וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הבריז ברגע האחרון מעימות מדיני של יוזמת ז'נבה?

טל שלו

10.12.2012 / 23:22

נציגים מכל הקשת הפוליטית הגיעו לכנס שעסק במצב בעזה, אך דווקא שתי המפלגות הגדולות לא השמיעו את קולן. ליכוד: "דיון שנועד לעזור לשמאל", העבודה: "היה ערב גיבוש למפלגה"

על רקע התעוררותה המחודשת של הזירה המדינית בשבועות האחרונים, ביוזמת ז'נבה היו בטוחים שכל המפלגות יקפצו על העימות המדיני שקיימו הערב (שני) בתל אביב; יש עתיד שלחו את יעל גרמן, התנועה שלחה את עמרם מצנע, מרצ את ניצן הורביץ ואפילו אריה אלדד מעוצמה לישראל התייצב כדי לדון בשאלות הרות גורל כמו פיתרון שתי המדינות והאם צריך או לא צריך לדבר עם החמאס. עם זאת, 300 המאזינים שהגיעו לבית ציוני אמריקה לא יכלו ללמוד דבר על עמדותיהן של שתי המפלגות הגדולות - הליכוד ביתנו ומפלגת העבודה - שנעדרו מהכנס למרות שהוזמנו, ובמקרה של העבודה אף אישרו השתתפות אך ביטלו אותה ברגע האחרון.

לפני כשבועיים התחילו לעבוד ביוזמת ז'נבה על ארגון הכנס, שהוקדש בחציו הראשון לדיון מדיני על היום שאחרי מבצע עמוד ענן בעזה ובחציו השני לפאנל בחירות בהנחיית העיתונאית טל שניידר, אליו הוזמנו נציגים מכלל המפלגות הציוניות. ביש עתיד, התנועה, העבודה, מרצ ועוצמה לישראל נענו בחיוב, בבית היהודי סירבו בנימוס.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

"הלוואי ששלי תרכיב את הממשלה הבאה"

יוזמת ז'נבה, שקיימה בשנים האחרונות לא מעט פעילויות בהשתתפות אנשי שטח וראשי ערים של הליכוד, פנתה גם לליכוד - אך אנשי הקשר במפלגה הבהירו כי "התקבלה הנחיה מלמעלה" שלא לשלוח דובר מטעם המפלגה להשתתף בעימות, בין השאר כי "הפעילות המשותפת אינה לרוחם של אנשים בצמרת הליכוד". בליכוד מסרו בתגובה כי "יש עומס של אירועים והזמנות ולכן באופן מפתיע אנו מעדיפים לשלוח דוברים לאירועים שהדיון בהם פתוח ולא נועד לעזור לשמאל. איננו מתכוונים להמשיך לעזור לציפי, שלי וחבריהן בשמאל בקידום רעיונותיהן של נסיגות נוספות שיפגעו בביטחון אזרחי ישראל".

למי שקיווה לשמוע את המצע המדיני של מפלגת העבודה נזדמנה אכזבה גם כן, כי עומר בר לב, שהיה אמור להשתתף בפאנל מטעם העבודה, הודיע על ביטול השתתפותו דקות ספורות לפני האירוע, משום שיו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' הקדימה את הדלקת הנרות של המפלגה. בסביבתו של בר לב טענו כי המחויבות המפלגתית היא שמנעה את השתתפותו, ובמפלגת העבודה הסבירו כי כל 25 המועמדים הראשונים ברשימה לכנסת הוזמנו באותה שעה לערב הגיבוש, ולכן נבצר מבר לב להגיע ולא נשלח נציג אחר.

כנס ועידת ז?נבה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
"הסיבה היחידה שלבני חזרה לפוליטיקה היא כדי להניף את הדגל המדיני". משתתפי הכנס/נמרוד סונדרס

ביוזמת ז'נבה ציינו באכזבה את העובדה שהעבודה לא טרחה לשלוח נציג אחר לדיון, אך יחימוביץ' קיבלה תמיכה מפתיעה גם בלי שהיה לה נציג, מכיוונה של יעל גרמן (יש עתיד). "מפלגת יש עתיד לא תיכנס לקואליציה שלא תחדש את המשא ומתן. אנחנו לא מחרימים את הימין או את השמאל", אמרה גרמן, "לא את ביבי, ולא את שלי, שהלוואי ותרכיב את הממשלה הבאה". נציג התנועה, עמרם מצנע, ניסה להדגיש את החלל המדיני שהמפלגה ממלאת במפה הפוליטית; "הסיבה היחידה שלבני חזרה לפוליטיקה היא כדי להניף את הדגל המדיני שכל המפלגות למעט מרצ הורידו לחצי התורן".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) מתח ביקורת על מדיניותה של יחימוביץ', שמעדיפה להדחיק את הנושא המדיני לטובת המצע החברתי כלכלי ואמר כי "אני סוציאליסט בדיוק כמו חבריי במפלגת העבודה אך איני מתבצר בצדק החברתי כדי לברוח מהנושא המדיני", ואילו ח"כ אריה אלדד ניפץ את פתרון שתי המדינות בו דוגלת יוזמת ז'נבה והבהיר כי מבחינתו "לעולם לא תקום מדינה פלסטינית בין הירדן לים. המדינה הפלסטינית היא בירדן והמודל שיש לאמץ כלפי הפלסטינים הוא של תושבות בישראל ואזרחות בירדן".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully