וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה העלו בעבודה את דמי החבר בלי לעדכן המתפקדים?

טל שלו

27.12.2012 / 16:43

חברים במפלגת העבודה הופתעו לגלות שחשבון האשראי שלהם חויב ב-75 שקלים במקום דמי חבר בגובה 50 שקלים וכי מועד הגבייה המוכר להם הוקדם. "היו צריכים להודיע מראש"

בשבוע האחרון גילו מתפקדי מפלגת העבודה חיוב בלתי-צפוי בגובה 75 שקלים בחשבון האשראי שלהם, לטובת דמי חבר ל-2013. החברים הופתעו לגלות שדמי החבר הועלו מ-50 ל-75 שקלים וכן כי מועד הגבייה המוכר להם הוקדם מחודש מרץ לחודשים דצמבר וינואר, מבלי שקיבלו על כך כל הודעה מוקדמת מהמפלגה.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ועידת מפלגת העבודה. נמרוד סונדרס
ועידת המפלגה החליטה על שני שינויים בתקנון/נמרוד סונדרס

בימים האחרונים התעוררו בפייסבוק דיונים בסוגייה על ידי חברים במפלגת העבודה, שהביעו תרעומת על כך שלא עודכנו בשינויים. מבדיקה שערך פורום "מתארגנים לעבודה" במפלגה התברר, כי לפני כחודשיים, בוועידת המפלגה התשיעית, התקבלה החלטה על שני שינויים בתקנון המפקד של המפלגה - עדכון הסכום לתשלום דמי החבר ל-75 שקלים והקדמת המועד לגבייתם מחודש מרץ ל-31 בדצמבר.

ההחלטה התקבלה בצורה דמוקרטית על ידי כלל חברי הוועידה כחלק מתקנון המפקד שאושר בסוף אוקטובר. בהודעה שפורסמה אז באתר המפלגה הוסבר כי תעריף דמי החבר היה בעבר גבוה אף יותר ונעשה עדכון לאחר שהתעריף לא שונה במשך תקופה ארוכה. כמו כן נכתב כי מדובר בעדכון תעריף "כחלק מתכנית ההבראה הכלכלית של המפלגה ובמטרה לסייע בחיסול חובותיה הרבים". שינוי מועד הגבייה, הודיעה המפלגה, "נובע בעיקרו מבלבול שיצרה הגבייה בחודש מרץ, עקב חוסר התאמה בין שנת החברות בפועל לתאריך התשלום".

עם זאת, בעבודה לא טרחו ליידע את המתפקדים בשינויים באופן אקטיבי - וכך גילו מתפקדי המפלגה חיוב לא מוכר בגובה 75 שקלים בחשבון האשראי שלהם, מבלי שקיבלו על כך כל הודעה מראש. "התפקדתי לעבודה במאי האחרון ונתבקשתי לשלם 50 שקלים לשנה הקרובה", סיפר לוואלה! חדשות מ?, חבר במפלגת העבודה, שגילה השבוע חיוב אשראי בגובה 75 שקלים בתאריך 21.12.2012. לדבריו, "לא הודיעו על עצם החיוב ולא על שינוי הסכום, יש כאן קפיצה של 50% שמשמעותית עבור לא מעט אנשים והיו צריכים להודיע מראש לפני שמחייבים את חשבון האשראי שלי". א?, חבר נוסף במפלגה, אמר כי "אין כאן החלטה לא חוקית, או מחטף. העניין הוא שלא הודיעו לאנשים במייל אישי לפני שגבו מהם עכשיו את 75 השקלים".

"התקבלה החלטה דמוקרטית"

מזכ"ל מפלגת העבודה, חיליק בר, מסר בתגובה כי "מדובר בטענות חסרות שחר. בעבודה התקבלה החלטה דמוקרטית פומבית, בוועידת המפלגה שנערכה בחודש אוקטובר, להעלות את דמי החברות ולהקדים את תקופת התשלום". בר הדגיש כי מדובר "בהליך גלוי בפרוטוקול הוועידה שפורסם שבועיים לפני כינוסה כדי שחברי המפלגה יוכלו לומר את דברם. תקנון מפקד לחברות שאושר בוועידה מפורסם באתר המפלגה לעיני כל".

לדברי בר, מפלגת העבודה הייתה "נתונה בחובות כספיים כבדים אשר ברובם כבר כוסו הודות לניהול יעיל של ענייני הכספים, אבל עדיין אנחנו מפלגה עם אמצעים מועטים ביותר. בקשנו מתומכינו להתגייס למאמץ ההבראה הכספית. מדובר כעת בתשלום של כשישה שקלים לחודש, שהוא סכום נמוך ביותר, אולם גם כעת יש מנגנון שמאפשר למי שאינו יכול לשלם לקבל הנחה".

לקריאה נוספת:
סקר: קרב בין יחימוביץ' לבנט על המקום השני
יחימוביץ' ומרצ כבשו את הקמפוס בירושלים
יחימוביץ' מאשימה: שטייניץ חי בעולם משלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully