וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים מעודדים הצבעה: "יש לך ארץ אחרת? אל תצביע!"

18.12.2012 / 22:08

התאחדות הסטודנטים פתחה בקמפיין חדש בשיתוף "עורו" ו"מתפקדים" כדי להגדיל את השפעת הצעירים על קבלת ההחלטות במדינה. במסגרת הקמפיין ייערכו בחירות דמה ופאנלים פוליטיים

הסטודנטים מתגייסים למאמצים לשכנע את בעלי זכות הבחירה לצאת להצביע: אתמול (שני) השיקה התאחדות הסטודנטים בשיתוף עם תנועת "עורו" וארגון "מתפקדים" קמפיין חדש, תחת הסיסמה "יש לך ארץ אחרת? אל תצביע!", במטרה להעביר את המסר של חשיבות הבחירה על פי דעה והעדפה אישית ועל מנת להגדיל את השפעת הציבור הצעיר והמשכיל על קבלת ההחלטות במדינה. במסגרת הקמפיין ייערכו מגוון פעילויות ואירועים כגון: בחירות דמה ברחבי הארץ, פאנלים בהשתתפות פוליטיקאים, דיונים פוליטיים בקמפוסים ועוד.

בשנים האחרונות חלה ירידה תלולה במספר המצביעים, בעיקר בקרב צעירים. בבחירות 2009 כשני מיליון איש לא הצביעו. באזור תל אביב, לדוגמא, אחוז ההצבעה עמד על כ-58.96%, בירושלים כ-61.59% ובחיפה 58.04%. בפריפריה המצב קשה עוד יותר: בבאר שבע הצביעו רק 53.45%, בקרית שמונה 52% ובדימונה 48.48%. על פי נתוני סקר הסטודנט 2011, נתוני הצבעה נמוכים במיוחד קיימים בקרב הסטודנטים במגזר הערבי (41%) והדרוזי (50%).

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנסים להעביר את הספר על הבחירה האישית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נתוני ההצבעה בבחירות נמצאים בירידה מתמדת לאורך השנים", אמר איל מלמד, מנכ"ל תנועת "עורו". "עובדה זו לא מותירה ברירה אלא לצאת לרחובות ולהעיר את העם מאדישותו. אנחנו מעוניינים להבהיר לציבור שגם אם ישנה תחושה של ייאוש מהמערכת הפוליטית, אי הצבעה עלולה רק להחמיר את המצב. רק אם ההמון ייצא ויצביע בבחירות נוכל לעמוד מול נבחרי הציבור ולדרוש מהם דין וחשבון כחלק מאחריותם לקבוצה משמעותית בציבור".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק, הוסיף כי "הבחירות לכנסת הן הזדמנות אדירה לקדם את הנושאים בגללם יצאנו לרחובות בקיץ 2011. אנו מאמינים כי את השינוי האמיתי ניתן לקדם רק אם נבחרי הציבור יהיו מחויבים לנו, הציבור הצעיר והיצרני, ולכן אני קורא לכל הצעירים והסטודנטים להגיע לקלפי ביום הבחירות ולבחור בהתאם להשקפת עולמו".

אופיר יחזקאלי, מנכ"ל תנועת "מתפקדים" הוסיף כי "דמוקרטיה היא מצוינת אם משתתפים בה. ככל שלא לוקחים בה חלק פעיל, לא יכול האזרח להתלונן שהאינטרסים שלו לא מיוצגים - פשוט מפני שהוא לא שם. לצערנו ציבור רחב מדיר עצמו מהעיסוק בדבר הכי בסיסי בדמוקרטיה, בחירת נציגיו. הגיעה העת לשנות זאת, נבחרי הציבור צריכים לדעת שהם מחויבים לקבוצה רחבה של אזרחים. האחריות היא שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully