וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכדורגל בברצלונה עד לגיור בטהרן: השאלון

חבר הכנסת מטעם קדימה, ישראל חסון, קונה מוצרי מזון בריאים בשוק מחנה יהודה ונוסע עם בנו לראות את הסופר קלאסיקו, אבל איך היה מתמודד באחד על אחד עם חמינאי? השאלון הזהה

חבר הכנסת ישראל חסון, 57, נולד בדמשק ועלה לישראל בגיל שבע. לאחר השחרור מצה"ל הצטרף לשירות הביטחון הכללי, ושירת בו במשך 23 שנים, עד שהגיע לתפקיד סגן ראש השב"כ בסוף שנות ה-90. לאחר הפרישה מהארגון, עבר לקריירת עסקים, וב-2006 הוצב במקום השני ברשימת ישראל ביתנו ומונה כחבר הכנסת ה-17. לקראת הבחירות הבאות החליט חסון לעזוב את המפלגה ולהתמודד במסגרת קדימה, אשר מטעמה נכנס לכנסת ה-18. חסון נותר בקדימה לאחר עזיבת שבעה מחבריה לטובת "התנועה" של ציפי לבני והוא מדורג במקום השני ברשימת המפלגה, מיד לאחר היו"ר שאול מופז.

לקראת הבחירות לכנסת ה-19, השיב ח"כ חסון על ה"שאלון הזהה למועמד" של וואלה! בחירות.

כל הדיווחים, הפרשנויות והסקרים - וואלה! בחירות 2013

1) מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

בשוק מחנה יהודה בירושלים ביום שישי בבוקר, מקום בו אני נוהג לערוך קניות מדי שבוע. קניתי ירקות, פירות, מוצרי חלב, שתיה קרה ללא סוכר, לחם מקמח מלא ועוד מוצרים בריאים ומזינים.

2) האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

בוודאי, יש לאפשר ולעגן בחוק את מוסד הנישואים האזרחיים במדינת ישראל מתוך ראייה ליברלית ופלורליסטית. חובה עלינו במדינה דמוקרטית שמכבדת את זכויות הפרט לקבל כל בחירה של האזרחים.

3) האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

כן, ממרץ 2010

4) לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומר לו?

שחבל לו על הזמן והמרץ. במקרה שלי ומניסיוני, יש לי יסוד סביר להניח שהוא היה נשבר ראשון ומנסה לצאת מהחדר. כמובן שלא הייתי מאפשר לו, ויותר מזה, אני מאמין שבסופה של הפגישה חמינאי היה מתחיל תהליך גיור.

5) מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

חיפשתי מחקרים על מדיניות ממשלות ישראל לדורותיהן בנושא הקצאת קרקעות לחיילים משוחררים ומחקרים על נתונים ומגמות בכל הקשור לאחוזי הגיוס לצה"ל.

6) מנה שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

הצעת חוק לשוויון בנטל, הצעת חוק לתיקון שיטת ממשל והצעות חוק שעיקרן להקל על זכויותיהם של נכי צה"ל ובני משפחות שכולות.

7) מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

טסתי לברצלונה עם בני למשחק כדורגל לפני כשנה וחצי (סופר-קלאסיקו: ריאל-ברצלונה). אין לי ספק שנוכחותי הייתה משמעותית לתוצאת הניצחון של ברצלונה.

8) באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגייה?

אני מתנגד. לראייתי, אין קשר בין סמים קלים לשימוש גורף לבין צרכים רפואיים של מטופלים באופן פרטני. הקנביס שניתן למטופלים אינו בעל אותו הרכב כמו זה שנרכש ב"שוק החופשי".

9) האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתה?

יש בבעלותי שני בתים - האחד בקריית טבעון והשני בבית לחם הגלילית. את הראשון רכשתי לפני כ-20 שנה ואת השני רכשתי לפני כ-10 שנים. הבתים הללו אינם משועבדים אבל תלוי חוב כנגד אחד מהם.

10) מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

לדעתי, יש לנצל את יוזמת השלום הערבית כפלטפורמה התחלתית וכבסיס להידברות ושיח עם העולם הערבי. במילים אחרות, לומר שיש על מה לדבר ולהתחיל במשא ומתן אחראי ונבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully