וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההכרזה על אוניברסיטה באריאל - לצורך הבחירות"

טל שלו ויהושע בריינר

24.12.2012 / 20:40

בעוד בכירי הליכוד ביתנו אומרים שהאוניברסיטה החדשה תחזק ההשכלה הגבוהה וההתיישבות, במרצ וב"שלום עכשיו" טוענים: "ממשלת הימין של נתניהו פועלת בניגוד לשיקולים אקדמיים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

ברכות מימין, גינויים משמאל: במערכת הפוליטית מיהרו להגיב הערב (שני) להנחיית שר הביטחון אהוד ברק לאלוף פיקוד המרכז לאשר את המלצת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון ולהכריז על המרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה. בכירי הליכוד ביתנו אומרים, כי המהלך יחזק הן את ההשכלה הגבוהה בישראל והן את ההתיישבות, ואילו במרצ וב"שלום עכשיו" טוענים שמאחורי ההחלטה עומדים שיקולי בחירות.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
"חיזוק נוסף להשכלה הגבוהה בישראל''. המרכז האוניברסיטאי באריאל/ספק 500

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא המרכז האוניברסיטאי באריאל, יגאל כהן אורגד, ובירך אותו על ההכרה במוסד האקדמי כאוניברסיטה. ''אחרי עשרות שנים, יש אוניברסיטה נוספת למדינת ישראל", אמר נתניהו. "זהו חיזוק נוסף להשכלה הגבוהה בישראל''.

שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, גדעון סער, הביע אף הוא שביעות רצון מהמהלך ואמר: "בקדנציה הזאת הושלם מהלך ענק שאותו הובלתי, למרות אינספור התנגדויות בלתי ענייניות". לדבריו, "הפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה השמינית בישראל היא בשורה חשובה למערכת ההשכלה הגבוהה כולה".

שר הפנים, אלי ישי הגדיר את ההחלטה "מבורכת". לדבריו, "מדובר בהחלטה ראויה של היועמ"ש המבטאת, בנוסף לפן המשפטי, את ההסכמה הלאומית כי אריאל הינה חלק בלתי נפרד מישראל. החלטת ברק לאמצה וליישמה, מבורכת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אביגדור ליברמן, מספר 2 ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת ה-19, מסר כי זו "הבטחה נוספת וחשובה של 'ישראל ביתנו' שממומשת ,והיא תתרום תרומה נוספת הן לחיזוק ההתיישבות באיו"ש והן לחיזוק ההשכלה הגבוהה ורווחת הסטודנטים. להישג זה תרמה רבות פעילותו של ח"כ אלכס מילר מישראל ביתנו, המכהן כיו"ר השדולה להפיכת המרכז האוניברסיטאי לאוניברסיטה בכנסת".

גם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס להחלטה להורות לצבא על אישור ההמלצה להכיר במרכז האקדמי באריאל כאוניברסיטה. בנט זקף את ההחלטה לזכות מפלגתו והצהיר: "מעולם לא היו כל כך הרבה הישגים למפלגה שעוד לא נכנסה לכנסת. הבאנו לבנייה בירושלים, גדעון סער ביטל את המדינה הפלסטינית, והערב אושרה אוניברסיטת אריאל".

"שטח תחת כיבוש"

מנגד, ארגון "שלום עכשיו" הגיב בזעם להחלטת שר הביטחון ברק. בהודעה מטעם הארגון נאמר: "הקמת אוניברסיטה במרכזו של שטח הנמצא תחת כיבוש עוד תילמד בבתי הספר למשפטים ברחבי העולם. אוניברסיטה אשר מטרתה להקנות ערכים של חירות, כבוד האדם ודמוקרטיה אינה יכולה לקום בלב השטחים תוך התעלמות מהמציאות המשפטית והפוליטית הקיימת בגדה".

ראשת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, מסרה: "ההחלטה להקים אוניברסיטה בשטחים היא לא סוגייה משפטית וגם לא אקדמית, אלא סוגייה פוליטית. ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו פועלת בניגוד לשיקולים אקדמיים, ומכשירה עכשיו את 'אוניברסיטת' אריאל לצרכי בחירות".

לקריאה נוספת:
ברק הנחה את צה"ל: להכריז על אוניברסיטה באריאל
שטייניץ: אפילו ברק לא ימנע אוניברסיטה באריאל
בריטניה: "אוניברסיטה באריאל - מחסום בפני השלום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully