וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מינה צמח: הליכוד יורד, רשימת עולים מפתיעה

לפי הסקר, שנערך טרם ההודעה על האישום נגד ליברמן, הליכוד זוכה ל-35 מנדטים, העבודה שומרת על כוחה עם 19. לבני והבית היהודי עולים, ו"הישראלים" עוברים את אחוז החסימה

עוד לפני האישום נגד ליברמן – הליכוד מאבד גובה: סקר חדש של מכון דחף בראשות ד"ר מינה צמח, שנערך עבור ידיעות אחרונות ואשר פורסם הבוקר (שישי), קובע כי מפלגת השלטון, ורשימת הליכוד-ביתנו זוכה ל-35 מנדטים, ירידה של שני מנדטים מהסקר הקודם של המכון, לפני שבועיים. עוד עולה מתוצאות הסקר, כי המפלגה השנייה בגודלה בבחירות, לפי התוצאות, תהיה העבודה, ששומרת על כוחה עם 19 מנדטים. לפי הסקר, התנועה בראשות ציפי לבני זוכה ל-11 מנדטים (עלייה של שני מנדטים), כמו גם הבית היהודי בראשות בנט (עלייה של מנדט אחד), וכן ש"ס, בראשות אריה דרעי ואלי ישי.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות בוואלה! בחירות 2013

בסקר, שנערך אתמול ושלשום בקרב מדגם מוגדל של 750 נשאלים, נרשמה גם הפתעה גדולה: רשימת הישראלים, מפלגת עולים שאינה מוכרת לציבור הרחב, עוברת לפי הסקר את אחוז החסימה וזוכה לשני מנדטים לפחות. בראשות המפלגה עומד דוד קון, מנחה בערוץ 9, הפונה לקהל דוברי הרוסית בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

יתר התוצאות בסקר: יש עתיד בראשות לפיד יורדת במנדט אחד – מתשעה לשמונה, יהדות התורה עולה במנדט אחד לשישה, מרצ יורדת לארבעה מנדטים מחמישה, חד"ש זוכה לארבעה מנדטים, רע"מ-תע"ל לארבעה מנדטים, ובל"ד לשלושה מנדטים. עוצמה לישראל, אגב, זוכה לשני מנדטים ועוברת את אחוז החסימה – זאת בניגוד לעם שלם וקדימה, שלא עוברות את אחוז החסימה לפי הסקר.

סקר אחר, שפורסם היום במעריב ונערך על ידי מכון "מאגר מוחות", מראה כי הליכוד-ביתנו דווקא שומרת על כוחה בסקרים. לפי התוצאות, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה הרשימה זוכה ל-38 מנדטים, עלייה של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם של המכון לפני שבועיים, העבודה יורדת מ-22 מנדטים ל-20, ש"ס יורדת מ-14 ל-12, הבית היהודי עולה מ-9 ל-11, התנועה זוכה לתשעה מנדטים, יש עתיד ל-8מנדטים, יהדות התורה ל-6 מנדטים, ומרצ זוכה ל-3 מנדטים. בסקר פורסמו עשרה מנדטים לשלוש הרשימות הערביות, חד"ש, רע"מ-תע"ל ובל"ד, ללא פירוט ביניהן. קדימה, עם שלם ועוצמה לישראל לא עברו את אחוז החסימה וזוכות למנדט אחד כל אחת, לפי הסקר, שנערך בקרב 501 משיבים, וטעות הדגימה בו היא 4.5%.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
*שלוש מפלגות נוספות - עוצמה לישראל, עם שלם וקדימה, זוכות לפי הסקר למנדט אחד, ולא עוברות את אחוז החסימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סקר נוסף שפורסם הבוקר, נערך על ידי מכון "גיאוקטוגרפיה", עבור העיתון החדש "סופהשבוע". תוצאות הסקר רושמות כמה נתונים מפתיעים; הבית היהודי בראשות נפתלי בנט זוכה בו לנתון שיא של 16 מנדטים, וכמוה גם מרצ - שזוכה לשישה מנדטים. הליכוד זוכה ל-35 מנדטים בסקר הזה, כמו בסקר של מכון דחף - ושבעה פחות מבסקר קודם של "גיאוקרטוגרפיה". העבודה זוכה ל-17 מנדטים, יש עתיד זוכה ל-12, ש"ס עם עשרה מנדטים, התנועה ויהדות התורה זוכות ל-6.5 מנדטים כל אחת, רע"מ-תע"ל זוכה לארבעה מנדטים, חד"ש לארבעה מנדטים, ובל"ד לשלושה מנדטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully