וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הליכוד ממשיך לאבד גובה - יורד ל-33 מנדטים

לפי סקר "דחף" בראשות מינה צמח, הליכוד איבד ארבעה מנדטים בחודש. גם העבודה יורדת, מ-19 ל-17. מי עולה? לפיד הוסיף שלושה בשבועיים, בנט מוסיף לעלות, התנועה וש"ס יציבות

מפלגת השלטון בדרך להרכיב את הממשלה הבאה – אבל היא ממשיכה לאבד גובה בקצב מהיר: סקר שערך מכון "דחף" בראשות ד"ר מינה צמח, ואשר פורסם הבוקר (שישי) בעיתון "ידיעות אחרונות", קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה זוכה רשימת "הליכוד-ביתנו" ב-33 מנדטים. היא אמנם שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בסקרים, ובהפרש ניכר מהיתר, אולם בשבוע בו מיהרה לתקוף את נפתלי בנט, ולאחר החמרת כתב האישום נגד מספר 2 ברשימה, אביגדור ליברמן, היא ממשיכה "לדמם" מנדטים בקצב מהיר; בסקר של "דחף" לפני שבועיים זכתה הרשימה ל-35 מנדטים, ולפני חודש – ל-37. מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ', שלפי הסקר תהיה לשנייה בגודלה בכנסת, זוכה ל-17 מנדטים לפי הסקר, שניים פחות מהסקר שנערך לפני שבועיים.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים בוואלה! בחירות 2013

ולאן הולכים המנדטים שמאבדות שתי הגדולות? לכל המפלגות "הבינוניות", מסתבר. שבוע לאחר פרשת הסרבנות שהייתה או לא הייתה, הבית היהודי בראשות נפתלי בנט זוכה ל-12 מנדטים, עלייה של מנדט מהסקר לפני שבועיים, בעוד ש"יש עתיד" בראשות לפיד מטפסת בשלושה מנדטים תוך שבועיים – משמונה ל-11. ש"ס בראשות דרעי וישי והתנועה בראשות לבני שומרות על כוחן מהסקר הקודם, עם 11 מנדטים כל אחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

יתר התוצאות: יהדות התורה 6 מנדטים, מרצ 4 מנדטים, רע"ם-תע"ל 4 מנדטים, חד"ש 4 מנדטים, בל"ד שלושה מנדטים, עוצמה לישראל 2 מנדטים, ועם שלם שבה לעבור את אחוז החסימה, וזוכה ל-2 מנדטים. באשר לחלוקת הגושים, עם זאת, דומה שגוש הימין שומר על כוחו, וזוכה ל-47 מנדטים. החרדים מונים 17 מנדטים, כמעט כדרך קבע, גוש השמאל זוכה ל-43 מנדטים בלבד, המפלגות הערביות ל-11 מנדטים, ו"עם שלם" בראשות אמסלם, שנמצאת "באמצע", משלימה את התמונה ל-120 מנדטים. הסקר נערך בפני מדגם מורחב של 1,250 מרואינים.

סקר "מאגר מוחות": הליכוד דווקא שומר על כוחו

לעומת הסקר של "דחף", סקר "מאגר מוחות" שפורסם ב"מעריב" מציג תמונה ורודה יותר עבור הליכוד. לפי הסקר, הליכוד זוכה ל-37 מנדטים, שמירה של כוחו לעומת הסקר מהשבוע שעבר. העבודה יורדת מ-20 מנדטים בסקר ההוא ל-18 השבוע, הבית היהודי בראשות בנט עולה מ-12 ל-13, ש"ס שומרת על כוחה עם 11, התנועה זוכה לתשעה מנדטים, יש עתיד עולה משבעה מנדטים לשמונה, יהדות התורה שומרת על כוחה עם שישה, מרצ עם ארבעה, רע"ם-תע"ל עם ארבעה, בל"ד עם שלושה, חד"ש עם שלושה, ושלוש מפלגות קרובות לעבור את אחוז החסימה, אך לא עושות כן לפי הסקר: קדימה עם שני מנדטים, עוצמה לישראל עם מנדט בודד וכמוה גם עם שלם. בסך הכל, מונה גוש הימין לפי הסקר 51 מנדטים, גוש המרכז-שמאל זוכה ל-41 מנדטים, החרדים ל-18 מנדטים והמפלגות הערביות לעשרה מנדטים. הסקר נערך בקרב 491 משיבים (מתוך 1,950 נשאלים), המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה, וטעות הדגימה היא עד 4.5%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully