "התנועה" מתחה היום (שבת) ביקורת חריפה על יו"ר "הבית היהודי" וכן על ראש הממשלה, לאחר שנמנע אתמול פינוי של המאחז הבלתי-חוקי עוז ציון באזור בית אל. הפינוי נמנע לאחר לאחר שמתנחלים התעמתו עם כוחות הביטחון שהגיעו למאחז.

באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין אמרה לבני: "בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון כדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה. הקיצונים האלה הובילו לשם את האנשים ערב כניסת השבת בידיעה שהילדים שלנו, חיילי צה"ל, יצטרכו לפנות אותם". לדברי יו"ר "התנועה", "נתניהו, שממשיך לקרוץ לימין הקיצוני ולשותפיו הטבעיים, עצר את הפינוי. מבחינתו ומבחינת שותפיו הקיצונים אפשר לחלל את הכל, אבל לא את השבת. הם יוצרים את ההתנגשות הזו בכוונה תחילה כדי לומר אחר כך שהם לא יכולים לציית לפקודות וזה הדבר החמור ביותר".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

יו"ר התנועה, ציפי לבני, נואמת בפורום מג'די 28.12.12. שלומי גבאי
"להתאחד סביב סדר יום משותף שכולל מאבק בהקצנה". לבני/שלומי גבאי

לבני גם טענה באירוע שתוצאות הבחירות לכנסת טרם הוכרעו. "המצב הקיים בו יש כאלו שחושבים שיש רק מועמד אחד לראשות הממשלה וכל השאר עסוקים כבר בחלוקת תיקים בממשלתו - הוא מצב בלתי נסבל. אני לא מקבלת אותו", היא אמרה. "מערכת הבחירות השתנתה השבוע ונוצרו סיכויים חדשים. כל מי שעומד נגד נתניהו ובנט צריך להתאחד סביב סדר יום משותף שכולל מאבק בהקצנה ששוטפת אותנו וחידוש המו"מ המדיני, כמו גם נושאים אחרים. אני מצפה משאר הגורמים בגוש לאותה הבטחה מינימלית, שאני כבר הענקתי, להמליץ על מועמד מהגוש לראשות הממשלה".

גם יו"ר קדימה, חבר הכנסת שאול מופז, נדרש היום לעימותים שהיו אתמול בין מתנחלים לאנשי כוחות הביטחון. במהלך סיור שערך בצפון הארץ עם ראשי העדה הדרוזית ואנשי כוחות הביטחון בני העדה, אמר מופז: "הקיצוניות המשתלטת על השיח הפוליטי בתקופה זו אצל מועמדים מהימין מגבירה את המוטיבציה להשתמש באלימות כנגד צה"ל. מי שמרים יד על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון כאילו הרים יד על מדינת ישראל, ודינו מאסר. יש לטפל במקרים מהסוג הזה ביד קשה ולא להרפות".

"ישראל תדבר בסוף עם חמאס"

בתוך כך, יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר ומועמד מטעם "יש עתיד" לכנסת, קרא היום לשוב במהרה למו"מ עם הפלסטינים. בכנס השנתי של התאחדות האיכרים בישראל, שנערך באזור ים המלח, אמר פרי: "אני רוצה גירושין מהם. גם אנחנו לא לקוחות קלים. אבל אנחנו מעצמה במזרח התיכון והדמוקרטיה היחידה כאן, ואנחנו צריכים לחזור וליזום".

לגבי מו"מ עם חמאס הצהיר פרי כי "ישראל משחקת משחק מחבואים מול חמאס. בעסקת שליט דיברנו עם חמאס, בעמוד ענן דיברנו עם חמאס, ולכן מדינת ישראל תדבר בסופו של יום עם חמאס. הבעיה שלנו היא שהבעיה הפלסטינית – מעל שלושה מיליון פלסטינים - מונחת כולה על כתפי מדינת ישראל, כאשר אף מדינה ערבית לא מוכנה להתמודד עם זה. נוכח שאיפתו הפוליטית של חמאס להחליף את אבו מאזן ביו"ש, והעובדה שכמעט שליש מיו"ש מזוהה כרגע עם חמאס, יש סיכוי סביר בבחירות חופשיות ביו"ש הוא ייבחר, והשקט היחסי ביו"ש ששרר בשנים האחרונות ייפסק. חמאס איבד את היכולת לשלוט בארגונים האיסלמיים הקיצוניים בשל שאיפתו להיות גוף פוליטי מוביל. לכן אנחנו צריכים לגרום לכך שפתח יתפייס עם החמאס ולא שמדינת ישראל תתפצל ותדבר עם שני גופים שונים אצל הפלסטינים".

לקריאה נוספת:
מתנחלים תקפו שוטרים שניסו לפנות מאחז ליד בית אל
סיירת האלמונים של בנט: חקלאי, אמריקאי ותושבי חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully