וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ד: אם יפסלו את ח"כ זועבי נחרים את הבחירות

גלעד גרוסמן וניר יהב

19.12.2012 / 11:30

ראשי המפלגה תקפו בחריפות את דיוני הוועדה על פסילת המועמדים הערבים. ח"כ זחאלקה: לא ניתן לימין לקבוע את נציגי הציבור הערבי בכנסת ולא נהיה שק חבטות של ח"כים מטורפים

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, הצהיר הבוקר (רביעי) כי סיעת בל"ד לא תשתתף בבחירות לכנסת ה-19 אם הן ועדת הבחירות המרכזית והן בג"ץ יפסלו את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי. זחאלקה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינסו ראשי בל"ד, לקראת הדיון בפסילת רשימת המפלגה ובפסילת ח"כ זועבי, שמתקיים היום בוועדת הבחירות המרכזית.

"לא נאפשר לימין לקבוע את נציגי בל"ד והציבור הערבי בכנסת", אמר זחאלקה, "אם תיפסל חברת הכנסת זועבי בכוונתו לפנות לעליון. אם בסופו של התהליך היא תיפסל, העניין יהיה כמוהו כפסילת רשימת בל"ד. לא אתמודד בבחירות ואציע למפלגה שנחרים את הבחירות. זה יגרום למשבר עמוק במדינה. מי שעושה את זה שיעשה את החשבון נכון".

חברי בל"ד החליטו להחרים את דיוני הוועדה בעניינם, ואת עמדתם יציגו עורכי הדין המייצגים את הרשימות הערביות, כאשר לכתב ההגנה יצורף תצהירים של זחאלקה וזועבי, הכוללים מענה על הטענות שהועלו בבקשות הפסילה. "החלטנו לא להשתתף בישיבה היום בעקבות ניסיון העבר. בדיוני הפסילה בכנסת הקודמת נאלצנו לעזוב באמצע הישיבה בגלל אווירה מתלהמת ועוינת. הימין הפך את דיוני הוועדה לקרקס עלוב ואנחנו לא רוצים להשתתף בו", המשיך יו"ר המפלגה. "אנחנו לא מוכנים להיות שק החבטות של ח"כים מטורפים מהימין. אנחנו לא מוכנים להצטדק על כך שאנחנו דורשים שוויון מלא במדינת כל אזרחיה. אנחנו לא מוכנים לשבת על ספסל הנאשמים בגלל היותנו פטריוטים פלסטינים ובגלל אמונתנו הכנה בדמוקרטיה אמיתית. אנחנו לא רוצים להיות בבית דין שדה". זחאלקה קרא לבטל את סמכותה של ועדת הבחירות המרכזית לפסול רשימות ומועמדים, כיוון ש"זו פרוצדורה פסולה ולא דמוקרטית בה פוליטיקאים פוסלים פוליטיקאים".

הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית דצמבר 12. יותם רונן
"פרוצדורה פסולה ולא דמוקרטית בה פוליטיקאים פוסלים פוליטיקאים". בל"ד מגישה את רשימתה לוועדה/יותם רונן

חברת הכנסת חנין תקפה גם היא את הדורשים את פסילתה מהתמודדות בבחירות. "צריך לשפוט את אלו שהופכים את בל"ד לשק חבטות ולמסע רדיפה. בדמוקרטיה אתה מתווכח עם מי שחולקים עלייך. בכנסת הם נלחמים, ועושים משפטי שדה מדי יום, במיוחד לחברי הכנסת הערביים. בכנסת אין משמעות לדמוקרטיה, אין משמעות לזכויות אדם, אין משמעות לזכויות המיעוטים", ציינה.

היא הזהירה כי מהלכים נגדה ונגד המפלגות הערביות יובילו למדרון מסוכן לדמוקרטיה הישראלית, "הקורבן של זה הוא לא רק אני, הקורבן הוא הדמוקרטיה. הקורבן של זה הוא השמאל, ארגוני זכויות האדם, אקדמאים ומרצים באוניברסיטאות. מתחילים בחנין זועבי כי מחסלים לאט לאט ובהדרגה". חנין הוסיפה כי "תהליך הפסילה מעצים ומחזק את הניכור בין האזרחים הפלסטינים לבין מוסדות המדינה", והזכירה כי הינה חלק מ"מיעוט בדור שלי שמאמינים בכנסת ככלי למאבק למען דמוקרטיה. הפסילה היא פסילה של דור חדש מהפלסטינים. אני מייצגת את הדור הצעיר".

היועץ המשפטי לממשלה מתנגד

ועדת הבחירות תדון היום במספר בקשות פסילה שהוגשו על ידי גורמים שונים. בקשות לפסילת מפלגת בל"ד הוגשו על ידי חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו), אריה אלדד ומיכאל בן ארי (עוצמה לישראל), הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, איתי פורמן וח"כ דני דנון (ליכוד). בנוסף הוגשה על ידי ח"כ אופיר אקוניס והליכוד בקשה לפסול את חברת הכנסת חנין זועבי.

בבקשות נגד בל"ד ורע"ם-תע"ל נטען כי הן פועלות נגד אופיה של ישראל כמדינה דמוקרטית, ואף תומכות במאבק מזוין נגד ישראל. זועבי טוענת כי הבקשה נגדה מתייחסת להשתתפותה במשט המרמרה, אולם "מסתירה מעיני ועדת הבחירות" את העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי אין מקום להעמידה לדין וכי ועדת האתיקה של הכנסת קבעה שלא ידעה מראש על האלימות הצפויה נגד חיילי צה"ל. זועבי טוענת כי בקשת הפסילה היא חלק ממסע הדה-הומניזציה נגדה והמשך להתקפות שובניסטיות וגזעניות נגדה. זועבי גם טוענת כי מרבית העתירה מבוססת על ציטוטים בלתי מדויקים שיוחסו לה.

בתגובה שהגישו ברע"מ-תע"ל לוועדה, טענו כי מדובר במפלגה ותיקה שדוגלת בדמוקרטיה. עוד נטען כי הבקשה לפסול את הרשימה הוגשה בחוסר תום לב וממניעים גזעניים, ויש לדחותה. ההערכה היא שהוועדה תפסול את המפלגות הערביות, וזאת בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה שאין מקום לפסול אותן. אולם, ככל הנראה, בית המשפט העליון יהפוך בהמשך את ההחלטה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully