וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ד: לפסול את ליברמן מהתמודדות לכנסת

המפלגה הערבית הגישה בקשה רשמית למנוע משר החוץ להתמודד בבחירות, בטענה שהוא מסית לגזענות ושולל קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית. בקשות לפסול גם את "עוצמה לישראל"

זמן פסילות: מפלגת בל"ד פנתה היום (רביעי) לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את שר החוץ אביגדור ליברמן מהתמודדות לכנסת ה-19. נוסף על כך, בל"ד הגישה בקשות לפסול את רשימת "עוצמה לישראל" ושתי בקשות לפסילה אישית של שני מועמדים: מיכאל בן ארי וברוך מרזל. בקשה לפסול את "עוצמה לישראל" מהתמודדות בבחירות הוגשה במקביל גם על ידי תנועת חד"ש. היום הוא המועד האחרון שבו ניתן להגיש לוועדת הבחירות בקשות פסילה.

כל הדווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

"פוליטיקאים ישראלים מוציאים את דיבת ישראל בעולם". דניאל בוק
"בלי נאמנות אין אזרחות". ליברמן/דניאל בוק

בבקשה לפסילת ליברמן, המשובץ במקום השני ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת, נסמכה בל"ד על שתי עילות: הסתה לגזענות ושלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. לבקשה לפסול את ברוך מרזל ואת ח"כ מיכאל בן ארי הוסיפה בל"ד את הנימוק של תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

לבקשות צירפה בל"ד אזכורים לפעולות והתבטאויות שונות של אביגדור ליברמן, ברוך מרזל וח"כ מיכאל בן ארי מהקדנציה האחרונה. לטענת המפלגה, ליברמן הביע תמיכה בטרנספר לאוכלוסייה הערבית, קידם חקיקת "נאמנות=אזרחות" וקרא לשלילת האזרחות של ערביי ישראל. בל"ד גם הזכירה את "המרכיבים הגזעניים והמפלים", לטענתה, בין הציבור היהודי לבין הציבור הערבי במצע הבחירות של מפלגת ישראל ביתנו.

באשר לבן-ארי ולמרזל טוענת בל"ד כי השניים הסיתו נגד הציבור הערבי ונגד אוכלוסיית הפליטים ומבקשי המקלט בדרום תל אביב. לטענת בל"ד השניים אף הפנו התבטאויות אלימות כלפי ח"כים ערבים. כך, למשל, המפלגה טוענת שהופנתה נגד זועבי ההתבטאות: "לדחוף לה שברי זכוכית קטנים ולגרום לה למצמץ, לשבור לה אצבע ולזרוק אותה לתוך בריכת כרישים..."

יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה מסר, כי "ועדת הבחירות המרכזית תצטרך להחליט האם לתת יד לסיעה ולחברי כנסת גזעניים שקראו מספר פעמים בעבר לשלילת אזרחותם של חמישית מהאוכלוסייה וקוראים לאלימות כלפי הציבור הערבי, וזאת בשעה שמאיימים על סיעה דמוקרטית, כמו בל"ד, בפסילה. פסילת בל"ד מחד ואישור התמודדותם של ליברמן, מרזל ובן ארי מאידך יהיו הוכחה לכך שאין כל שיקול מעבר לקרקס פוליטי בדיון על אישור הרשימות לכנסת, בטח ובטח לא שקילת שיקולים ענייניים סביב היעדר חוקיותה של הפעילויות הגזעניות של האנשים הללו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מסיבת עיתונאים של אריה  אלדד ומיכאל בן ארי. עומר מירון
"בלי חובות אין זכויות". בן-ארי ואלדד/עומר מירון

העתירה של תנועת חד"ש לפסול את "עוצמה לישראל" מהתמודדות בבחירות מתבססת על החשד - כך נטען - כי חברי הרשימה הסיתו לגזענות ונגד אופיה הדמוקרטי של המדינה. בעתירה נכתב: "(עוצמה לישראל) באמצעות פעיליה וחבריה, לא מפספסת כל הזדמנות להצגת משנתה הגזענית והחשוכה כלפי האוכלוסייה הערבית בישראל, תוך שימוש בביטויים גזעניים וליבוי רגשות שנאה"

עוד נאמר בעתירה: "במקרים בהם חופשי הביטוי והדעה הופך למרשם לגילויי גזענות – יש לומר באופן חד משמעי וגלוי, עד כאן. לא ולא. במקרים שכאלה, בהם נעשה שימוש ציני ומזיק באחד מערכי היסוד של הדמוקרטיה, לקידום משנה ורעיונות גזעניים, ראוי להציב גבולות אדומים וחדים".

ממפלגת "ישראל ביתנו" לא נמסרה תגובה לבקשה לפסול את אביגדור ליברמן מהתמודדות. ממפלגת "עוצמה לישראל" נמסר לוואלה! כי "עצם העובדה שאנשי בל"ד יכולים להגיש בקשה לוועדת הבחירות היא בושה לדמוקרטיה. מדינה חפצת חיים הייתה שוללת זכויות מאנשי הטרור בל"ד. רק בישראל מפלגה שדוגלת במחיקת המדינה ותומכי מחבלים דוגמת זחאלקה יכולים להגיש בקשות ואף לשמש כחברי כנסת. בכל מדינה נורמלית אחרת הם היו בכלא".

נציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית, חבר הכנסת אופיר אקוניס, הגיש השבוע ליו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינשטיין, בקשה רשמית לפסול את חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד). זאת על רקע השתתפותה במשט לרצועת עזה לפני כשנתיים וחצי. אקוניס השיג 13 חתימות הדרושות להגשת הבקשה. נוסף על בקשה זו, חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) דורש למנוע ממפלגת בל"ד להתמודד בבחירות. גם נציגי מפלגת "עוצמה לישראל", חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן-ארי, דורשים לפסול את בל"ד וכן את רשימת רע"מ-תע"ל.

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר.

לקריאה נוספת:
מלחמת הפסילות: הימין נגד השמאל נגד הימין
ציפי חוטובלי: למנוע מזחאלקה להתמודד לכנסת
דרישה לפסול את מועמדות דנון ורגב: "הסיתו לגזענות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully