וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה השיקה הקמפיין: "ביבי טוב לעשירים"

טל שלו

9.12.2012 / 12:00

במפלגה הדגישו כי לא ינהלו מאבקים נגד מפלגות אחרות בגוש המרכז-שמאל, וגם לא יעסקו בעזיבת פרץ. בתכנית: שלטים בייצור אישי והתמקדות בכלכלה. "הבית של המחאה זה העבודה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

לאחר שבוע פוליטי סוער, השיקה הבוקר (ראשון) מפלגת העבודה את קמפיין הבחירות שלה לכנסת הבאה, במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה במטה המפלגה שבתל אביב. את הקמפיין הציגו בעלי התפקידים במטה הבחירות, בהם ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, ראש מטה הבחירות, ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות, ואיציק שמולי, ראש מטה חיילים משוחררים, מילואימניקים וסטודנטים.

במוקד הקמפיין של העבודה עומדת הסיסמא "ביבי טוב לעשירים, שלי טובה בשבילך", והוא יכוון למתקפה כלפי מפלגת הליכוד-ביתנו ומדיניות הממשלה – ולא כלפי מפלגות אחרות בגוש השמאל-מרכז. "לא נעסוק בשום פנים ואופן במפלגות, סיעות או תנועות שנמצאות לצידנו בגוש. הם לא המאבק שלנו, הם לא הקרב שלנו, הקרב המרכזי שלנו הוא להחליף את נתניהו", אמר ח"כ כבל, "אני מקווה שלא נזכה להתגוששויות מיותרות בתוך הגוש". כבל הוסיף גם כי המפלגה לא תעסוק בעזיבתו של מי שדורג במקום השלישי ברשימה, עמיר פרץ: "הסיפור שנוגע לעמיר פרץ הסתיים. אין לי ולחבריי שום כוונה לעסוק בעניין הזה".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

השקת קמפיין מלפגת העבודה , דצמבר2012. יותם רונן
"לשלי יחימוביץ' יש את היכולות לקבל החלטות נכונות. בסוף צריך שכל ישר וכוח פנימי". כבל, הרצוג ושמולי/יותם רונן

מנהל הפרסום של הקמפיין, ערן גפן, הציג קונספט ייחודי להפצת מסרי המפלגה, במסגרתו יוכל כל אדם להזמין שלטים מותאמים אישית, אשר ייוצרו על פי דרישתו ויגיעו לביתו. "זה קמפיין בקוד פתוח. אנשים יוכלו להזמין שלט למרפסת, חולצה, סטיקר לרכב – עם המסר שלהם", אמר. המפלגה מתכננת להציב עמדות בהפגנות שיציעו למשתתפים להחליט על כיתוב השלט האישי בו במקום, כך שתוך זמן קצר תשלח אליהם דוגמא לפרסום ברשתות החברתיות ומוצר מוכן להפצה בשטח. "השלט על המרפסת יהיה השלט שאתה יצרת", ציין גפן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"סדר יום שממנו נולד הקמפיין"

המשתתפים במסיבת העיתונאים הדגישו את התמקדות בנושאים החברתיים כלכליים. שלום קיטל, היועץ האסטרטגי של מפלגת העבודה, הציג נתונים ממחקרים שערך הסוקר ד"ר סטנלי גרינברג, לפיהם מאז שנת 2006 הדאגה בציבור לאג'נדה הכלכלית חברתית עולה על הנושאים המדיניים. על פי סקרי העומק שערך גרינברג, 53% מהציבור סבור כי הנושא החשוב ביותר הוא הכלכלי, לעומת 32% הרואים בנושא המדיני בטחוני הנושא העיקרי בבחירות. "זה לא קמפיין שיצר סדר יום אלא סדר יום שממנו נולד הקמפיין", אמר קיטל.

הוא ציין גם כי הסרטון שהציגה העבודה באירוע השקת התכנית הכלכלית, "זכה ל-64 אלף צפיות בתוך שישה ימים בלבד". לצד זאת, הדגישו חברי המפלגה כי המסרים המדיניים לא ייזנחו במסגרת הקמפיין, ואף לא סוגיות אחרות כמו גיוס חרדים ושוויון בנטל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שלטי הפרסום של מפלגת העבודה/מערכת וואלה, צילום מסך

איציק שמולי, המדורג במקום ה-11 ברשימת המפלגה, הבליט את הקשר שבין המחאה החברתית מקיץ 2011 לבין הבחירות הנוכחיות. "במחאה החברתית יצאו מאות אלפי אנשים לרחובות ונתנו בנו אמון", אמר שמולי, שהיה ממנהיגי מחאת האוהלים, "הדרישה שלהם הייתה דרישה לשינוי כיוון מהותי במדיניות החברתית כלכלית של הממשלה. נתניהו לא הבין את השינוי הזה ולכן הוא צריך ללכת. מאות אלפי אנשים כורעים תחת הנטל, יותר ויותר צעירים עוזבים את הארץ, בעוד ראש הממשלה ושר האוצר מסבירים לנו כל יום כמה טוב לחיות פה".

שמולי קרא לציבור התומכים במחאה להצביע למפלגת העבודה, בה מתמודדת גם מנהיגת מוספת מהמחאה, סתיו שפיר. "כמו שהלכתם אחרינו ברחובות תלכו אחרינו גם לקלפיות. הבית היחיד האמיתי של תנועה המחאה זו מפלגת העבודה".

ח"כ כבל התייחס לטענות אודות חוסר ניסיונה הביצועי של יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ'. "למעלה מ-60 שנה, להוציא גולדה מאיר, שלטו כאן גברים עם עבר מפואר. כשהם הגיעו לתוך הפוליטיקה הסתבר שאולי הם היו גיבורים בשדה הקרב, אבל הם מאוד פחדנים בשדה האזרחי בכל מה שקשור לקבלת החלטות", אמר כבל, "לשלי יחימוביץ' יש את היכולות לקבל החלטות נכונות. בסוף צריך שכל ישר וכוח פנימי". כבל השווה בין המצב בישראל לזה שבארצות הברית, וציין כי "אני לא זוכר שהנשיא ברק אובמה אמר 'קדימה להסתער' או ירה שלושה כדורים בחייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully