וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הפוטושופ שיביך את נפתלי בנט

יהושע בריינר

26.12.2012 / 18:14

במודעה של "הבית היהודי" נראים ארבעה חיילים, שאחד מהם חובש כיפה ומניף ידיו בהתלהבות. זאת אף שבתמונה המקורית החייל הדתי כלל לא מופיע. המפלגה: נדאג שכולם יהיו בתמונה

הפוטושופ של "הבית היהודי": במודעת תעמולה חדשה מטעם מפלגת הימין הדתית-ציונית נראים ארבעה חיילים במדים, שאחד מהם חובש כיפה סרוגה ומניף ידיים בהתלהבות. עם זאת, בתמונה המקורית שלקוחה מתוך מאגר התמונות של חברת "שאטרסטוק", החייל הדתי כלל אינו מופיע. השוואה בין התמונה המקורית לבין המודעה של "הבית היהודי" ניתן לראות למטה.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעת התעמולה לעומת התמונה המקורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודעה החדשה הצליחה גם לעורר את זעמה של תנועת "שלום עכשיו". מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר, פנה היום לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את המודעה, בטענה שהיא מנסה לנכס את השירות הצבאי לעצמה. לדבריו, "הרצון של בנט ומפלגתו לנכס לעצמם את השירות הצבאי פוגעת בחוסנו של צה"ל ומציגה אותו כצבא פוליטי המשויך רק לצד הימני של המפה הפוליטית".

בתגובה לפוטושופ שבוצע, נמסר ממטה הבחירות של "הבית היהודי": "כדי להמחיש דאגה לשוויון בנטל איחדנו שתי תמונות של חיילים לתמונה אחת. הבית היהודי ימשיך לדאוג שכשזה מגיע לצה"ל - כולם יהיו בתמונה: חילונים, דתיים וחרדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתמו על מודעת תמיכה בבנט, אך לא מכירים אותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק לפני מספר ימים פרסמה מפלגת הבית היהודי מודעה אחרת שעוררה מבוכה. במודעה מופיעים שמות של "קצינים ולוחמים", שכביכול שירתו לצד בנט והביעו בו תמיכה, לאחר שנטען נגדו שהוא מעודד סרבנות. עם זאת, מבדיקת וואלה! חדשות עלה, כי כמה מהאנשים המופיעים במודעה כתומכים, כלל לא הביעו בו תמיכה, וגם היכרותם עם בנט מוגבלת.

מהבדיקה עלה, כי החתומים אמנם שירתו בסיירת מגלן, שם פיקד בנט, אולם הם בקושי מכירים אותו ולא נתנו את הסכמתם לפרסום. "לא חתמתי על שום עצומה", "אני מכיר אותו קצת, מהמילואים" ו-"אני בכלל לא תומך בו" הן חלק מהתשובות שהתקבלו על ידי החתומים על המכתב. במודעה שפורסמה נכתב כי "אנו, קצינים ולוחמים, עומדים נדהמים מול המתקפה המאורגנת של הליכוד בראשות נתניהו על חברנו לצוות ועל מפקדנו נפתלי בנט. כשם שהיה לצדנו תמיד, אנו נעמוד לצידו בכל מצב שיהיה תחת מתקפות שקריות ומסולפות".

במפלגת הבית היהודי טוענים בתוקף כי בסך הכל מדובר בחמישה שמות שהוכנסו לרשימה בשל מה שהם מגדירים טעות טכנית. "כמות החותמים על העצומה גדולה מזו שפורסמה", אומרים במפלגה, "ואנו מודים לליכוד שהאיר את עינינו לכך. בכל טעות טכנית בעצומה שהוחתמה על ידי החברים, שחלקם נמצאים במילואים ברגעים אלה, ישנם שמות בודדים שהוחתמו ולא הופיעו וכאלה שהופיעו ולא חתמו. פנינו למארגני העצומה בבקשה שיתנו את הרשימה בהתאם". בליכוד מיהרו לתקוף את בנט. "שוב הוכח שבנט הוא פוליטיקאי מהזן הישן אשר במקום להתנצל ולחזור בו מתמיכתו בסרבנות מעדיף לנסות בכל דרך להכשיר את תמיכתו בסרבנות, גם אם זה כרוך שוב בפגיעה בצבא".

לקריאה נוספת:
סקר וואלה!: בנט ממריא ל-15 מנדטים, הליכוד נחלש
חתומים על מודעת תמיכה בבנט - ולא מכירים אותו
פליטת פה? צפו בבנט "מסרב" גם לפני חודש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully