וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרת נשים גם בוועדת הבחירות המרכזית?

גלעד גרוסמן

25.12.2012 / 15:21

"התנועה להגינות שלטונית" מלינה שלא רק המפלגות החרדיות מדירות נשים, אלא גם מליאת ועדת הבחירות שכוללת רק שתי נשים מתוך 37 חברים. יו"ר הוועדה: אעלה זאת בפני החברים

ועדת הבחירות המרכזית דחתה בשבוע שעבר את הבקשה לפסול את ש"ס ויהדות התורה, שנטען נגדן כי הן מדירות נשים. כמעט כל מי שהצביעו נגד הבקשה היו גברים, מכיוון שבין חברי המליאה הקבועים יש רק שתי נשים. יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, מתכוון לנסות ולפעול נגד הדרת הנשים בוועדה.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ועדת הבחירות המרכזית, דצמבר 2012. עומר מירון
"תת-ייצוג שורשי ויסודי". ועדת הבחירות/עומר מירון

בשבוע שעבר שלח עו"ד מרדכי איזנברג מ"התנועה להגינות שלטונית" מכתב לשופט רובינשטיין, במסגרתו הוא מתרעם על כך שיש רק שתי נשים המשמשות כנציגות הקבועות של הרשימות במליאת הוועדה, מתוך 37 חברי מליאה. מדובר בעינת וילף מסיעת העצמאות ודליה בקר שמייצגת את חד"ש.

"עינינו הרואות כי עסקינן בתת-ייצוג שורשי ויסודי אשר אינו נובע מחריגה סטטיסטית מקרית, אלא נופל בגדריה של אפליה בוטה הנגועה באי חוקיות", כתב איזנברג. עוד נכתב, כי "ועדת הבחירות המרכזית, כאשר חברות בה רק שתי נשים מכלל 37 חבריה, היא ועדה פגומה מיסודה, אשר איננה יכולה להתכנס ולמלא תפקידיה על פי דין". איזנברג דורש לקבוע קריטריון מספרי לייצג מגדרי מינימלי בוועדה.

אליקים רובינשטיין בדיון ועדת הבחירות בנושא פסילת מפלגות ומועמדים, דצמבר 2012. עומר מירון
"רואה חשיבות בקידום נשים". רובינשטיין/עומר מירון

במכתב תשובה ששלח רובינשטיין, הוא כתב כי לאחר הבחירות, כאשר יחבר דו"ח מסכם על פעולתו, בכוונתו להידרש למצב הקיים ולהציע דרכים לתיקונו. "רואה אני חשיבות בקידומן של נשים ובמתן ייצוג הולם לנשים בגופים ציבוריים", כתב רובינשטיין. "סבורני כי במישור הערכי יש טעם בפנייתך, גם אם במישור המעשי אין אפשרות להיעתר למבוקש על ידיך לעת הזאת, כחודש טרם הבחירות".

רובינשטיין ציין, כי יש עשר ממלאות מקום במליאה וכי הוועדה עצמה מנוהלת על ידי מנכ"לית ושלוש מבין מנהלות הוועדות האזוריות הן נשים. הוא הוסיף שהוא עצמו התמנה לתפקיד זמן קצר לפני הבחירות ואל מצב נתון, אולם "נוכח האהדה שבלבי לנושא", הוא יעלה זאת בפני חברי המליאה.

לקריאה נוספת:
ועדת הבחירות דחתה הבקשות לפסילת ש"ס ויהדות התורה
ועדת הבחירות פסלה את זועבי מהתמודדות לכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully